نتانیاهو: 90 درصد مشکلات امنیتی ما ناشی از ایران است/ ایران و آمریکا به دنبال مصالحه هستند

نتانیاهو: 90 درصد مشکلات امنیتی ما ناشی از ایران است/ ایران و آمریکا به دنبال مصالحه هستند

نتانیاهو: مخالفت ما با توافق هسته ای هسته ای با ایران همچنان پابرجاست.

نتانیاهو گفت ایران و آمریکا به دنبال یک توافق کوچک هستند. بر اساس این توافق، آنها در مورد مواردی مانند آزاد کردن پول ایران و مبادله زندانیان در ازای توقف غنی‌سازی اورانیوم ایران بحث می‌کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: 90 درصد مشکلات امنیتی اسرائیل ناشی از ایران و نیروهای نیابتی آن است. هیچ توافقی با ایران وجود ندارد که اسرائیل به آن متعهد باشد. اسرائیل برای دفاع از خود هر کاری که ممکن است انجام خواهد داد.

وی گفت: هر توافقی که آمریکا با آن کشور در خصوص برنامه هسته ای ایران امضا کند برای اسرائیل الزام آور نیست.

نتانیاهو این سخنان را روز سه شنبه در نشست کمیته امنیت و سیاست خارجی پارلمان اسرائیل (کنست) بیان کرد و سایت اسرائیلی والا آن را منتشر کرد.

نتانیاهو: 90 درصد مشکلات امنیتی ما ناشی از ایران است/ ایران و آمریکا به دنبال مصالحه هستند

نخست وزیر اسرائیل ادامه داد: مخالفت ما با توافق بزرگ هسته ای با ایران همچنان پابرجاست. ما موضع خود را شفاف و علنی ارائه می کنیم. در عین حال، ما در حال افزایش تلاش ها برای افزایش دایره صلح هستیم. این بدان معناست که چالش های زیادی پیش روی او قرار دارد.

سایت اسرائیلی «آی 24 نیوز» نیز گزارش داد: نتانیاهو گفت آنچه بین ایران و آمریکا روی آن کار می شود، توافق هسته ای نیست.

نتانیاهو در یک نشست محرمانه 3 ساعته در پارلمان اسرائیل درباره تماس های ایران و آمریکا گفت: آمریکایی ها و ایرانی ها درباره یک معامله کوچک صحبت می کنند نه یک معامله بزرگ. آنها در مورد چیزهایی مانند آزاد کردن پول ایران و «مبادله زندانیان برای توقف غنی سازی اورانیوم ایران در سطح بالایی بحث می شود. این ترتیبی نیست که ما می دانستیم. این یک توافق کوچک است. ما می دانیم که چگونه با آن کنار بیاییم.”

مقامات شرکت کننده در این نشست به کانال 13 تلویزیون اسرائیل گفتند که با شنیدن محتوای این نشست مشخص شد که اسرائیل نمی تواند با توافقاتی که ایران و آمریکا در حال حاضر روی آن کار می کنند، همزیستی داشته باشد.

سخنان نتانیاهو در پاسخ به گزارش‌هایی مبنی بر تجدید مذاکرات بین ایران و آمریکا/اروپا بر سر برنامه هسته‌ای تهران بیان شد.
این گزارش ها حاکی از آن بود که این اولین بار از زمان خروج ایالات متحده از برجام در سال 2018 بود که ایران و ایالات متحده مذاکرات مستقیمی را در یکی از کشورهای منطقه انجام دادند.

هفته گذشته نماینده اسرائیل در سازمان ملل (جیلاد اردان) علیرغم اختلافات بین اسرائیل و آمریکا در مورد آنچه “تهدید ایران” نامید. من قبول می کنم.

اردان در گفت و گو با رادیو ارتش اسرائیل گفت: دیدگاه اسرائیل و آمریکا در مورد چگونگی توقف ایران مطابقت ندارد و در گذشته صحت مواضع اسرائیل ثابت شده است.

سفیر اسرائیل تاکید کرد: ایران بیش از هر زمان دیگری به سلاح هسته ای نزدیک شده است و این خطری برای کل جهان است.

نتانیاهو هفته گذشته در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا به وی گفت که بازگشت به توافق هسته ای ایران برنامه هسته ای این کشور را متوقف نمی کند و اسرائیل را به هیچ توافقی با ایران ملزم نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید