نتایج کاراتوان قابل دفاع نیست. ورزشکاران روی پشم نگه داشته می شوند!


ساعت: 09:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898181

سرمربی اسبق تیم کاراته امید گفت: تعدادی از کاراته کاهای ما را به بهانه المپیک توسط سرمربی نگه داشته و اکنون می بینیم که شرایط تیم اصلی هم خوب نیست.

مهران بنام فر، کارشناس و مربی سابق تیم کاراته امید کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا، درباره نتایج منتخبان ایران در لیگ برتر کاراته وان باکو، گفت: باید ابتدا ببینید ورزشکاران کشور چگونه به این مسابقات اعزام شدند. انتخابی برای تیم ملی برگزار شد که برترین های آن راهی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه شدند اما نفرات دوم و سوم هم وزن راهی لیگ کاراته وان شدند. فدراسیون باید پاسخ دهد که این ارسال بر چه اساس است.

وی در ادامه گفت: اگر تیم ملی به کاراته وان اعزام می شد، با توجه به انتخاب همان بازیکنان برتری که به قونیه رفتند، باید در باکو حاضر می شد. اساس انتخاب بازیکن برای مسابقات نامشخص است و همین اتفاقات باعث شده تا در لیگ برتر کاراته وان افت 9 پله ای را تجربه کنیم.

بنام فر درباره سقوط به رده دهم جهان در این مسابقات گفت: کامل ترین تیم و نفرات ما به این مسابقات رفتند و با این افت محسوس به هیچ وجه نمی توان از نتایج دفاع کرد. باید ببینیم در این 4 سال چه اتفاقی افتاد که تیم ملی به بهانه المپیک کنار گذاشته شد و انتخاب خاصی برای آنها وجود نداشت.


بازیکنان فوتبال توسط سرمربی تیم ملی تحت کنترل بودند

وی با اشاره به نتایج دو کاراته کار مطرح کشورمان در باکو گفت: ذبیح الله پورشیب و بهمن عسکری از بهترین های کاراته کار ایران هستند. برنز می توانست رنگ دیگری داشته باشد و عسکری که بعد از مشکلش خوب برگشت و نقره قابل قبولی گرفت اما باید این را هم در نظر گرفت که باخمن با قرعه های خوبی روبرو شد و مدال گرفت.

مربی خالق کاراته بومی تصریح کرد: این بازیکنان توسط سرمربی تیم ملی زیر پنبه نگه داشته شدند و هم اکنون خود، ملی پوشان و پشت خط ها از این حادثه رنج می برند. تیم دوم قابل اعتماد و قابل اعتمادی نداریم و ضعف نفرات اعزامی به بازی های اسلامی نیز مشخص شد. تیم 1 اکنون قابل اعتماد نیست زیرا دیدگاه فدراسیون کوتاه مدت است و تلاش های حمایتی ما نادیده گرفته شده است.

وی در این خصوص اذعان داشت: زحماتی که برای رنکینگ پایه با قهرمانی جهان و المپیک انجام دادیم به هدر رفت و پتانسیل این رشته مغفول ماند. 4 بازیکن بدون انتخاب به مسابقات رفتند که اگر در آن سال ها در کاراتوان ها شرکت می کردند قطعا تجربه های بیشتری کسب می کردند اما الان هم آنها و هم مدافعان دچار افت شده اند.


ما نباید سوالات را سانسور کنیم

وی با توجه به اینکه عدم ارسال به دلیل خاصی باعث افت فنی کاراته ایران شد، خاطرنشان کرد: قبلا نمی توانستیم درباره این موضوع صحبت کنیم اما اکنون احتمال توقف و ممنوعیت کل ورزش در ایران وجود دارد. ما نباید این مسائل را سانسور کنیم و باید با بحث و بررسی به یک راه حل مشترک برسیم تا شادی و سربلندی مردم کشورمان سلب نشود که در این صورت عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

دارنده مدال برنز جهان گفت: بقیه کشورها برای انتقال این شور ملی به جامعه خود سرمایه گذاری زیادی می کنند، اما نباید از کنار این موضوع صرف نظر کرد، مسئولان باید فکری برای آن کرده و چاره اندیشی کنند. ما که در کاراته هستیم قطعا مقابل این کشور پیروز هستیم و مایه افتخار است اما باید به تصمیم و راه حل درستی برسیم.

تقویم فدراسیون جهانی کاراته تغییر کرد/ دو ماه پیش روی کاراته ایران

ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید