نجات 33 هزار و 600 مجروح در سیستان و بلوچستان / از توزیع بسته معیشتی به خدمات پشتیبانی و پزشکی

ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803485

مدیرعامل جمعیت هلال احمر بلوچستان و بلوچستان از امدادرسانی به 33 هزار و 626 مصدوم حوادث دی ماه خبر داد و گفت: در ماه گذشته 62 مورد حادثه هلال احمر در استان گزارش شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا میرباحدین در گفت و گو با عصرهامون، با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه امدادگران جمعیت هلال احمر استان به 33 هزار و 626 مصدوم حادثه امدادرسانی کرده اند، خاطرنشان کرد: در ماه گذشته 62 فقره تصادف از سوی جمعیت هلال احمر در استان گزارش شده است 27 فقره تصادف جاده ای. ، 30 سیل و طغیان، چهار حادثه کوهستان و یک ریزش آوار.

وی افزود: این امدادرسانی ها در روز امداد و نجات توسط 4 هزار و 601 نفر در قالب یک هزار و 115 تیم عملیاتی به همراه هفده دستگاه آمبولانس، 23 دستگاه خودروی نوع یک، 2 و 630 خودروی امدادگر به اورژانس انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: 14 هزار و 489 مجروح در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند و 2 هزار و 154 بسته غذایی بین مصدومان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 40 مورد امداد و نجات توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر در استان انجام شد، تصریح کرد: در آذرماه امسال 141 مصدوم آتش سوزی استان از محل امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تامین شد.

این مسئول بیان کرد: تماس 112 هلال احمر به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به حادثه دیدگان است و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان نیز آماده کمک رسانی به هموطنان شاهد این حادثه هستند.

توزیع 1200 سبد غذایی بین فقرا در هلمند

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از تهیه 1200 سبد غذایی توسط داوطلبان خیریه راهیان توحید اصفهان خبر داد و گفت: بسته های فوق شامل برنج، روغن، مرغ، حبوبات، ماکارونی، نمک، چای، شکر و شکر بوده که ماکارونی آبلیمو بوده است. و سس مایونز که در 44 روستای محله گورکوری و مرکزی بین 1200 خانوار کم بضاعت توزیع شد.

این مسئول افزود: با توجه به فصل سرما تعدادی لباس و کفش گرم توسط خیرین تهیه و بین نیازمندان مناطق فقیرنشین هیرمند توزیع شد که ارزش ریالی آن یک میلیارد و 800 میلیون ریال است.

بیش از 2500 نفر از خدمات حمایتی، معیشتی و پزشکی بهره مند هستند

وی همچنین به ارائه خدمات حمایتی، معیشتی و درمانی به 2 هزار و 250 نفر از افراد مولد اشاره کرد و افزود: در آذرماه امسال 22 طرح حمایتی، معیشتی و درمانی در شهرستان های هش، نیمروز، کنارک، سیب و سوران، سراوان، زاهدان، هلمند و میراهوه اعدام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: ماه گذشته اقلامی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کننده، لباس گرم، سبد غذایی، چراغ، گوشت گرم، آجیل و شیرینی در قالب طرح های حمایتی، معیشت بین اقشار ضعیف جامعه توزیع شد. مناطق محروم

به گفته وی، در راستای حمایت از سلامت فقرا و مستمندان جامعه، طرح های درمانی با حضور پزشکان داوطلب و پیراپزشکان برای ویزیت رایگان مناطق فقیرنشین اجرا شده و دارو به صورت رایگان به مراجعین تحویل داده می شود. نسخه پزشک

اهدای 7 سری جهیزیه به جوانان روس در نیمروز

میربهادین در بخشی دیگر به اهدای هفت سری جهیزیه بین جوانان شهرستان نیمروز اشاره کرد و گفت: برای حمایت از زوج های جوان و کمک به اقشار آسیب پذیر که قادر به تهیه جهیزیه نیستند، خیرین داوطلب این شهرستان با کمک داوطلبان جوخه جهیزیه برای هفت زوج در روستاهای نظامی فقیرنشین به عنوان میل نادر و ناصر آباد نیمروز خدمت می کنند که شامل فرش، گاز، کولر آبی، ست ظرف، چراغ و پتو و بیش از 500 میلیون ریال است. به ریال

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید