نخست وزیر به تورم 39 درصدی افتخار می کند

نخست وزیر به تورم 39 درصدی افتخار می کند

روز جدید محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره استعفای محسن رضایی و صولت مرتضوی از کمیسیون اقتصادی دولت سیزدهم و ناهماهنگی اقتصادی دولت گفت: و رفع موانع. شعار اصلی دولت آقای رئیسی معیشت بود و ایشان اعلام کردند که هر کاری می کند چالش های اصلی کشور به اقتصاد، معیشت و اشتغال در کنار چالش هایی مانند تحریم، آسیب های اجتماعی و محیط زیست مربوط می شود. به هر حال امروز می بینیم که وضعیت اقتصادی جامعه به گونه ای است که بیش از نیمی از جمعیت کشور زیر خط فقر هستند و این موضوع باید حل شود.

وی افزود: آقای رئیسی در زمان انتخابات گفت من برنامه دارم. در مدتی که منتظر بودیم برنامه هفت هزار صفحه ای خود را برای بررسی، بررسی و نقد کارشناسان منتشر کند، ندیدیم و خبری نشد اما می گویند برنامه داریم. اگر هفت صفحه باشد، به هرکسی، کارشناس، وزیری که می خواهد استفاده کند، برنامه را می دهند تا بخواند و نظر بدهد، اما وقتی برنامه هفت هزار صفحه است، باید جایی باشد که کارشناسان بخوانند و ببینند. . ; بنابراین به نظر می رسد برنامه ای ندارند و وقتی برنامه ای ندارند، معلوم نیست می خواهند چه کار کنند.

این فعال سیاسی-اصلاح طلب در ادامه تاکید کرد: امروز نمی دانیم چه تفاوت هایی بین دیدگاه آقایان رضایی و مرتضوی و محبر، هندوزی و میرکاظمی وجود دارد؟ کدام مدافعان اقتصاد دستوری و کدام ارز ترجیحی؟ چه کسانی موافق لغو تحریم ها هستند و چه کسانی مخالف تحریم ها هستند، چون برنامه ای وجود ندارد، عموماً چیزی نمی دانیم. اگر برنامه ای باشد می گوییم کار درستی کردند و دو نفر را از دست دادند که موافقت نکردند و برای هماهنگی بیشتر همکاری نکردند. به همین دلیل چون برنامه، ساختار و استراتژی آنها مشخص نیست، نمی‌توان گفت چه اتفاقی می‌افتد.

وی ادامه داد: ما اطلاعی نداریم که این آقایان با چه معیار و رویکردی انتخاب شده اند؟ چرا همه نامزدهای دولت را گرفتند؟ این حرکت درست بود یا نه؟ انتخاب آقای زاکانی به عنوان شهردار و آقای قاضی زاده هاشمی به عنوان رئیس بنیاد شهید در واقع تقسیم کار برای تعیین معیارها بر اساس کدام معیار، دانش و رویکرد بود.

میرلوحی در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان جایگزینی در دولت گفت: ما اصلا نمی دانیم. چگونه بدانیم آیا راهبردهای رئیس جمهور مشخص است که بگوید می خواهد کدام گره و کدام مانع را در کشور باز کند؟ ما نمی دانیم که آیا امروزه مردان در تئوری و تئوری، طراحی، تصمیم گیری و تصمیم گیری مشکل دارند؟ به همین دلیل نمی دانیم مشکل از کجاست.

وی افزود: زمانی که در شورای شهر پنجم تهران رئیس شورا را انتخاب کردیم، گفتیم می خواهیم فردی این برنامه بی برنامگی را به طرح تبدیل کند. سپس به دنبال شخصی رفتیم که در سازماندهی و مدیریت برنامه ها تجربه داشته باشد. بعد که دیدیم برنامه کار تهیه شده، گفتیم یک نفر می خواهیم که سابقه اجرایی داشته باشد، رفتیم یک نفر را آوردیم که مجری بود و نمی توانست بنشیند.

میرلوحی تاکید کرد: امروز اقتصاد ایران به گفته کارشناسان دارای هر پنج نشانه بیماری و خطر شامل تورم، ارز، بیکاری، رشد منفی و کاهش سرمایه گذاری است. به گفته یکی از کارشناسان، اقتصاد باید در اتاق عمل باشد و حتی جراح ترین جراحان بالای سر او باشند، نه اینکه فردی بنشیند و بگوید عمل کنیم؟ یکی میگه آزمایش برای فهمیدن نتیجه و یکی میگه الان یک هفته برو ببین هوا عوض میشه یا نه؟ امروز اقتصاد ایران بیمار است و جراحان داخلی و حتی خارجی برای درمان این بیماری باید در راس کار باشند. اما اصلا نمی دانیم برنامه دولت آقای رئیسی چیست؟

میرلوحی ادامه داد: حرف هایی که آقای رضایی در انتخابات زدند همان حرف هایی بود که آقایان زاکانی، قاضی زاده هاشمی و حتی خود آقای رئیسی گفتند. آیا وعده های آقای رئیسی در انتخابات امروز عملی است؟! آیا ساخت 4 میلیون خانه عملی است؟ تحقق این وعده ها و وعده ها چیست؟
وی افزود: وقتی قائم مقام بانک مرکزی می گوید وضعیت ما خیلی خوب است و تورم را 13 درصد کاهش داده ایم برای کاهش تورم به 39 درصد چه کرده ایم؟ اینکه قائم مقام بانک مرکزی این میزان تورم را پیروزی می داند و معتقد است ماه را شکسته اند جالب نیست. تورم 39 درصد یعنی فاجعه! اما آقایان می گویند نه، خدا را شکر داریم کم می شویم. چی رو کم میکنی؟! اگر کاهش ها را جمع کنیم منهای 100 می شود، اما چرا همیشه روی اعداد 50، 40 است و حرکتی وجود ندارد؟ به هر حال با توجه به شرایط انتخابات طبیعی است که آقایان باید همین الان تصمیم بگیرند و چاره ای نیست.

دیدگاهتان را بنویسید