ندانستن معاون حقوقی استقلال در مورد قرارداد سیلوا فاجعه است!

ندانستن معاون حقوقی استقلال در مورد قرارداد سیلوا فاجعه است!

حسین فرزامی یکی از اعضای سابق هیات مدیره باشگاه استقلال و بازیکن قدیمی این تیم در گفتگو با خبرزاشی درباره مشکل حقوقی پیش آمده در پرونده مربوط به قرارداد رافائل سیلوا گفت: زمانی که باشگاه استقلال مشاور حقوقی استخدام می کند به همین دلیل و در رابطه با مسائل حقوقی از جمله عقد قرارداد با بازیکن یا مربی مراقب باشید در غیر این صورت عقد قرارداد بدون مشاور حقوقی بیهوده است در حالی که ممکن است در یکسری موارد باعث ضرر شود. .

و افزود: اگر وکیلی این کار را انجام دهد از مشکلات جزئی مربوط به قرارداد آگاه است. شاید مدیر برنامه های بازیکن که حقوقی هم دارد بتواند با یک کلمه یا یک فعل کل متن قرارداد را تغییر دهد. اینها وظایف معاون حقوقی باشگاه است که باید به آن توجه کند. اگر مواظب این مسائل نبودند چرا حقوق می گرفتند؟

مدیرعامل باشگاه استقلال در سال های اخیر با تاکید بر اینکه فرشید سمیعی (معاون حقوقی برکنار شده باشگاه استقلال) گفته بارها اعلام کرده ام که از برخی قراردادها اطلاعی ندارم (متن صحبت های سمیعی را اینجا می خوانید) تاکید کرد: اگر این بیانیه واقعاً درست است، این یک فاجعه است. برای نایب رئیس برحق باشگاه این بهانه بدتر از گناه است. اگر مشاور حقوقی از قرارداد و بندهای آن اطلاعی نداشته باشد، چگونه می تواند از منافع باشگاه محافظت کند؟ اگر معاون حقوقی از منافع باشگاه حمایت نکند، چه کسی می تواند؟ چه کسی می تواند جلوی شکست باشگاه را بگیرد؟ پس چرا سمت حقوقی را گرفت؟

فرزامی خاطرنشان کرد: یک مدیر در یک سازمان، مجموعه، باشگاه یا شرکت زمانی قطعاً از یک شخص حقوقی استفاده می کند که بتواند از اشتباهات کتبی در مفاد قرارداد خود با شرکت ها و افراد به حساب خود مطلع شود. مدیر یک مجتمع فقط از این طریق می تواند از اتفاقات اطرافش مطلع شود. این توضیحات معاون حقوقی قبلی باشگاه استقلال توجیهی ندارد! این بهانه ای که نمی دانستم به هیچ وجه قابل قبول نیست.

و ادامه داد: اگر نمی دانستید چرا در مصاحبه با رسانه ها این موضوع را به اعضای هیئت مدیره یا بالاتر، به رئیس جلسه و بیشتر از آن ابلاغ نکردید؟ شاید با فرض غیرممکن، مدیر باشگاه می خواست کاری کند که باشگاه ضرر کند. شاید مدیر دلسوز نبود یا بود و از روی ناآگاهی لجبازی می کرد که فلان قرارداد آنطور که خودش می خواهد بسته شود، باید این موارد را به رسانه ها اطلاع می دادید. اما ظاهراً این اتفاق نیفتاد. این که الان می گویید نمی دانستید، داروی بعد از مرگ سهراب است. شما باید همزمان (تابستان گذشته) مسائل را به رسانه ها گزارش می کردید.

فرزامی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات باشگاه های ورزشی ایران به ویژه باشگاه های فوتبال، عملکرد ضعیف معاونان حقوقی است. متاسفم که باید بگویم عوامل مربیان خارجی و بازیکنان خارجی یا حتی برخی بازیکنان داخلی با اطلاعات بیشتر در زمینه حقوقی طرف ما می شوند و از بی اطلاعی مدیران ما سوء استفاده می کنند. نوشتن یک متن به زبان فارسی و یک چیز دیگر به انگلیسی شبیه شوخی است! نمی دانیم به این اشتباه بخندیم یا گریه کنیم!

فرزامی در پایان تاکید کرد: به هیات فوتبال استان تهران پیشنهاد می کنم تا از این پس باشگاه ها دچار چنین ضرر و زیان نشوند، متن مشخصی برای آنها تهیه و به انگلیسی ترجمه و در اختیار آنها قرار دهند. اگر معاون قانونی باشگاه نمی‌دانست یا بازی نمی‌کردند یا اصلاً به این مسائل اهمیت نمی‌داد و سرش جای دیگری بود، حداقل مدیر باشگاه می‌توانست متن را با هم مقایسه کند. قرارداد اصلی هیئت فوتبال ما با قراردادی که این بازیکن به باشگاه پیشنهاد می کند تا متوجه چنین خطاهای احتمالی شود.

دیدگاهتان را بنویسید