نرخ اعلامی اتحادیه باعث افزایش قیمت آجیل در بازار شد + نرخ اعلامی


ساعت: 08:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816084

نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان زنجان:

نایب رئیس انجمن استان زنجیانگ گفت: متاسفانه لیست تعرفه های اعلام شده از سوی اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار منجر به افزایش قیمت آجیل در بازار شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصاهر یوسف امیری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه لیست قیمت اعلام شده از سوی اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار باعث افزایش قیمت آجیل در بازار شده است، گفت: زمانی ارزش کالایی به دست می آید که قیمت آن محصول در بازار بسیار بالا باشد.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری یک قیمت مصوب و محدودکننده است به طوری که هیچ صنفی نمی تواند کالایی را بالاتر از قیمت اعلام شده بفروشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه قیمتی که اتحادیه اعلام می کند بالاتر از بازار یعنی قیمت است. قیمت گذاری به صنف اجازه فروش آجیل را داده است. تا مبلغ اعلام شده افزایش یابد.

یوسف امیری افزود: زمانی که قیمت کالایی را بالا می بینیم قیمت پایین و مصوب را اعلام می کنند که باعث کاهش قیمت می شود اما قیمت آجیل در بازار کمتر از قیمت اعلامی اتحادیه و قیمت اعلامی اتحادیه بود. اجازه می دهد قیمت ها را افزایش دهد. کمی بالاتر. “بگیرید، زیرا صنف با خود می گوید، وقتی اتحادیه این قیمت را داده است، چرا آن را پایین تر بفروشید؟!

نایب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با بیان اینکه موضوع بعدی در نرخ اعلام شده از سوی اتحادیه کیفیت اقلام است، گفت: قیمت گذاری اقلام درجه یک و عالی است ضمن اینکه به عنوان مثال ; پسته درجه یک در زنجان به ندرت به فروش می رسد و نگرانی ما این است که مصرف کننده تخصص لازم را نداشته باشد و نداند پسته هایی که 440 هزار تن به فروش می رسد همان پسته هایی هستند که قیمت آن اعلام می شود یا کیفیت آنها پایین است و به فروش می رسد. با قیمت درجه یک


d82605e5 70ff 48a4 aec9 cc573bf7e6c3 خبر خاکستری

وی گفت: در صورتی که اتحادیه قیمت آجیل و خشکبار را اعلام کرده باشد، انتظار می رود کارشناسان اتحادیه وارد بازار شوند که اقلام را بررسی کرده و قطعا به این نتیجه می رسند که کالاها دارای کیفیت عالی هستند.

یوسف امیری گفت: مشکل بعدی این است که بادام، خشکبار و آجیل خارجی به عنوان کالای قاچاق اعلام شده است که متأسفانه موجب افزایش قیمت نیز شده است.

وی با بیان اینکه این یک سیاست ملی بود، اما در زنجان بیشتر روی آن مانور دادند، خاطرنشان کرد: طبیعی است که بادام هندی از هند بیاید، اما این محصول در هر فروشگاهی کالای قاچاق محسوب می شود و موضوع حرف اول را می زند. چرا و از کجا می آید و ثانیاً اگر کالا قاچاق است از طریق اتحادیه به اتحادیه اطلاع دهند تا هیچ کدام آن را نفروشند.

یوسف امیری با بیان اینکه این مشکل تنها به ضرر مصرف کننده تمام شد، افزود: علیرغم اینکه کالا به دلایلی قاچاق اعلام شد، همچنان در فروشگاه ها وجود دارد، اما از آنجایی که قاچاق اعلام شد، قیمت آن تا حدی افزایش یافت. به ضرر کاربر است.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید