نرخ جایگزینی در شهرهای گلستان متعادل نیست


ساعت: 17:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917219

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: نرخ جایگزینی جمعیت گلستان بالاتر از میانگین کشوری است، اما در استان ما تعادل وجود ندارد و برخی از شهرهای ما با سالخوردگی جمعیت مواجه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ سعید گلفیروزی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان گلستان اظهار داشت: کشور ما با مشکل پیری جمعیت مواجه است و حاکمیت هرم سنی ما شرایطی دارد که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند تا دو دهه آینده کشورمان پیر می شود. کشور..

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در استان کارگروه جمعیت و جوانان با حضور استاندار برگزار می شود و قوانین خوبی در زمینه زایمان در کشور مطرح می شود.

گلفیروزی گفت: حدود 25 درصد زوج های کشور دچار ناباروری هستند و مرکز ناباروری نهال در گلستان داریم و تلاش کرده ایم این مرکز را با حضور کارشناسان پزشکی تجهیز کنیم.

وی افزود: چندین مرکز خصوصی ناباروری در استان های همجوار ما وجود دارد و از این نظر وضعیت مطلوبی در گلستان نداریم.

این مسئول تصریح کرد: ما خود را موظف به حمایت از قوانین جوانان می دانیم و با بحران پزشکان ناباروری در کشور مواجه هستیم اما تمام تلاش خود را برای حمایت از موالید و حفظ جمعیت انجام می دهیم.

گل فیروزی گفت: میزان زاد و ولد در گلستان از میانگین کشوری بالاتر است اما در استان ما تعادل وجود ندارد و برخی از شهرهای ما با سالمندی جمعیت مواجه هستند.

وی گفت: جمعیت یکی از معیارهای پیشرفت کشور است و باید در این زمینه تلاش شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید