نرخ قالیشویی در یزد از کجا می آید؟ / لزوم ورود «رئیس بازرس» به آشفته بازار یزد


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808304

در آستانه عید نوروز تکانه های شدید قیمتی در بازار قالیشویی باعث نارضایتی یزدی ها شده است و این در شرایطی است که حدود دو ماه است که موضوع قیمت گذاری فرش در کمیسیون نظارت بر اصناف بلاتکلیف مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ؛ در آستانه شب عید که بازار قالیشویی دوباره رونق گرفته است، کمترین انتظاری که مردم در این زمینه دارند، داشتن نرخی یکسان و مشخص است; اما با تحقیقات میدانی به راحتی می توان فهمید که قیمت خاصی در این زمینه وجود ندارد و قیمت های موجود از 12 هزار تن تا 24 هزار تن متغیر است. تفاوت نزدیک به 2 برابری در قالیشویی در یزد وجود دارد و افرادی که نوسانات قیمت برای آنها عادی شده است در اثر بی توجهی کارکنان بدون کوچکترین اعتراضی به این واحدها مراجعه می کنند و فرش خود را تحویل می دهند و در نهایت مجبور به پرداخت هزینه می شوند. قیمت درخواستی

اما چرا هیچ نظارتی بر قالیشویی وجود ندارد؟ چرا هیچکس نمیخواهد از حقوق مردم دفاع کند؟


241cb624 5719 4135 b3f3 26b3bb7e33e4 خبر خاکستری


سکوت مسئول وضعیت فعلی است/ کمیته نظارت به حرف ما گوش نمی دهد

حسین شریعتمداری، مدیر بازرسی و نظارت اتاق بازرگانی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه نظارت وجود دارد اما باید حق و انتظارات قالیشویی برآورده شود، گفت: حدود چند ماه از وضع نرخ جدید در قالیشویی می گذرد. کمیته اقتصادی دادگاه قانون اساسی و کمیته نظارت بر دادگاه قانون اساسی، اما متاسفانه جلسه ای برگزار نشد و اگر جلسه ای هم بوده نتیجه ملموس و مصوبی وجود ندارد.


9457f5c4 7d40 4939 879f a64e2252251e خبر خاکستری


خروج از اقدام کارکنان کمیته نظارت اتاق اصناف در یزد؟

وی ادامه داد: کمیته نظارت متشکل از 12 دستگاه مختلف به ریاست رئیس سازمان صمت استان است که کار به تعویق می افتد و هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

در حال حاضر نظارت و بازرسی بر بازار قالیشویی وجود ندارد

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده باید از اواسط دی ماه بازرسی از کارواش های سطح شهر را آغاز می کردیم اما به دلیل نبود لیست قیمت عملاً نمی توانیم نظارت و بازرسی داشته باشیم. و حالا مردم و اصناف از ما انتظار می رود که مشاهده کنیم، اما کاری از دست ما بر نمی آید.


f1e318d7 da42 4539 b75f f0e08ef683b8 خبر خاکستری


استاندار باید به مسئولان مربوطه تذکر دهد

شریعتمداری با تایید بی نظمی قیمت در قالیشویی در استان گفت: متاسفانه طبق اخبار موجود قیمت های فعلی بین 12 تا 24 هزار تن است.

وی با اشاره به اینکه چه نهادها و افرادی باید با کاستی های احتمالی هیات نظارت اتاق اصناف برخورد کنند خاطرنشان کرد: استاندار به عنوان رئیس ستاد منطقه ای تنظیم بازار باید در این گونه امور ورود کند زیرا هیات نظارت به حرف من گوش نمی دهد.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق بازرگانی یزد در پایان گفت: در این راستا انجمن حمایت از مصرف کنندگان باید سریعا بررسی میدانی نرخ پیشنهادی را انجام دهد و به کمیسیون اعلام کند که امیدواریم در اسرع وقت تمامی این اقدامات انجام شود. به زودی و منجر به صدور نرخ ثابت در اسرع وقت شود.


زمانی که زمان ارزیابی کارواش ها فرا رسید، آمیکرون بود

علیرضا نیکا، رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف که کارواش ها زیر نظر اتحادیه فعالیت می کنند، در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه کار کارشناسی برای تعیین قیمت مصوب زمان بر بود، گفت: زمان بررسی رسید. این قیمتی که باز هم مصادف با تاجگذاری بود و هیچ جلسه ای برگزار نشد.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر مترمربع در فهرست بهای قبلی 6 هزار تن بوده و هیچ واحد دیگری با این قیمت کار نمی کند، گفت: در این هفته با صمت همچنان جلسه داریم و قیمت مصوب مصوب و اعلام می شود.

نیکخواه در پایان خاطرنشان کرد: حدود 40 واحد قالیشویی مجاز در یزد وجود دارد.


d8d64d0b f94a 4b63 bcd8 5a9e69bba99b خبر خاکستری


اظهارات ضد و نقیض رئیس سازمان صمت یزد به دست ما رسید/ پرونده حدود یک هفته است که ادامه دارد!!

محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان صمت استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه موضوع تعیین نرخ قالیشویی حدود یک هفته است به سازمان صمت ارسال شده تا در کمیسیون نظارت مطرح شود، گفت: صنف منطقه ای سمت اتاق اصناف برای تصمیم گیری در این خصوص جلسه کمیته نظارت اتاق اصناف تشکیل داد که برخی از اعضا در جلسه حاضر نشدند و به به حد نصاب نرسیدن منجر شد.

وی ادامه داد: موضوع تعیین نرخ قالیشویی دوشنبه هفته جاری مجددا در هیات نظارت مطرح و تصمیم گیری خواهد شد.

آیا مدیران و رگولاتورها با افرادی که تسلیم شده اند کار می کنند؟


به نظر می رسد مغایرت اظهارات مسئولان در این زمینه این است که در شرایط فعلی عدم نظارت دقیق بر روند برگزاری مجامع تعرفه ها کاملا مشهود است. توضیح.


همچنین تنها مردم از نبود قیمت یکسان و مصوب متضرر می شوند که فقط مردم متضرر می شوند که در نهایت مردم را نسبت به جمهوری اسلامی بدبین می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید