عدم تعیین تعرفه جدید قالیشویی منجر به اختلال در بازار یزد شده است


زمان: 09:27
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812652

رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان یزد گفت: حدود یک ماه پیش تحلیل قیمت قالیشویی را به هیات نظارت اعلام کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباسعلی شایان مقدم، رئیس انجمن حقوق مصرف کنندگان استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه تعیین سرعت قالیشویی یکی از اولویت های این انجمن است، گفت: قالیشویی ها برای انجام تحقیقات میدانی و فنی در این راستا، مصرف کنندگان در یزد را مورد هدف قرار دادند. و حدود یک ماه پیش ارزیابی کارشناسی انجمن حمایت از مصرف کنندگان به هیات نظارت ارجاع شد.

وی ادامه داد: اتحادیه نرخ پیشنهادی خود را با بیش از 100 درصد افزایش قیمت در مرداد یا شهریور به اتاق اصناف ارائه کرد که پس از بررسی این قیمت در اتاق اصناف به هیئت نظارت و در نهایت به انجمن حمایت از مصرف کنندگان ارجاع داده شد. در عین حال اعلام کرده ایم که بررسی این موضوع چندین ماه طول می کشد و حتی ممکن است تا امسال هم نرسد.

شایان مقدم با بیان اینکه در قبال عدم تعیین نرخ جدید قالیشویی و تلاطم فعلی بازار ما مسئولیتی نداریم، گفت: اگر اتحادیه بخواهد درصد خود را به دلیل گرانی مواد شوینده و نیروی کار و… افزایش دهد باید خیلی وارد عمل شود. زودتر از آنجایی که آنالیز قیمت کار زمان بری است که ممکن است چندین ماه طول بکشد، اتحادیه نیز در سال 99 با ارائه تعرفه خود مجبور شد افزایش 1400 و قیمت را پیش بینی کند و به گونه ای برنامه ریزی کند که قیمت پیشنهادی به ماشین قالیشویی آسیب نرساند. تا یک سال

رئیس انجمن حقوق مصرف کنندگان در پایان گفت: اگر اتحادیه دفاع درست و مستدل از دلایل افزایش قیمت انجام می داد، احتمالاً ستاد تنظیم بازار در استان ها با وجود نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات ملی با تعرفه های آنها موافقت می کرد. ستاد افزایش قیمت آنها منطقی است و در عین حال این افزایش قیمت ها بی نظمی قیمت را در بازار قالیشویی برطرف می کند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید