نرخ چاقی در مازندران بسیار نگران کننده است


ساعت: 22:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918515

سيدرهيم سيدپور گفت: فرهنگ ورزش بايد در خانواده ها ترويج شود و تا اين فرهنگ سازي انجام نشود نمي توان به يك كشور پيشرفته اميدوار بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سیدرحیم سیدپور امشب در همایش ترویج فعالیت بدنی با شعار “هر مدرسه یک باشگاه ورزشی” با بیان اینکه استان مازندران از نظر چاقی رتبه دوم کشور را دارد، اظهار داشت: این رتبه بسیار هشدار دهنده است.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد فعالیت بدنی در شهرستان هماهنگی لازم است، افزود: فرهنگ ورزش باید در خانواده ها جا بیفتد و تا زمانی که این فرهنگ سازی صورت نگیرد نمی توان به کشوری توسعه یافته امیدوار بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر مدارس را بهترین مکان برای فرهنگ سازی دانست و گفت: در گذشته ورزشگاه ها و سالن های ورزشی به روی دانش آموزان باز بود و به صورت رایگان از آنها استفاده می کردند اما اکنون درب ورزشگاه ها و سالن ها ورزش تعطیل است و وزارت ورزش باید در این راستا برنامه ریزی کند.

سعیدپور ادامه داد: شاید دانش آموزی توانایی مالی برای پرداخت هزینه ورزش یا فعالیت مورد علاقه خود را نداشته باشد، آیا باید سلامت آن فرد به خطر بیفتد؟

وی تصریح کرد: حوزه بهداشت و درمان رشته هزینه است و واکسن را رایگان می دهیم و در مواقع اورژانسی بیماران را به صورت رایگان به بیمارستان منتقل می کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نوشهر با بیان اینکه اگر سلامتی از بین برود باید هزینه های میلیاردی کنیم، افزود: ورزش ابزار سلامتی مردم است پس چرا باید برای آن پول پرداخت؟

در ادامه صفی الا درویش مدیر آموزش و پرورش نوشهر با بیان اینکه اگر حرکت نباشد آموزش و پرورش موفق نخواهد بود اظهار داشت: فرزندان ما باید در دوران کودکی فعال باشند تا در بزرگسالی به کمال برسند.

وی افزود: اساس ورزش همگانی و حرفه ای آموزش و تحصیل است، از این رو تحرک فکری و بدنی نیاز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید