نسبت به هموطنان کند و بی خیال هستیم/ افکار عمومی بهتر از فدراسیون فوتبال کار می کند!


ساعت: 08:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882438

سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال گفت: فکر می کنم افکار عمومی ما بهتر از فدراسیون کار می کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ علیرضا منصوریان سرمربی سابق تیم فوتبال نفت آبادان درباره اتفاقات اخیر تیم ملی گفت: بچه های ما نباید اختلافات خود را وارد فضای مجازی کنند. ما هم ملی پوش بوده ایم و می دانیم که همیشه نظرات مختلفی وجود داشته و دوست نداشتیم فردی در تیم ملی و حتی در ترکیب حضور داشته باشد اما در نهایت سرمربی تصمیم گرفت. اگر سردار و گروهش دو ماه پیش این داستان را منتشر می کردند، بحثی مطرح نمی شد، اما حالا که اختلافات علنی شده، تمرکز مردم خاموش است و سردار نباید با هم تیمی اش مشکلی داشته باشد.

سرمربی سابق استقلال در ادامه گفت: اگر دو بازیکن با مسئولان برای تغییر سرمربی صحبت کرده اند اشتباه است. علی دایی بزرگ فوتبال ایران است اما مشکل محمد مایلی کن بود که یک دوره به تیم ملی دعوت نشد اما دوباره به اردو دعوت شد. اما ما اصلاً در این امور دخالت نکردیم.

منصوریان با انتقاد از صحبت های اعضای کمیته فنی گفت: فدراسیون بی نظمی داریم. مجدی و دبیرکل را می بینیم که بسیار فعال هستند. ببینید چند فوتبالیست در هیات مدیره حضور دارند؟ امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه قاسم پور گفته اسکوچیچ صلاحیت ندارد. پس چرا او به مرحله مقدماتی راه یافت؟ با مردم صادق باشید. مردم ما می فهمند. مردم ما در فضایی ناسالم به نام مجازی هستند. می دانید امروز در کمیته فنی اختلاف نظر شدیدی وجود داشت و در نهایت این تصمیم را گرفتند. شما باید با احترام از اسکوچیچ دعوت کنید و بگویید که ما این تصمیم را گرفته ایم. در دوره من چند مرد سال آسیا در تیم ملی حضور داشتند. من صحبت های آقای خداداد و کریم باقری را گوش کردم و می دانم که در دوره ما چنین چیزی وجود نداشت.

دستیار سابق کارلوس کی روش در تیم ملی که در ابتدای بازی مقابل اسکوچیچ قرار داشت از این سرمربی حمایت کرد و گفت: دو هفته پیش یکی از مسئولان به صراحت گفت اسکوچیچ می ماند اما به نظر می رسد تصمیم در جایی است. دیگر نتیجه کمیته فنی در این مورد چیست؟ من منتقد اسکوچیچ بودم اما او زمانی عنوان سرمربی تیم ملی را گرفت که ویلموتس تیم ملی را خراب کرد. ما با ثبات خوبی به جام جهانی رفتیم.

وی در این خصوص تاکید کرد: در قرارداد اسکوچیچ جایزه ای وجود داشت که در صورت ادامه به جام جهانی می رسید. اما من فکر می کنم اسکوچیچ بسیار سرکوب شده و ساکت بود. ما به مربیان سرکش و جنگ طلب عادت کرده ایم. اگر اسکوچیچ جنجال راه بیندازد و روی میز بزند همه شوکه می شوند. او همیشه گفته است که در آن شرایط به اردو می رود و این یک مشکل است. برای اسکوچیچ بسیار نامهربان بود که آنها این کار را کردند. او در راه بود که این اتفاق افتاد. اگر صلاحیت فنی ندارد چرا قبلا او را انتخاب کردید؟

او در پایان صحبت های سردار به او گفت: سردار و تیم ملی باید الگوی همه بازیکنان جوانی باشد که در آینده حرف هایشان را با پست نمی زنند. سرمربی تیم ملی باید محافظت می شد اما چگونه از این نسل محافظت کردند؟

سرمربی سابق تیم ملی امید بار دیگر به انتقاد از نظر ملی پوشان خارج از فدراسیون فوتبال پرداخت و گفت: شاید فردی با این دو بازیکن تماس گرفته است تا از آنها مشاوره بگیرد. شاید این دو بازیکن به خودی خود پیش نرفتند، اما اگر فردی غیر از مقامات و نه فدراسیون فوتبال این دو بازیکن را صدا می زد، غیرمسئولانه و غیرحرفه ای بود. شاید این دو بازیکن مسئول اشتباه بودند. فردا باشگاه ها هم این کار را خواهند کرد.

منصوریان همچنین گفت: متاسفانه الان هم مدیران غیرفوتبالی در باشگاه ها حضور دارند و افزایش پیدا کرده اند. شاید این مسئول به فکر پرچم تیم ملی بود که این دو بازیکن را دعوت کرد اما نمی دانست این کار کاملا اشتباه است و تیم را به حاشیه می برد. صدای همه ملی گرایان قدیمی آمد. خطرناک بود و باید از این دو بازیکن بپرسید که چه بود. بازیکنی که در بین تیم ملی اصلی نبود که برای همه حرف می زند.

وی که اصلا از صحبت های کمیته فنی خوشش نیامد افزود: فکر کنید کمیته فنی در مورد اسکوچیچ چه گفته است که به معلم ابتدایی گفته است اما بهتر است در همان روز یک گل به گردن اسکوچیچ بیندازید و از او تعریف کنید. زمانی که مرحله مقدماتی به پایان رسید. بخشی از کاریزما را باید فدراسیون به اسکوچیچ می داد. من به عنوان سرمربی مجبور نیستم به عقب نگاه کنم زیرا قرار است تیرک های فوتبال را بزنم و نابود شوم. این مرد همیشه بین زمین و هوا بوده است.

وی در خصوص حمایت مسئولان از اسکوچیچ تا چند شب پیش گفت: هفته گذشته فدراسیون گفت که اسکوچیچ سرمربی جام جهانی است اما شما (فدراسیون) برنامه ای ندارید و نمی توانید در صحبت های خود ثابت قدم باشید. فکر می کنم دلیل اصلی کمبود بازیکنان بزرگ فوتبال و دخالت سایر قسمت های خارج از فدراسیون است. وقتی بازیکنی آنقدر قوی می شود که قیمتش در بازار بالا می رود، آن فضا را می بیند، آن کارها را انجام می دهد. ارتباط یک عضو هیئت مدیره با یک بازیکن کار احمقانه ای است.

منصوریان درباره سرمربی مناسب برای جایگزینی اسکوچیچ خاطرنشان کرد: معمولا مربیان جنگنده در فوتبال ما موفق هستند. الان 20 لژیونر داریم که هزینه برخی از آنها مثل طارمی و آزون بالای 1500 میلیارد است. باید مربی ایرانی انتخاب کنیم یا مربی خارجی بیاوریم. گویا یکی از مقامات ارشد تلفنی با او صحبت کرده است. گزینه دوم مربی داخلی است. مربی داخلی خوبی داریم. اکثر ما مربیان به این عادت کرده‌ایم که وقتی فردی را از خارج می‌آوریم دور می‌زنیم، اما وقتی می‌بینیم در دنیا نیروهای برجسته‌ای داریم (مثل علی دایی و فغانی) از آنها غافل می‌شویم.

منصوریان در دفاع از سرمایه های داخلی فوتبال کشورمان گفت: ما به هموطنانمان ایمان داریم. اکثر مربیان از ویلموتس استقبال کردند، اما من گفتم آقای ویلموتس، شما یکی از بهترین فوتبالیست های بلژیک بودید و در چهار دوره جام جهانی حضور داشتید، اما مربی خوبی نیستید. در همان زمان گفتم کمترین توقعات به طور مستقیم به جام جهانی می رسد و او گام هایش را رها می کند. الان سه، چهار مربی خوب داخلی داریم.

منصوریان در ادامه صحبت های خود به تشریح شرایط ویژه تیم ملی در آستانه جام جهانی و زحمات سرمربی جدید در قبول هدایت تیم ملی پرداخت. اصلا غیرممکن است که یواخیم لو تیم را به جام جهانی برساند و اخراج شود. ما اصلا جو فوتبال آلمان و ژاپن را نداریم و فکر می کنم کار تمام شده است. متوجه شدم که بین اعضای کمیته فنی تفاوت زیادی وجود دارد. عده ای به دنبال مربی خارجی بودند و برانکو هم یکی از آنها بود. افکار عمومی معطوف برونکو و کی روش است. فکر می کنم افکار عمومی ما بهتر از فدراسیون کار می کند.

وی در این خصوص اذعان داشت: آنها می دانند که مسابقات چقدر سخت است. ما در حالی که کار سختی داریم لذت می بریم. چگونه می توانیم انگلیس را شکست دهیم؟ ما باید برنامه خود را اعلام کنیم. ما باید بازی انگلیس و آمریکا را شبیه سازی کنیم، اما چه کردیم؟ مثلاً اگر می‌خواهیم با ولز بازی کنیم، با اسکاتلند به بازی دوستانه برویم. به گازی زاده می گویم که با فوتبال قاطی می کند. اگر به گوش فیفا برسد که این همه دخالت در فوتبال ایران وجود دارد، محروم می شویم. مدعی جام جهانی در گروه ما است، اما بچه های ما همچنان در گوشه هستند و نتوانستیم فاصله را کم کنیم. از طرفی بازیکنان ما می دانند که هیچکس پشت سر سرمربی تیم ملی نیست اما چه تضمینی وجود دارد که در آینده پشت سر او باشند؟ آمدن به تیم ملی ایران برای سرمربیان داخلی و خارجی خطرآفرین است.

منصوریان که همواره به سایر رشته های ورزشی علاقه نشان داده است، موفقیت های والیبال را فرصتی مغتنم برای حمایت از توان داخلی تیم ملی می داند و می گوید: به تیم ملی والیبال تبریک می گویم که با مربی ایرانی پیش رفت. من تمام مسابقات والیبال را بلافاصله تماشا کردم و در بازی با لهستان همه از خانه خارج شدند تا بتوانم مسابقه را تماشا کنم!

سرمربی سابق نفت آبادان در ادامه به تمجید از فرصت های هدایت تیم ملی پرداخت و اذعان داشت: جواد نکونام را برای شادی جام جهانی نباید نابود کنیم اما او در مدت کوتاه حضورش در لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرده است. یحیی هم همینطور. آقای دایی تجربه سرمربیگری در تیم ملی را دارد و در سایپا و پرسپولیس عالی بود. دو مزیت اصلی آقای دایی کوچینگ شهرت و اعتبار مدیریتی اوست. اگر علی دایی به هر مربی ای زنگ بزند. یک مسابقه تدارکاتی خواهیم داشت نفر دیگر امیر کالا نویی است؛ در سال 1386 با امیر قلعه نویی برخورد بدی شد که در آن زمان در برنامه 90 او را در اتاق گاز گذاشتند و کاملا پرس کردند و از سرپرستی استعفا داد. سرمربی تیم ملی به دلیل یک ضربه پنالتی.

منصوریان در تشریح نقطه تاریک انتخاب سرمربی خارجی در این مرحله، گفت: همه مردم ما بدانند که به عنوان یک مربی ایرانی که کوچکترین بازیکن فوتبال هستم، معتقدم اگر مربی خارجی بیاید، اوایل کار را بگوید. کارش که وقت ندارم سردار و طارمی و… لژیونرها رو ندارم. من بازی تدارکاتی ندارم بیشتر تیم اصلی ما لژیونر هستند و مربی خارجی خودش را توجیه می کند. یا در جام جهانی غافلگیر می شویم یا غافلگیر می شویم.

بالاخره او به فوتبال برتر گفت: من به عنوان فردی که در تیم ملی حضور داشته ام، از فدراسیون فوتبال می خواهم که تا پایان جام ملت ها سرمربی تیم را انتخاب کند و به او حاشیه امنیت بدهد. نمی شود با امیرخان و علی دایی یا برونکو تماس گرفت و فقط سه بازی جام جهانی را از او خواست. ما با انرژی مثبت همه می توانیم در جام جهانی غافلگیر شویم اما اگر وارد این فضا شویم که فلانی راه یافته یا نه، با مشکل مواجه می شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید