نصب دکل های فشار قوی برق را متوقف کنید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کردتودی، اعضای شورای تعدادی از روستاهای شهرستان بانه در نامه ای به استاندار کردستان در خصوص موضوع و پروژه دکل های برق فشار قوی 63 کیلوولت در شهرستان بانه فاصله نیروگاه رشید کالا در شهر بانه تا نیروگاه. کهلی مهلا احمد) ما شورایاران روستای ترخان آباد به نمایندگی از اهالی این روستاهای ترخان آباد، احمد آباد، بروران و دمامه و طبق تعهدات محوله شرعی و قانونی اقدام به خودآموزی نمودیم. به عنوان اعتراض نسبت به نتایج زیانبار اجرای طرح مذکور از نظر بهداشتی، بهداشتی و تهدیدات زیست محیطی و آسیب های اموالی به اطلاع جناب عالی می رسانیم.

اولاً شرکت برق غرب کشور بدون اطلاع و کسب رضایت قانونی مالکان و صاحبان اراضی روستاهای مذکور پروژه مذکور را اجرا نموده و به موضوع تهدید محیط زندگی و یا خسارت اموال توجهی نکرده است. .

بنابراین چنین طرحی باید از جنبه های مختلف حقوقی، اجتماعی و حقوقی مورد توجه قرار گیرد و پس از طی مسیرهای فوق اجرا شود، این طرح از نظر مالی و جانی اهالی روستای ترخان آباد و سایر مردم به ضرر ماست. خلاف ماده 690 قانون مجازات اسلامی است و در محدوده مسکونی – شهری و در زمین های مسکونی روستا واقع شده و از نظر بهداشتی به بهداشت محیط و عواقب و عوارض ناشی از آن توجهی نکرده است. توسط امواج و میدان مغناطیسی جریان های الکتریکی که منجر به بیماری های مختلفی مانند سرطان و غیره می شود. ترخان آباد نقطه حساسی از نظر عوامل انسانی و تردد وسایل نقلیه است که در مسیر اجرای پروژه ای قرار دارد و متاسفانه وزارت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه با سندی مجهول و بدون مسئولیت و بدون از جهاد کشاورزی و اداره ثبت و اسناد ادارات دولتی بپرسید و شرکت برق استان کردستان و شهرستان بانه اعلام کرد که مسیر پروژه اراضی و مراتع ملی است در عوض همه مالکان اراضی کشاورزی دارای سند ثبتی هستند و این دوگانگی باعث اختلاف می شود. و در بین مردم تظاهرات می کند و به خدمات کشوری تبدیل شده است.

وقتی به اداره منابع طبیعی رفتیم گفتند بله استعلام کرده ایم و باید از شعبه هفتم دادگاه درخواست ابطال سند و سند منابع طبیعی را بدهید.

لذا از جناب فرماندار دلسوز تقاضا داریم که مراحل عملیات اجرایی را متوقف و به برنامه قبلی تغییر مسیر دهد تا کسی اعم از واقعی متحمل خسارات ناشی از طرح جدید نشود و اقدامات لازم و دلسوزانه انجام شود. .

جناب آقای دکتر اسماعیل زارعی کوشا فرماندار عزیز، افراد راهنمای ما را فراموش نکنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید