نظارت دامپزشکی بر نوع گوشت ورودی به سوسیس و کالباس / تولید محصول با دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790546

محمد اسدی گفت: بخشی از فعالیت کارخانجات سوسیس و کالباس بر عهده دامپزشک است، ضمن اینکه گوشت مرغ یا قرمز خام است، گوشتی که وارد این واحدهای تولیدی می شود تحت نظارت دامپزشکی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسدی مدیر عامل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: این سازمان با استفاده از مسئول فنی کارخانجات تولید فرآورده های دامی مانند سوئیسی و سوسیس و کالباس را رصد می کند.
وی افزود: بخشی از کار سوسیس و کالباس بر عهده دامپزشک است ضمن اینکه گوشت مرغ یا قرمز خام است، گوشتی که وارد این واحدهای تولیدی می شود تحت نظارت دامپزشکی است.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: وقتی گوشت با مواد دیگر ترکیب می شود و وارد چرخه تولید می شود از حیطه کار دامپزشکی خارج می شود.
اسدی گفت: نمی توان انکار کرد که برخی از تولیدکنندگان سوسیس و کالباس از گوشت مریض یا حرام یا حیوانات غیر سنتی در تولیدات خود استفاده می کنند.
وی خاطرنشان کرد: تولید محصول در کارگاه های تولید سوسیس و کالباس مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی است و این تولید مربوط به سازمان دامپزشکی نیست.
مدیرعامل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: گوشت در رستوران ها و باربیکیوها در حالی که در یخچال یا یخچال است به عهده مجموعه دامپزشکی است اما با ورود به چرخه پخت دیگر زیر نظر دامپزشکی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید