نظام اسلامی هرگز زیر بار معاهدات ننگین نمی رود/ روحیه انقلابی بودن دلیل پیشرفت دیپلماسی در کشور است

ساعت: 14:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۱
کد خبر: 1802247

محمد بکیر محمدی لائینی گفت: ما در 40 سال گذشته بر عظمت مجاهدان و جهادگران دفاع مقدس انواع جنگ ها و فشارها را تحمیل کرده ایم و نظام اسلامی هرگز تسلیم چنین قراردادهای ننگینی نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمد باکر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری با تاکید بر تقوای الهی و گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) و روز زن گفت: طرفداران باید به سنت ازدواج توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید ازدواج جوانان تسهیل شود، گفت: افزایش سن ازدواج با سنت پیامبر اسلام در تضاد است و بسیاری از سنت های غلط غربی در زندگی ما اعمال می شود.

امام جمعه ساری با گرامیداشت سالروز شهادت نواب صفوی و شهدای اسلام به جایگاه این گروه و شهید اشاره کرد و افزود: کلید زد.

محمدی لائینی همچنین با گرامیداشت سالگرد درگذشت ولی امر شرع آیت الله نظری گفت: در سفر آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه شاهد توفیقات خوب و مبارکی بودیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ششم بهمن، حماسه مردم آمل در سال 60 را گرامی داشت و افزود: مردم آمل در این حماسه از شهر، نظام و انقلاب دفاع کردند و امام راحل از این شهر در الهیات خود یاد کردند. و اراده سیاسی

وی گفت: منافقین و کمونیست ها به شهر حمله کردند و تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند اما مردم با این توطئه مقابله کردند و به شدت از خود دفاع کردند.

محمدی لائینی با اشاره به مراسم تودیع و معارفه فرماندار ساری و تجلیل از فرمانداران سابق و جدید ساری گفت: این رهبری ها و سمت ها باید تغییر کند و همه با ابتکاری جدید به جامعه خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به فرمان امام خمینی(ره) خطاب به حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا سرور دین و انسانیت و الگو بود و ما باید فرزندانی تربیت کنیم و خانواده هایی تشکیل دهیم که نتیجه آن فرزندان مؤمنانی که حاضرند به گنج و منابع طبیعی دست درازی نکنند.

وی با اشاره به ساخت و ساز در حاشیه رودخانه هالوز بر لزوم تخریب این سازه ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه بستر رودخانه، دریا و منابع طبیعی توسط مردم و دستگاه ها به سرقت رفته و له شده است.

محمدی لائینی به توافق ننگین با رویترز اشاره کرد و گفت: ما در 40 سال گذشته همه نوع جنگ و فشار را بر عظمت مجاهدان و جهادگران دفاع مقدس تحمیل کرده ایم و هرگز نظام اسلامی تا این حد ننگین نبوده است و ما از توافق ننگین برجام نخواهد بود.»

روابط مناسب منطقه ای با همسایگان پشتوانه مذاکرات است

امام جمعه سرخرود نیز روابط مناسب منطقه ای با همسایگان را پشتوانه بسیار خوبی برای مذاکرات دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند روحیه انقلابی در همه جا وارد می شود؛ در حالی که این روحیه انقلابی است. ما پیشرفت کرده ایم و یکی از آن دستاوردها دیپلماسی ماست، بنابراین دولتی که در عرصه دیپلماسی عزتمندانه و انقلابی پیش می رود باید در امور داخلی هم همین کار را انجام دهد.

حجت الاسلام مهدی تقی زاده در خطبه نماز جمعه گفت: فروش نفت، واکسن و کالاهای اساسی مواردی بود که مشخص شد ربطی به تحریم، برجام و FATF ندارد و بیشتر درگیر تحریم های داخلی بودیم.

وی افزود: در روزهای اخیر مشخص شد که عدم همکاری مناسب با کشورهای منطقه به ویژه چین، روسیه و FATF ناشی از گرایش به سمت غرب و کدخدا است نه برجام؛ چرا که در این راستا به سمت غرب و کاذب حرکت می کنیم. این نگاه چه آسیبی به غرب و غرب زدگی کشور وارد کرده است، هنوز ابعاد آن کاملا مشخص نیست و به مرور زمان بیشتر مشخص می شود.

وی ادامه داد: سال‌ها از کشورهای منطقه مانند چین و روسیه که بزرگترین اقتصادهای جهان هستند اطلاعی نداشتیم تا اینکه در ایران نه هژمونی داشتند و نه جنگ و با همکاری مناسب توانستیم تاثیر تحریم‌ها را کاملا خنثی کنیم. ” او گفت.

تقی زاده گفت: جالب اینجاست که آمریکا و اسرائیل نیز از این تعاملات نگران بوده و نگران هستند. ما در شرق بودیم.

وی ادامه داد: آنها قطعاً به خواب رفته اند تا تفاوت شرق مسلط را که در گذشته وجود داشته و شرق که قدرت مناطق ایران را می شناسد و به دنبال همکاری محترمانه و سودآور با ایران است و انگیزه های منفی جامعه بخشش را نادیده بگیرند. .

امام جمعه سرخرود افزود: خوشبختانه دیپلماسی فعال و منطقه ای دولت بسیار خوب پیش می رود، از یک سو تفاهم نامه با چین با قدرت اقتصادی و بازار صادراتی بالا و از سوی دیگر روسیه به عنوان یکی دیگر از نظامیان بزرگ و بزرگ دیگر. قدرت اقتصادی کشورهای جهان با رعایت حقوق متقابل و منافع مشترک و حفظ آرمان های انقلاب در حال برقراری روابط هستند و اگر دولت این مدل را کنار بگذارد در سیاست خارجی ما جایی نخواهد داشت.

تقی زاده یادآور شد: این امر باید از سوی دولت های غربی به ویژه دولت های حاضر در مذاکرات مهم تلقی شود و دست از زیاده خواهی بردارد. یکی از این موارد بحث بانک ها بود که امیدوارم با حکم 5 نفر از اعضای محترم ریاست جمهوری شاهد چرخش سود بانکی به نفع مردم باشیم و بانکداری ما به سمت اسلامی شدن برود.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: صنعت خودرو که هر روز به نوعی بلای جان و آرامش مردم است و آخرین نمونه آن تصادف زنجیره ای بهبهان بود که حتی ایربگ خودروها هم کار نکرد. اینها تخلفاتی است که نیاز به حکمرانی انقلابی، صحیح و دقیق دارد و مورد انتظار دولت فعلی نیز هست.

اطاعت از روستا زمانی ارزشمند است که همراه با ایمان باشد

امام جمعه سرخرود با بیان اینکه پیروی از ولایت با ایمان ارزشمند است، افزودند: چرا که مهمترین ویژگی مردم ولایت، تقوا است و تقوا ریشه در ایمان به خداوند متعال دارد؛ چرا که مهم ترین ویژگی مردم در استان، تقوا است و تقوا ریشه در ایمان به خداوند متعال دارد. یکی از مهم ترین مسائلی که نیروی انقلاب در جامعه تمدن نوین اسلامی باید به آن پایبند باشد، تابعیت ولایت، سیره اولیای الهی و ترویج فرهنگ والای ولایتمداری در جامعه است.

تقی زاده خاطرنشان کرد: حیات جامعه بشری امروز مبتنی بر ولایت و ملتی زنده است که اهل ولایت است و لذا برای اولین بار از بدو پیدایش دین مبین اسلام جامعه اسلامی بدون ولی و امام نبوده است.

وی گفت: امروز نیروهای انقلابی باید همانگونه که در مسیر ولایت و ولایتمداری مردم را به این راه دعوت می کنند و سیره خود را بر اساس سیره ولایی قرار می دهند و گوش به فرمان ولایتمدار در اقدامات و رویدادهای خود هستند. اطاعت کنید، زیرا راه سعادت دنیا و آخرت از راه روستا است.

امام جمعه سرخرود گفت: از ابتدای اسلام تا امروز دشمنان در صدد تخریب جایگاه ولایت بوده اند که این امر وظیفه ما به عنوان مبلغان دین مبین اسلام را تشدید می کند.

خواندن زندگی شهید صفوی الگویی مناسب برای یک جامعه انقلابی است

تقی زاده ادامه داد: با خواندن زندگی و سیره این مرد بزرگ، شهید نواب صفوی، حقایق فراوانی در مورد ما آشکار می شود که می تواند الگوی بسیار خوبی برای جامعه انقلابی ما باشد؛ مقام معظم رهبری نیز با نواب صفوی فرمودند.

وی گفت: شهید نواب صفوی بر اساس مبانی اصیل اسلام و تشیع و با بصیرت و زمان شناسی بالای خود با گفتار و قلم و کردار خود روشنگری کردند و با شهامت با افراد منحرفی که به دنبال انحراف از جامعه و ضربه زدن هستند. به طرق مختلف بیلی به کشور و دین مردم; آنها پرداخت کردند.

امام جمعه شهرستان سرخرود با اشاره به اینکه شهید نواب صفوی در مبارزات خود با جریانات مختلف مبارزه کرده است، گفت: آزرده خاطر شده است. «و تحریف به دنبال تخریب فرهنگ دینی و اعتقادی جامعه بود و فعالیت های گسترده ای انجام داد.

تقی زاده خاطرنشان کرد: شهید نواب با آسیب شناسی وارد عرصه مبارزه با این جریان انحرافی شد و اعتقادات نادرست آنان را تبیین کرد؛ او و یارانش با بینش عمیق مذهبی و انقلابی خود، جریان های حاکم در حکومت را که به نحوی به بهائیان نسبت داده می شد، شناسایی کردند و با آنها مبارزه کردند.

وی تاکید کرد: امروز حوزه، دانشگاه و جامعه علمی کشور باید مانند نواب صفوی عمل کنند. همین توهین‌ها و تحریف‌ها با قدرت و توان بیشتر دشمن انجام می‌شود، تا جایی که رهبر معظم انقلاب به صراحت به سیر تحریف و خطر آن اشاره کردند و همچنین جریان‌هایی را که در مراکز مختلف رخنه کردند و روحیه انقلابی و دینی را هدف گرفتند. غیرت جامعه

امام جمعه سرخرود در پایان گفت: اگر در این روز جریانات کسواری و بهایی وجود داشت، امروز نیز جریانات مشابه و متاثر از فرهنگ غرب و فرهنگ ضد دینی با گستره وسیع تری و استفاده از امکانات رسانه ای و مدیریت فضای مجازی که دارند، وجود دارد. اعتقادات مذهبی و غیرت جامعه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید