نظام های سیاسی متکی به آمریکا می توانند به سرعت فرو بریزند


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 21.07.1401
کد خبر: 1903045

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه با وقوع انقلاب اسلامی مهره های شطرنج سیاسی دشمن از بین رفت، گفت: نظام های سیاسی متکی به ایالات متحده آمریکا به سرعت می توانند فرو بریزند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران صبح امروز (پنجشنبه 30 مهر). همایش ملی جهادی تبین وی در دانشگاه ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (علیه السلام) گفت: افتخار حضور در این لحظات حساس و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی در جمع اساتید برجسته را دارم. دانشگاه های کشور که به زندگی جوانان علم می بخشند و سازنده بنا هستند و زیرساخت فکری و ذهنی جامعه جوان کشورمان هستند و با تلاش علمی خود بر اساس تفکر الهی و انقلابی هستند. مسئول این است که جامعه جوان ما در آینده روشن تمدن نوظهور اسلام در عصر جدید نقش های بزرگی ایفا کند.

وی افزود: اتفاقاتی که امروز در کشور ما رخ می دهد دقیقاً جلوه عینی بزرگترین تقابل انقلاب اسلامی با نظام رو به زوال سلطه است و جوهره اصلی این تقابل راهبردی، مقابله جهل و شعور است. منشأ و ریشه این اختلالات درست در مرکز و قلب یک سیستم تسلط مبتنی بر هوش دقیق قرار دارد. این نبردی است که از خیابان های شهرهای ما تا واشنگتن، نیویورک، لندن، تل آویو، ریاض و امثال آن پایتخت ها امتداد دارد.

وی افزود: درگیری در نقاط دورافتاده در نقاط مختلف شهرهای ما اتفاق نمی‌افتد، این درگیری در منطقه وسیعی از این جهان در جریان است. هر چند که مسائل و درگیری بین آنها شدید است. شما فکر می کنید که آنها متحد و متحد هستند، اما دل هایشان پراکنده است، اما ظاهراً جبهه ائتلاف عظیمی را برای تغییر تاریخ، صحنه سیاست جهانی و تغییر جغرافیای سیاسی جهان و تغییر هندسه سیاسی و امنیتی تشکیل داده اند. قدرت در جهان

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دنیا از ساختاری پوسیده و قدیمی به سازمانی جدید در حال حرکت است. آنچه امروز می بینید تمرکز شکست های پی در پی و پی در پی نظام حکومتی در بیش از چهار دهه انقلاب اسلامی است. این به معنای انتقام ضخیم ناشی از انباشت شکست هایی است که منجر به مارپیچ نزولی قدرت سیستم سلطه می شود.

وی ادامه داد: اتفاق بزرگی که افتاده این است که اندازه واقعی قدرت دشمن در طول زمان کاهش یافته است، ما در یک نظام استبدادی با شیب بسیار شدیدی در میزان کاهش قدرت در طول زمان مواجه هستیم که اساساً این است. به دلیل از دست دادن قدرت ارعاب دشمن.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه زمانی که انقلاب اسلامی اتفاق افتاد مهره های شطرنج سیاسی دشمن گم شد، تصریح کرد: اولین پیام این بود که آمریکا نمی تواند از نظام های سیاسی متحدان خود و نظام های سیاسی متکی به آمریکا حمایت کند. آمریکا می تواند به سرعت سقوط کند. این سوال برای آمریکایی ها بسیار سخت بود و برای آنها تئوری ایجاد کرد.

وی افزود: با ظهور انقلاب اسلامی، ارعاب در دل همه متحدان آمریکا نشست و همزمان مشعل های امید در ملت هایی که خواستار رهایی از سلطه آمریکا بودند، روشن شد. اولین واکنش سیستماتیک و سازمان یافته دشمن به این تغییر موازنه نظامی بود. تصور جهانی این بود که این جنگ که به معنای واقعی آن در جغرافیای سیاسی جهانی به راه افتاد، در سطوح اقتصادی و عملیات روانی جهانی بود. در سطح نظامی با ارتشی سازمان یافته مواجه بودیم که همه نیروها از آن حمایت می کردند. پس این یک جنگ جهانی و یک ملت بود.

دیدگاهتان را بنویسید