آمریکا به دنبال حل مشکل روابط منطقه ای است/ حیثیت آمریکا در چشم دوستانش فرو ریخته است


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882479

بینی با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال بازسازی هستند و این سفر در راستای بازسازی است، گفت: سفر فوری بایدن به منطقه برای احیای روابط با عربستان و امارات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد بنی کارشناس ارشد مسائل سیاسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به سفر فوری بایدن به منطقه گفت: عربستان سعودی، مدهان و برخی دیگر از کشورهای مرتجع منطقه از دوستان استراتژیک آمریکا محسوب می شوند و آنها را دوست دارند. کسانی هستند که در پازل آمریکایی بازی می کنند.

یک کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان گفت: از آنجایی که ترامپ رای ندارد در حالی که عربستان و خود بن سلمان بر رای او تکیه کرده اند. وقتی این اتفاق نیفتاد، روابط بین دموکرات ها و عربستان سعودی خشک شد.

بینی افزود: در مورد جنگ اوکراین و روسیه که می خواستند تولید نفت را افزایش دهند، حتی عربستان و امارات به حرف های آمریکا گوش نکردند و این اتفاق مهمی بود.

وی اعلام کرد: عظمت آمریکا در چشم دوستانش فرو ریخته است و این تحول مهمی است که آینده را رقم خواهد زد.

یک کارشناس ارشد مسائل سیاسی هرمزگان گفت: آمریکایی ها به دنبال بازسازی هستند و این سفر در راستای بازسازی است و طبیعتا می خواهند تا حدودی اقتصاد جهان را که از جنگ اوکراین و روسیه به شدت متاثر شده مدیریت کنند.

بینى ادامه داد: از یک سو جهت گیری اعراب به سمت شرق مشکل جدی است، از سوی دیگر یکی از شرکای اصلی چین سعودی ها هستند که اصلاً به نفع آمریکا نیست و طبیعی است که آنها بخواهند. سعودی ها را به جذب تشویق کند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید