نظر دیگران درباره ما و تیم ملی مهم نیست/ انتظار داریم به مرحله دوم جام جهانی صعود کنیم.


ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910651

از بازی با انگلیس خوشحالم. ایالات متحده در حال پیشرفت است

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: انتظار داریم به مرحله دوم جام جهانی صعود کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در حالی که قرار بود نشست خبری کارلوس کی روش امروز برگزار شود و او در آستانه سفر تیم ملی در مورد جام جهانی صحبت کند، این دیدار علاوه بر اعلام لیست تیم ملی، به دلیل مسائل فنی لغو شد. با این حال کی روش گفتگوی تفصیلی با رسانه هاست ESPN و مفصل درباره تیم ملی و جام جهانی صحبت می کند. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد شاگردانش در جام جهانی قطر برای هواداران تیم ملی افتخارآفرینی کنند.

متن صحبت های کی روش را در ادامه می خوانید:


علیرغم اینکه ایران در رده بندی جهانی فیفا در رده بیستم قرار دارد، اما پس از ولز (19) و آمریکا (16) یک تیم پیش از حذفی محسوب می شود، پس آیا این به شما انگیزه بیشتری می دهد؟

هرگز. من هرگز اینطور فکر نمی کنم زیرا برایم مهم نیست دیگران در مورد ما چه فکر می کنند. ما به خودمان فکر می کنیم. ما نقاط قوت و ویژگی های خود را داریم، اما مانند همه تیم ها نقاط ضعفی نیز داریم. هیچ تیمی کامل نیست و در زمان مناسب زمان صحبت در زمین است. آن احساسات یا آن نظرات به حساب نمی آیند. اما نکته مهم در پایان بازی این است که عملکرد عالی داشته باشیم، فوتبال خوب بازی کنیم و نتیجه را به دست خدا بسپاریم. این کاری است که ما می توانیم انجام دهیم.


ایران هرگز از مرحله گروهی بالاتر نرفت، پس چه انتظاراتی وجود دارد؟

بد نیست من این فشار را برای افزایش مسئولیت ها، انگیزه ها و وظایفمان احساس کنیم. اما در داخل گروه، انتظارات ما برای عملکرد خوب دقیقاً مانند بقیه است. ما می خواهیم جلو برویم، بهتر و بهتر شویم و مطمئناً انتظارات ما صعود به مرحله دوم جام جهانی است. هیچ چیز تغییر نکرده است. ما با همین باور و آرزو در سومین جام جهانی خود شرکت خواهیم کرد.


اولین بازی مقابل انگلیس یکی از مدعیان جام جهانی است. به نظر شما آنها چقدر قوی هستند؟

از بازی با انگلیس خوشحالم همانطور که در فوتبال ایران با پرتغال یا اسپانیا بازی کردیم. ما خوشحالیم که با بهترین تیم های جهان بازی می کنیم زیرا این زندگی ماست. ما کار می کنیم تا در بین بهترین تیم های جهان، در بین بهترین بازیکنان قرار بگیریم. پس با هم بودن یک لحظه شادی است. ما تمام عمر برای حضور در جام جهانی تلاش کرده ایم. و وقتی به جام جهانی می‌رسیم، به‌عنوان ضعیف‌تر به آنجا می‌رویم، اما در حال حاضر جزو 32 تیم ملی برتر جهان هستیم، پس بیایید از آن لذت ببریم.


پس از کار کردن در انگلیس با منچستریونایتد، می‌دانید که تیم انگلیس و تیم ناامیدی برای عملکرد خوب دارند، اما قبلاً بارها شکست آنها را دیده‌اید.

انگلیس تیم بزرگی است. شکی نیست که در سال های اخیر در فوتبال بین المللی، انگلیس با آمادگی بهتر و دید روشن رشد کرده است. از نتایجی که در زمین رخ داد مشخص است، اما من نمی گویم این تیم بهتر است یا بازیکنان بهتری از دیوید بکهام و پل اسکولز وجود دارد. آنها در حال حاضر نیستند، اما تفاوت اکنون این است که انگلیس یک جهت روشن و یک چشم انداز دارد که همه بازیکنان و کل تیم باید به کجا بروند. بنابراین تیمی را ایجاد می کند که بسیار سازگارتر و قادر به رقابت است. اما این جام جهانی چیز دیگری است زیرا ما با یک تیم کاملاً جدید روبرو خواهیم بود. استراحت های کوتاه بین بازی ها، رقابت در ماه نوامبر که در مقایسه با جام های جهانی قبلی کاملاً متفاوت است، بنابراین بازیکنانی در اروپا داریم که 15 تا 20 بازی عقب افتاده اند. آنها 65-70 بازی داشتند، باید ببینیم چه می شود.


دیدار مقابل آمریکا آخرین دیدار این گروه است و می تواند امیدهای هر دو تیم را برای صعود مشخص کند. شما در سال 1990 با مترو استارز نیویورک، نیوجرسی در لیگ حرفه ای آمریکا مربیگری کردید. تیم آمریکا و پیشرفت این کشور را در فوتبال چگونه می بینید؟

من پیشرفت فوتبال را همه جا می بینم. اکثر مردم آن را نمی بینند، اما ما جنبه مثبت آن را می دانیم. این بازی در ایالات متحده در حال رشد است. او سریع‌تر فکر می‌کند و سریع‌تر از بازیکنان تصمیم می‌گیرد، بنابراین ما باید از آن آگاه باشیم. این برای همه کشورها از جمله آمریکا اتفاق می افتد، اما سال به سال پیشرفت می کنند و به خوبی با سایر قاره ها مقایسه می شوند. آنها اکنون با بازیکنانی از کشورهای بزرگ و مسابقات پیشرفته مرتبط هستند. بازیکنان فوتبال آمریکایی به سرعت در حال رشد هستند و با کشورهای دیگر و سایر قاره‌ها در سراسر جهان مقایسه می‌شوند.


آیا ایران می تواند مردم را در این جام جهانی غافلگیر کند؟

آنچه ما در جام جهانی انتظار داریم بازی های بزرگ، تلاش زیاد، عملکرد عالی است. ایران، انگلیس، ولز، اسپانیا، پرتغال، آمریکا باید تنها با یک هدف شرکت کنند تا باعث شادی، شادی و افتخار برای هواداران ما شود.

دیدگاهتان را بنویسید