نقشه دشمن برای جدایی مردم از روحانیت محقق نمی شود/ حادثه مشهد حکایت از شورش دینی جدید دارد.


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: 1401/01/18
کد خبر: 1820238

عضو انجمن تحقیقات سیاسی حوزه علمیه قم با بیان اینکه اختلاف افکنی بین شیعه و سنی با هدف ایجاد تنش بین مسلمانان و تضعیف نظام است، گفت: هرگز تعبیر نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شهریور 1400 به دیدار رئیس جمهور آمریکا رفت و راهبرد جدیدی برای مقابله با ایران به بایدن ارائه کرد. این استراتژی «مرگ با هزاران زخم» نام دارد.
«مرگ با هزاران زخم» استراتژی حمله ترکیبی به ایران در چند جبهه در قالب «فشار اقتصادی و رسانه ای»، «عملیات اطلاعاتی با هدف خرابکاری و شورش در داخل کشور» و «حمله هدفمند نظامی به محور مقاومت». برای فروپاشی در داخل جمهوری اسلامی.
در اپیزود دیگری از استراتژی مرگ هزار زخم، شاهد سناریوی تفرقه مذهبی و منطقه ای هستیم. اسکریپت فرسوده، اما قابل اجرا در هر زمان و مکان.
از این رو ظهر سه شنبه 18 فروردین مردی با چاقو به سه دانش آموز در صحن پیامبر اعظم حرم رضوی حمله کرد که متاسفانه دو نفر از آنها بر اثر شدت جراحات وارده جان باختند. با حجت الاسلام محمد ملک زاده از اعضای انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه کوم و از اعضای هیات آموزشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به گفت و گو نشستیم.

کوم فردا: لطفاً به من بگویید چه کسی یا چه کسی پشت این حادثه تروریستی است و هدف اصلی از این حادثه چیست؟
وقوع یک حادثه وحشیانه و تروریستی شهادت و مجروح شدن سه نفر از علما و مردم جهادگر در حرم مطهر رضوی در فاصله کمی از شهادت دو تن از علمای اهل سنت در حوزه علمیه گلستان به دلیل صحنه جنایت و عوامل دیگر قابل بررسی نیست. با توجه به طرح ها و حمایت سازمان های اطلاعاتی امنیتی خارجی.

اختلاف افکنی بین شیعه و سنی با هدف ایجاد تنش در میان مسلمانان و تضعیف نظام است
این حادثه را باید در ابعاد مختلف دینی، قومیتی، امنیتی و استکباری دید:
اولین؛ اختلافات بین شیعه و سنی برای ایجاد تنش در بین مسلمانان و تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران از دیرباز در دستور کار عناصر استکبار و صهیونیستی قرار گرفته است. شرکت کنندگان اصلی این قیام اغلب سرویس های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی با همکاری مالی رژیم وهابی عربستان بودند.

حادثه مشهد نشان از قیام مذهبی جدید دارد
حادثه مشهد نیز حاکی از شکل گیری یک شورش مذهبی جدید در پشت صحنه توسط بازیگران مذکور است. در این دوره عناصر شورش مذهبی درصدد بهره برداری سیاسی از آن برآمدند و به اختلافات بین شیعه و سنی دامن زدند، در حالی که شیعه و سنی قرن ها در کنار یکدیگر برادرانه زندگی می کردند و هرگز به دشمنان مشترک خود اجازه سوء استفاده از آنها را ندادند. با توجه به تفاوت های مذهبی گویی برادران اهل سنت در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی به همراه برادران شیعه خود با دشمن استکباری مبارزه کردند.
امروز هم شیعیان ماجرای وهابی های تکفیری – این فرزندان نامشروع آمریکا و انگلیس – را از اهل سنت جدا می کنند، زیرا جریان تکفیر نشان داده است که نه تنها با شیعیان بلکه با سنی ها نیز دشمن هستند. محکومیت گسترده علمای اهل سنت نسبت به این جنایت که توسط تکفیری های فریب خورده انجام شده است، گواهی بر هوشیاری شیعه و سنی در برابر این قیام دشمنان اسلام است.

دشمنان جبهه مقاومت به دنبال اختلاف افکنی هستند
دوم: در سال های اخیر با تشدید آشوب های جریان تکفیری- صهیونیستی، ایجاد شکاف بین دو ملت ایران و افغانستان برای تضعیف جبهه مقاومت در دستور کار استکبار قرار گرفته است. در داخل کشور نیز چند ماه است که شاهد افزایش حملات رسانه ای به مهاجران افغان به ویژه از سوی روزنامه ها هستیم. حادثه تروریستی مشهد را می توان تکمیل کننده یک پازل امنیتی دانست که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی و سایر مجروحان مقاومت و انقلاب اسلامی برای ایجاد یک بحران امنیتی جدید در ایران ایجاد شد.
این در حالی است که دو ملت ایران و افغانستان در سال های پس از پیروزی انقلاب برادرانه با هم زندگی کرده اند. مردم ایران سال هاست که به گرمی از مهاجران افغانستانی دیدن می کنند و مهاجران افغانستانی در این مدت به خوبی از مردم ایران پذیرایی کرده اند.
جمهوری اسلامی ایران هرگز رشادت ها و دلاوری های سربازان افغانستانی در 8 سال دفاع مقدس را فراموش نخواهد کرد. هزاران مجاهد افغان در جریان جنگ تحمیلی برای حفاظت از ایران و تشیع کشته شدند. جمهوری اسلامی با کمک مجاهدین افغانستانی توانسته است با حمایت نیروهای استکبار، شورش خطرناک داعش را در سوریه سرکوب کند و همچنان بسیاری از جبهه ها و مناطق حساس سوریه توسط مجاهدان غیور فاطمیون محافظت می شود. از این رو دشمنان جبهه مقاومت امروز سعی دارند با شعله ور کردن شعله های اختلافات ایران و افغانستان، شیعه و سنی، درگیری را به داخل ایران بکشانند تا خود را نجات دهند.
سوم: بعد از حادثه تروریستی مشهد، شاهد تحلیل های مضحک از جریان سلطنتی و منافقین کردل بودیم که سعی داشتند این حادثه و حوادث مشابه را مصداق دشمنی و دوری از روحانیت بدانند. در حالی که روحانیت انقلابی هرگز از مردم جدا نشده و مردم همواره از خدمات روحانیت مومن و انقلابی ابراز قدردانی کرده اند.

شهدای حادثه از فعالان عرصه جهاد و شهادت هستند
پرونده روحانیون مورد تعرض جنایت مشهد نشان می دهد که آنها جهادگران و طلبه های مخلصی بوده اند که سال ها برای محرومیت زدایی مناطق محروم شهر خدمت کرده اند و خود شهید این حادثه نیز از فعالان عرصه جهاد و شهادت و تبلیغ بوده است. . در این حادثه خود مردم برای دستگیری ضارب در صحنه حاضر شدند و شاید اگر کمی دیرتر نیروهای امنیتی می رسیدند ضارب در دم توسط مردم خشمگین از جنایت کشته می شد.

نقشه دشمن برای جدایی مردم از روحانیت محقق نمی شود
بنابراین خواب آشفته دشمنان در جدایی مردم از روحانیت مومن و انقلابی هرگز تعبیر نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید