نقش آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک در 23 درصد پروژه های عمرانی کشور

ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795093

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور از نقش این آزمایشگاه در 23 درصد پروژه های عمرانی کشور خبر داد و گفت: آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک توانایی انجام 576 نوع آزمایش مختلف مربوط به آب و خاک را دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مجید کیانپور، مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان یزد که با حضور مدیران راه و شهرسازی و مدیران کل فنی استان یزد برگزار شد، گفت: آزمایشگاه مکانیک خاک در 12 استان همجوار. و مکانیک خاک کشور باعث شد این آزمایشگاه نقش مهمی در توسعه زیرساخت های کشور و ارتقای کنترل کیفی پروژه های عمرانی داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک در سراسر کشور در 23 درصد پروژه های عمرانی در سراسر کشور نقش آفرینی می کنند.

کیانپور با اشاره به اینکه هزار و 20 آزمایشگاه فنی و مکانیکی خاک در سراسر کشور وجود دارد، گفت: این آزمایشگاه ها توانایی انجام 576 نوع آزمایش مختلف مرتبط را دارند که تا پایان سال به 600 نوع خواهد رسید.

وی برنامه ریزی برای افزایش عمر پروژه ها و ساختمان ها را از اولویت های آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیران آزمایشگاه های سراسر کشور به دلیل گرانی مصالح ساختمانی باید نسبت به این موضوع حساسیت ویژه ای داشته باشند. عمر پروژه ها، و بهترین عملکرد به دست می آید.

کیانپور با بیان اینکه آزمایشگاه های فنی و مکانیک کشور نیز در زمینه توانمندسازی، بازآموزی و نوسازی مهندسان ناظر فعال هستند، گفت: آزمایشگاه های این مرکز به عنوان بزرگترین شبکه آزمایشگاهی کشور ظرفیت آموزش 100 هزار نفر در سال را دارد.

وی به نقش این آزمایشگاه ها در طرح ملی مسکن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در راستای برنامه ریزی برای اجرای ابر طرح ملی مسکن تاکنون 2 میلیون و 300 هزار نفر در سامانه این طرح ثبت نام کرده اند و در این راستا اقدامات لازم انجام شود. اندازه گیری زمین به 2.4 میلیون نفر افزایش یافته است.

رئیس آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور در پایان از مدیران استان یزد کارآمد و با سابقه مدیریتی طولانی مدت یاد کرد و خاطرنشان کرد: تجربه این مدیران فرصت ارزشمندی را برای استان ایجاد کرد که قطعاً استان یزد را ارتقا خواهد داد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید