نقش ارزشمند زنان در پیروزی انقلاب/ زنانی که مردانه برای انقلاب ایستادگی کردند

ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806730

پیروزی انقلاب به زنان هویت بخشید، زنانی که مردانه پای انقلاب ایستادند و در همه صحنه‌ها و صحنه‌ها حضور پرشور داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر در تاریخ انقلاب، اقشار زیادی از جمله طلاب، طلاب و روحانیون نقش مهمی داشتند، اما زنان از پیروزی انقلاب تا تداوم آن مردانه بودند، زنانی که علاوه بر حمایت از قلعه خانواده در عرصه های مختلف ایفای نقش کردند. . ایفای نقش کردند.

زنان فداکار و انقلابی که با مشت های گره کرده در بسیاری از تظاهرات خیابانی و اعتراضات علیه رژیم پهلوی برای پیروزی انقلاب بیرون آمدند، قبل از پیروزی انقلاب، حضور زنان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی به جایگاه واقعی خود نرسیده بودند. محافل علمی رشته ها و پزشکی بسیار ضعیف بود اما به برکت پیروزی انقلاب زمینه برای درخشش نقش زنان در صحنه باز شد.

در روزی که حکومت پهلوی کشف حجاب و مخالفت خود را با ارزش های دینی نشان داد، زنان به این مشکل اعتراض کردند. حتی بسیاری از زنان خانه نشینی را انتخاب کرده اند، اما نباید از حجاب و ارزش های والای آن کاسته شود. معترضان آمدند و می دانستند که پیروزی انقلاب جایگاه اساسی زن را مشخص می کند.

زنان نه تنها در پیروزی انقلاب بلکه در تحکیم انقلاب نیز مانند دوران هشت سال دفاع مقدس نقش خوبی داشتند و به زنان می بخشند.

ae75953f 4758 40fe 9147 af3546daca63 خبر خاکستری

شناسایی زنان

احیای حقوق زنان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایران است، زنان قبل از انقلاب زیر 35 درصد بودند اما پس از پیروزی انقلاب نرخ باسوادی در بین زنان به بالای 90 درصد رسید.

اشتغال زنان از 12 درصد در سال 1955 به بیش از 77 درصد افزایش یافت. قبل از انقلاب فقط یک درصد از اساتید دانشگاه ها زن بودند اما امروز بیش از 20 درصد اساتید دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند. قبل از انقلاب تعداد معلمان 125000 نفر بود که به 523 هزار نفر می رسید.

قبل از انقلاب فقط 8 رشته ورزشی برای بانوان وجود داشت و امروز این رشته ها به 38 رشته رسیده است و نتیجه فراهم شدن شرایط برای حضور بانوان در ورزش این است که بانوان با حجاب روی سکو بایستند.

در حوزه پزشکی قبل از انقلاب تنها 9 درصد زنان تخصص پزشکی داشتند و امروز بیش از 30 درصد تخصص ها را زنان تشکیل می دهند، در حوزه فرهنگ قبل از انقلاب تنها 50 نویسنده زن وجود داشتند و امروز 8000 نویسنده در کشور زنان هستند

4043c62c 8645 4305 8469 02b075b300f5 خبر خاکستری

پیروزی انقلاب و شناسایی زنان

مریم سپهوند مسئول بسیج جامعه زنان لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: انقلاب اسلامی ایران به زنان هویت بخشیده و زنان در عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی به جایگاه واقعی خود رسیده اند.

وی افزود: بصیرت زنان نیز در پیروزی انقلاب نقش داشت و همه زنان روی صحنه بودند تا در پیروزی انقلاب نقش موثری ایفا کنند، ریشه انقلاب اسلام است و یکی از دستاوردهای انقلاب حمایت از حقوق زنان».

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان گفت: قبل از پیروزی انقلاب جایگاه زنان مشخص نبود اما با ظهور و پیروزی انقلاب حضور زنان در عرصه های مختلف تضمین شد به گونه ای که ایرانیان زنان در همه عرصه ها درخشیدند».

سپهوند گفت: امروز زنان در عرصه حکومت داری به خوبی می درخشند و در علم و پزشکی به سطوحی رسیده اند که آمار خیره کننده آن مدیون پیروزی انقلاب است. امروزه یک زن ایرانی یک مدل کامل با پوشش اسلامی در زمینه هایی مانند ورزش است.

وی بیان کرد: زنان برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی همچنان نقش مهمی در این عرصه دارند همچنان که در پیروزی و تثبیت انقلاب نقش آفرینی کردند و می توانند در گسترش این امر نیز نقش داشته باشند. تمدن

2f50b509 3bbf 479f a238 5d6d7a44cafe خبر خاکستری

نقش زنان از پیروزی انقلاب تا حفظ بنیه خانواده در جنگ نرم دشمن

پروین کرمی کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحول بزرگی بود که ملت ایران اعم از زن و مرد و پیر و جوان با رهبری امام خمینی(ره) در کنار هم رهبری کردند، تحولی که کشور را متحول کرد. “در زیر بار ظلم آزاد شد و به پیشرفت و موفقیت منجر شد.

وی افزود: زنان پس از پیروزی انقلاب با حفظ حجاب و اقتدار در جایگاه واقعی خود و حضور در جامعه قرار گرفتند و امروز شاهدیم که زنان ایرانی الگوی کاملی هستند که توانسته اند نقش خود را ایفا کنند.

این کارشناس مسائل دینی گفت: در دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی، زنان نقش بسیار تاثیرگذاری داشتند و امروز در جنگ نرم دشمن، زنان در دژ خانواده می توانند این گونه عمل کنند و فرزندان خود را آگاه کنند. خطرات دشمن این جنگ نیز سنگسار خواهد شد.

کرمی خاطرنشان کرد: دشمن می داند که زن به عنوان رکن خانواده نقش مهمی در حفظ هویت و بنیان خانواده دارد، لذا با تشویق و ترویج بدون محدودیت تلاش می کند زنان را از سر راه باز دارد، اما ایرانی زنها الگوی تقلید هستند مثل حضرت فاطمه(س) دارند که از ترس بانوی بزرگ اسلام از این راه منحرف نمی شوند.

وی گفت: به دلیل اینکه حضور زنان برای پیروزی انقلاب موثر بود، امروز زنان در تداوم انقلاب نقش دارند. البته زنان ایرانی در همه صحنه ها حضور داشتند و نشان دادند که حامی ارزش های انقلاب هستند، در راهپیمایی ها و غیره، برنامه ها تاثیرگذار بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید