نقش سواد رسانه ای در مواضع و پیام های برخی سلبریتی ها بر اوضاع تاثیر می گذارد


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900811

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به نقش سواد رسانه ای در موضع گیری درست در مقابل پیام ها و رسانه ها گفت: مشکل سلبریتی ها تنها مربوط به جامعه ما نیست، بلکه عوارض و آثار سوء آن در کشور ما شکل دیگری به خود می گیرد. . تأثیر خود را در شرایط خاص می پذیرد و اعمال می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمود موسوی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به تاکید رهبری بر تربیت نسل جدید در مواجهه با فضای مجازی، بیان کرد: امروز قبل از اینکه وارد فضای مجازی شویم و در این زمینه شروع به فعالیت کنیم، باید آموزش ها و مهارت های سواد رسانه ای را فرا بگیریم.
وی ادامه داد: افرادی که مهارت های رسانه ای را به درستی یاد گرفته اند، نگرش و عملکرد صحیحی در خصوص پیام ها و سواد رسانه ای خواهند داشت.
موسوی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته اقدامات خوبی در زمینه آموزش سواد رسانه ای در کشور انجام شده اما کافی نیست.
وی در ادامه با اشاره به الگوسازی و برجستگی برخی افراد در این فضا تصریح کرد: سال ها از ظهور فرهنگ سلبریتی در غرب و نفوذ آن در جوامع دیگر می گذرد، اما به نظر می رسد هنوز سلبریتی ها کالاهای جذابی برای تبلیغات هستند. و جذب مشتری در ابعاد و حوزه های مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ….
این کارشناس فضای مجازی گفت: مشکل سلبریتی ها تنها مربوط به جامعه ما نیست، بلکه عوارض و آثار نامطلوب آنها در کشور ما شکل دیگری به خود گرفته است و در شرایط خاصی تاثیر می گذارد.
وی تاکید کرد: با توجه به تاثیری که سلبریتی ها بر سبک زندگی مردم و به ویژه نسل جدید دارند، بنابراین وظیفه مدیران و دلواپسان جامعه است که در جهت ارتقای سطح سواد رسانه ای و درایت مردم و حوزه ها تلاش کنند. این موضوع را ارسال کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید