نقش عبادت اربعین در افزایش معرفت بی نظیر است


ساعت: 16:00
تاریخ انتشار: 1401/06/18
کد خبر: 1896201

امام جمعه ایلام گفت: نقش اربعین و عبادت در اربعین در افزایش معرفت واقعه کربلا کم نظیر است، اربعین حافظ و سپری مستحکم و غیر قابل نفوذ در برابر حملات دشمن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدارحجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه امروز (هجدهم شهرویر) گفت: مردم ایلام نشان می دهند که مهمان نواز هستید. منابع محدود است و فرض بر این است که کمک هایی ارائه خواهد شد. باید توسط دولت ارسال شود اما هنوز نرسیده است، مردم ایلام هستند که می توانند مشکلات را حل کنند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: فلسفه شهادت امام حسین(ع) این است که مردم را متوجه شوند، همه انسان ها مدیون سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند، مردم باید قدردان باشند. و قدردان فداکاری امام حسین (ع) هستم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: تطبیق و استمرار دین از طریق نماز است، اربعین و حادثه کربلا ارکان ولایت است. اگر اربعین، عبادت اربعین و بزرگداشت شهدای کربلا در جامعه محقق شود، ولایت حاکمیت می یابد و اگر غفلت شود، امامت منزوی می شود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: نقش اربعین و عبادت اربعین در افزایش معرفت واقعه کربلا کم نظیر است، اربعین حافظ و سپری مستحکم و غیر قابل نفوذ در برابر هجمه های دشمنان است.

وی ادامه داد: در طول سال دشمنان اسلام با تمام امکانات و تجهیزات سعی در تعرض به دین و دین زدایی جامعه ما دارند اما در ایام اربعین این جریان خروشان عاشقان حسینی همه تبلیغات دشمنان را خنثی می کند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: اربعین روحیه عدالت خواهی و ظلم زدایی در جامعه است، فردی که در اربعین به زیارت می رود روحیه حماسی خود را تقویت می کند و با امام حسین(ع) هماهنگی معنوی پیدا می کند. به آرامی

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: اربعین یک همبستگی ملی بین امت اسلامی و شیعیان جهان است، اربعین فراتر از نژاد و رنگ است. محبت مردم ریسمان ناگسستنی است که همه دلهای اهل بیت را گره می زند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: اربعین حسینی نعمت بزرگی برای مردم استان ایلام است و نشان از حکومت داری مردم استان دارد فرهنگ میهمان نوازی مردم استان به مردم این استان نشان داده می شود. جهان.

وی گفت: مردم استان ایلام با میهمان نوازی و خدمات خود نشان داده اند که در این سال ها چگونه از اربعین و زائران اربعین پاسداری می کنند و حکومت خود را نشان می دهند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: این نوع خدمت و میهمان نوازی مردم استان ایلام در ایام اربعین برگ زرینی در تاریخ استان ایلام است.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: اربعین همه معادلات را از بین می برد، آنچه در قرآن داریم این است که هر قدمی که برای عبادت با معرفت اربعین برمی دارد ثواب دارد.

وی در خاتمه گفت: شرایط اربعین فرصتی استثنایی برای مردم استان ایلام است که با توجه به حضور و استقبال گسترده زائران در مهران باید خدمات بیشتری ارائه شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید