نقص قوانین و رفتار سلیقه ای در جواز تجمعات باید اصلاح شود


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914186

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: ایرادات قوانین و رفتار سلیقه ای در خصوص مجوز تجمع و موکب ها باید اصلاح شود. همه مقامات جمهوری اسلامی ایران حق تجمع و اعتراض را به رسمیت شناخته و همواره بر آن تاکید داشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه 16 آذرماه) در نشست خبری خود در آستانه 21 آذرماه روز قانون اساسی و برگزاری «همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی» برگزار شد. ، گفت: ایشان با تبریک هفته بسیج و یاد و خاطره همه شهدا، بسیج را گرامی می داریم، امام راحل فرمودند که بسیج جهان اسلام باید تشکیل شود، لشکرهای بسیج بسیاری با همت بسیج و گروه هایی مانند حزب الله در لبنان و انصارالله یمن همان مسیر تشکیل گروه های بسیج را ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: دشمن جنگ ترکیبی پیچیده ای را علیه جمهوری اسلامی طراحی کرده و از برخی سکوهای داخلی استفاده کرده است و دشمن نیز داعش را به صحنه آورد و از ماهیت وحشیانه داعش برای کشتار مردم در حرم های شاهچراغ، ایذه و اصفهان استفاده کرد. در برخی شهرهای دیگر

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: منافقین نیز در وسط میدان بودند و تعدادی از ماموران امنیتی را به هلاکت رساندند و قصد کشتن آنها را داشتند و از تمام ظرفیت رسانه ای خود استفاده کردند و متأسفانه چند نفر از افراد بی احتیاطی که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند را با خود بردند. وارد امنیت و اقتصاد کشور شد.

دهقان خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی حق برگزاری مجالس و تجمعات رعایت شده و چارچوب اجتماعات در اصل 27 قانون اساسی مشخص شده و در مبانی اسلام و بدون حمل سلاح مجاز است.

وی ادامه داد: کارشناسان دفتر حقوقی رئیس جمهور با کمک نمایندگان شورای اسلامی «طرح جدید برگزاری تجمعات» را تهیه کرده اند و به زودی در مجلس بررسی می شود.

دهقان تاکید کرد: نواقص قوانین و رفتار سلیقه ای در خصوص مجوز تجمع و راهپیمایی باید اصلاح شود. همه مقامات جمهوری اسلامی ایران حق تجمع و اعتراض را به رسمیت شناخته و همواره بر آن تاکید داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید