نقطه عطف رشد غیر تورمی

ساعت: 06:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806613

روزنامه ایران در یادداشتی نوشت: با امضا و تبادل اسناد مربوط به اجرای 48 طرح صنعتی کشور به ارزش 17 میلیارد دلار روز گذشته با حضور رئیس جمهور، شاهد یکی از مهمترین مراحل اجرای برنامه های بی برنامه بودیم. رشد تورمی دولت سیزدهم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در ادامه یادداشت روزنامه ایران به قلم سید احسان هندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی در 18 بهمن می خوانیم: نقطه عطفی که پایان بخشی از برنامه دولت برای تقویت تولید و مهار تورم است.

برای رسیدن به هدف نقشه راه غیر تورمی، یعنی. رشد اقتصادی و رونق تولید، اقدامات متعددی توسط دستگاه های ذیربط تدوین و اجرا شده است. در این راستا با توجه به اینکه یکی از موانع رشد اقتصاد ایران کمبود منابع مالی است، توسعه روش تامین مالی زنجیره ای و افتتاح آن در روزهای اخیر بستر مناسبی را برای دسترسی واحدهای تولیدی به خدمات بانکی فراهم کرده است. امکانات

در این راستا یکی از مواردی که در نقشه راه بدون تورم مورد توجه قرار گرفته، استفاده از ظرفیت داخلی است. به گونه ای که برخی از واحدهای تولیدی تأثیرگذار و بزرگ کشور به عنوان موتورهای رشد اقتصادی تلقی می شوند که با مشارکت سرمایه گذاری های خود در اجرای طرح ها و طرح های اولویت دار و راهبردی، به تحقق رشد و شکوفایی اقتصادی کمک می کنند.

برای اجرای 48 طرح در این راستا 17 میلیارد دلار در شش واحد بزرگ صنعتی و معدنی کشور سرمایه گذاری شده است. به این ترتیب در شرایطی که اقتصاد ایران همچنان در تحریم است، بزرگترین صنایع کشور برای سال آینده سرمایه گذاری ویژه ارزی و واقعی را متعهد شده اند که قطعا به نفع اقتصاد ملی و آثار و برکات مثبت آن خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید