نقل و انتقالات جنجالی در انتظار یحیی و پرسپولیس در زمستان 1402

نقل و انتقالات جنجالی در انتظار یحیی و پرسپولیس در زمستان 1402

چیزی تا پایان نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران باقی نمانده و به زودی شاهد آغاز تعطیلات زمستانی و البته فعالیت تیم ها در نقل و انتقالات خواهیم بود. یکی دو دیدار پیش رو قطعا می تواند فهرست ورود و خروج تیم های لیگ بیست و سوم را مشخص کند. نتایج سینوسی پرسپولیس و انتقادات به شاگردان یحیی گل محمدی باعث شد تا تصمیم به ایجاد تغییراتی در ترکیب خود بگیرند. در این گزارش به گزینه های نقل و انتقالات قرمزهای تهرانی در نقل و انتقالات پیش رو می پردازیم.

چالشی به نام خدمت سربازی شامل سه بازیکن

یکی از مهم ترین بلاتکلیفی های پیش روی پرسپولیس سابقه سربازی 2 بازیکن این تیم است. میلاد سرلک و محمد عمری نام هایی هستند که ممکن است به زودی به خدمت سربازی بروند. این بدان معناست که آنها باید تیم فعلی خود را ترک کنند و به یک تیم نظامی بپیوندند. درباره محمد عمری هنوز قطعیتی وجود ندارد و موضوع اصلی حول محور میلاد سرلک است. هافبک باتجربه پرسپولیس در صورتی که برای جام ملت های آسیا جایی در تیم ملی نداشته باشد باید اسفندماه برای خدمت سربازی برود. به همین دلیل انتصاب وی در روزهای آینده پس از اعلام لیست توسط امیر کلانویی مشخص خواهد شد. غیبت میلاد در قطر او را به فکر جدایی و پیوستن به تیمی مثل ملوان می اندازد. اما اگر بتواند با دعوت شدن به تیم ملی مجوز خود را تمدید کند باید منتظر جدایی سینا اسبابیگی باشیم. بازیکنی که در این فصل بسیار کم از او استفاده شده و تنها در صورت جدایی سارلخ در تیم قرمز باقی می ماند.

داستان باورنکردنی مدافعان

احتمال جدایی سه مدافع پرسپولیس از این تیم در نقل و انتقالات زمستانی وجود دارد. محمدحسین کنعانی زادگان جدی ترین گزینه است. ملی پوش یحیی که در لیست دیدار مقابل شمس هازارد قرار نداشت، احتمالا یک بار دیگر پیراهن قرمز پایتخت را بر تن خواهد کرد. حواشی زیاد این بازیکن باعث درگیری بین او و سایر افراد و همچنین رسانه ها شد. شنیده ها حاکی از آن است که محمدحسین از تیم های حاشیه خلیج فارس و ایران پیشنهاد دارد و حتی ممکن است با بازیکنی از تیم دیگری معاوضه شود. به غیر از او باید به فرشاد فرجی و وحدت حنانوف نیز اشاره کرد. فرجی در 2 هفته اخیر به ترکیب اصلی پیوست و در دیدار مقابل شمس هازارد بد عمل نکرد. او در این فصل خیلی کم بازی کرده و گزینه جدایی را هم داشت اما شاید حضورش در ترکیب اصلی و کمبود مدافعان در دسترس شرایط را تغییر دهد. وضعیت بازیکن تاجیکستانی پرسپولیس مانند ابتدای فصل است. بازیکنی چند پستی که در هیچ پستی گزینه اول کادرفنی نیست و فقط برای دقایق پایانی به مهره ای جایگزین تبدیل شده است. حنانوف در این فصل برای مدت کوتاهی به عنوان بازیکن اصلی بازی کرد و باید دید قرمزها او را در تیم خود حفظ خواهند کرد یا در نهایت به پیشنهادات واسیلخ پاسخ مثبت خواهند داد.

باهویی ماند؟

عملکرد قابل قبول در 2 هفته اخیر دیدگاه مهاجم سوئدی پرسپولیس را تغییر داده است. نبیل بهویی تحت فشار زیادی بود و انتظارات با نتایج او مطابقت نداشت. خود یحیی اشاره کرده بود که بهویی خود را نشان دهد. در دیدار مقابل استقلال خوزستان به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و گلزنی کرد و در ادامه مقابل شمس آذر نیز موفق به زدن یک پنالتی شد که منجر به گل برتری شد. حالا با این اوصاف به نظر می رسد نبیل توانسته رضایت نسبی کادرفنی را جلب کند و نبود مهاجم در دسترس او را حداقل تا پایان فصل در پرسپولیس نگه می دارد مگر اینکه اتفاق جدیدی بیفتد.

الزامات پرسپولیس چیست؟

مصدومیت شدید مرتضی پورعلیگنجی، عملکرد بسیار مورد انتقاد در فاز دفاعی و وضعیت نامطمئن چند مدافع، جذب یک مدافع میانی را در اولویت اول پرسپولیس در پنجره زمستانی قرار داد. البته نه فقط مدافع میانی. عملکرد ضعیف علی نعمتی در این هفته ها موج شدیدی از انتقادات هواداران و کارشناسان پرسپولیس را علیه این بازیکن به همراه داشته است. یحیی با وجود دقایق امیدوارکننده مقابل الدحیل و شمس هازارد چهره شادی در مقابل محمدمهدی احمدی نشان نداد و این تصور را ایجاد کرد که اعتقادی به این بازیکن جوان ندارد. با این اوصاف، جذب یک مدافع چپ می تواند وارد برنامه های کادرفنی پرسپولیس شود.

هدف بعدی خرید یک مهاجم است. شهاب زاهدی و نبیل باهویی 2 گزینه روی میز گل محمدی در این پست هستند. زاهدی نتوانسته عملکرد ثابتی داشته باشد و شاید به عنوان یک مهاجم تنها گزینه ایده آلی نباشد. باهویی هنوز با اوج تمرین فاصله دارد. حضور یک مهاجم دیگر می تواند شرایط را بسیار بهتر از قبل کند. پرسپولیس در مقایسه با رقبای اصلی خود محدودیت های بیشتری در نوک خط حمله دارد. حال اگر محمد عمری هم باشد جذب یک وینگر هم باید به لیست مذکور اضافه شود.

در نهایت باید به حضور یک دروازه بان ذخیره اشاره کرد. پرسپولیس در ابتدای فصل هم برای جذب یک دروازه بان جوان تلاش کرد اما در جدال با استقلال در روند خرید محمدرضا خالدآبادی ناکام ماند. حالا باید منتظر ماند و دید در نهایت چه تغییراتی در پرسپولیس ایجاد خواهد شد. اتفاقات نقل و انتقالاتی به خصوص در فوتبال ایران بسیار غیرقابل پیش بینی است و هر لحظه ممکن است همه معادلات به هم بریزد و اتفاقات جدیدی رخ دهد.