نماز جمعه مصداق بارز تبیین است


ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815501

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه نماز جمعه مصداق بارز تبیین است، گفت: باید از ظرفیت نماز جمعه برای خنثی سازی تبلیغات و نقشه های دشمن استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هاوارستان، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با اعضای ستاد اقامه نماز جمعه بیرجند ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) اظهار داشت: در دعای هفته جمله ای هست که می گوید خدایا انرژی من در رضایت اوست. درخواست کنید، این دعا بر عهده شماست.

سخنگوی ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید به اصل نماز جمعه توجه شود، تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک کارشناس دینی که تفسیر جهاد را تبیین می کند و بر آن تاکید می کند زیرا مقابله با دشمن است. فقط نظامی نیست «جنگ مقدمه ای برای تسخیر آب و خاک است و پس از غلبه تهاجم و تغییر فرهنگی رخ می دهد.

وی افزود: جهاد اصلی تبیین است و نماز جمعه یکی از مصادیق بارز تبیین است که در حمایت از افکار، عقاید و اخلاق عمومی مفید است. جمعه است، همیشه در جمعیت های کوچک مؤثر بوده است، امروز در عصر انفجار اطلاعات که دستخوش تغییرات اساسی است، اما نماز جمعه همچنان حملات دشمن را خنثی می کند.

امام جمعه بیرجند گفت: گاهی خرابکاری به دلیل نقص انجام می شود تا نماز جمعه، لذا دشمن که بسیار متخصص است از اول انقلاب اسلامی نماز جمعه را به خاک و خون کشیده و از بهترین نمازگزاران است. شهید: «شهید، این نشانه عصبانیت دشمن از نماز جمعه است.

وی افزود: مردم همیشه به دنبال امرار معاش هستند و در این میان به وظایف خود عمل می کنند، اما نمی توان انتظار داشت که همه مردم انواع مسائل پیچیده سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را درک کنند. به نوعی مردم قصد دارند هفته ای یک بار دور هم جمع شوند تا شما را از مسائل اجتماعی آگاه کنند.

آیت الله عبادی گفت: عملکرد برخی افراد اشتباه است چرا که مکتب اهل بیت(ع) بیش از 1400 سال است که در انزوا بوده است، بنابراین کار امروز با آزمون و خطا همراه است، اما این تشریع بسیار قوی است. این یک معجزه است، نمازی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امام علی علیه السلام خوانده و به صورت سلسله مراتبی با نظر ولی اعظم الهی انجام داده اند. فلسفه اقامه نماز جمعه.

وی ادامه داد: اما اگر تاگوت پیروز شود برعکس می شود، مثلا اگر یزید بخواهد نماز جمعه بخواند هرگز نمی تواند رشد علم و ایمان باشد، در سال های اخیر در این رسوایی ها همه چیز در حراج فروخته شده است. عربستان سعودی.” این اعدام‌هایی که در عربستان انجام می‌شود به این دلیل است که هر کسی را فراتر از نقشه‌های استکبار جهانی می‌کشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: آنچه در این کشور مستقل اتفاق افتاده باید قدردانی کرد. درست است که گاهی اختلافات و افکار مختلف وجود دارد، اما اصل قضیه در ایران ثابت است و زمانی که همه در دادگاه باشند، شکل می‌گیرد.

آیت الله عبادی ادامه داد: فقط کسانی که در راه خدا هستند بر حق هستند که همان طور که در کلمه طیبه لا اله الا الاّلاً منکر است و بعد ایمان به خدا زمانی است که ظالم و ظالم و غریب را از خود می راند. و از خودت جهاد نکن. عالیه، این تفاوت مهم مکتب اهل بیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: در نماز جمعه باید تضاد فکری، انتقادی و پیشنهادی وجود داشته باشد، ظرفیت نماز جمعه در کتب اهل بیت بسیار بالاتر از آن است، اما چون از این رو مکتب شیعه منزوی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید