نمایشگاه فروش اسباب بازی به همت کودکان در ماه مبارک رمضان برپا می شود


ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815712

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: نمایشگاه فروش اسباب بازی ماه آینده همزمان با ماه مبارک رمضان از افطار تا صحرا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اختتامیه هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

مهدی علی اکبرزاده، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مراسم گفت: در صنعت اسباب بازی در آینده، هر اتفاقی که در این دنیا رخ می دهد را انسان تصمیم می گیرد و چگونه به جهان باز می گردد. نوعی آموزش، حمایتی که بر اساس آن تجسم و تولید می شود.

وی افزود: اسباب بازی سازی را در خانه های خودمان انجام می دادیم و از زمانی که اسباب بازی های خانگی رایج بود و امروزه این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و افراد زیادی از این صنعت در ابعاد مختلف استفاده می کنند. بنابراین صنعت اسباب بازی مقوله مهمی است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: باید مراقب این روند تحولی که در دنیا در حال رخ دادن است و اهمیت این مقوله باشیم. جشنواره اسباب بازی بهانه و فضایی است که برای هنرمندان، علاقه مندان، اندیشمندان، سازندگان و صنعتگران فضایی ایجاد می کند تا از این صنعت استفاده کنند و محصولات خود را به نمایش بگذارند. البته در این بین رقابت سازنده ای در حال ظهور است.

اکبرزاده گفت: اگر به مقوله تعلیم و تربیت توجه کنیم یکی از ابزارهای مهم تربیت اسباب بازی است یعنی اساس تربیت کودک و نوجوان شامل بازی و اسباب بازی است و یکی از موثرترین قسمت های تربیت می تواند اسباب بازی باشد. و او بازی را می دانست. برای فضای نمایشگاهی و فروش اسباب بازی در نظر داشتیم ماه آینده همزمان با ماه مبارک رمضان از افطار تا صحرا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایشگاهی برای فروش اسباب بازی به جامعه برگزار کنیم.

اکبرزاده ادامه داد: بسیاری از خانواده ها در تهیه اسباب بازی مشکل دارند و متاسفانه باید گفت که در این زمینه فقیر هستیم و دانش لازم را نداریم. متأسفانه بسیاری از والدین دست فرزندان خود را می گیرند و به اسباب بازی فروشی می روند و به فرزند خود می گویند که هر چه می خواهد بردارید که خطرناک ترین حالت است زیرا ممکن است کودک اسباب بازی مناسب سن خود را بخواهد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان گفت: ما نیازمند مرجعی هستیم که اسباب بازی ها را بر اساس رده بندی سنی تعریف و تقسیم بندی کند. یعنی اسباب بازی برای چه سنی، با چه نوع مخاطبی و برای چه دوره ای لازم است. تاکنون هیئت نظارت بر اسباب بازی برای ایجاد مرجعی در این زمینه وارد عمل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید