نمایشگاه کتاب از 20 تا 30 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود

ساعت: 14:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۸
کد خبر: 1923192

معاون فرهنگی وزیر رهبری درباره زمان و مکان احتمالی نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه مجازی کتاب صحبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ایکنا و ایبنا در خصوص مکان برگزاری نمایشگاه کتاب که همواره در زمان برگزاری این رویداد مورد بحث بوده است، گفت: قبلا با شورای شهرداری تهران مکاتبه داشته ایم. و شهرداری و نیازهای نمایشگاه کتاب را اعلام کرد. اینکه به فضای خاصی نیاز دارد، آن مقدار فضای پشت بام و خدمات و غیره. در بازدید ما شهر آفتاب این شرایط را ندارد.

احمدوند ادامه داد: تابستان به شهرداری اعلام شد و ما درخواست کردیم که اگر می خواهند میزبان نمایشگاه باشند شرایط شهر آفتاب را به ما نزدیک کنند و بعد بازدیدهایی داشته باشیم.

وی افزود: در بازدیدی که چند روز پیش از مجتمع شهر آفتاب انجام شد، مشخص شد نسبت به چند سال گذشته که راکد بود، فعال و رو به پیشرفت بوده است. مصلی نیز مورد بازدید قرار گرفت. خوب ما شرایط مصلی را دقیقتر می دانیم. اکسپوی امسال هم در آنجا برگزار شد و البته نسبت به چند ماه گذشته پیشرفت هایی دارد.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد ادامه داد: در شورای سیاستگذاری نمایشگاه که با حضور وزیر ارشاد برگزار شد، مقرر شد با رایزنی های درون شورا، جمع بندی برای انتخاب مکان نمایشگاه کتاب انجام شود. و صنف و خارج. هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است. امیدواریم بتوانیم تا اوایل فوریه تصمیم نهایی را اعلام کنیم.

احمدوند درباره زمان برگزاری نمایشگاه نیز گفت: با توجه به پایان ماه مبارک رمضان در اوایل اردیبهشت ماه برای آماده سازی نمایشگاه به زمان نیاز داریم. به احتمال زیاد این نمایشگاه بین 30 تا 30 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد درباره مهمان ویژه این نمایشگاه نیز گفت: تقریباً نهایی شده است اما چون هفته آینده جلسه با سفرا برگزار می شود پس از نهایی شدن آن را اعلام کنیم. هند، ترکیه و تاجیکستان از جمله کشورهای ذکر شده هستند که رایزنی انجام خواهد شد که پس از نهایی شدن آن اعلام خواهد شد.

یاسر احمدوند در پاسخ به این سوال که آیا اکران مجازی کتاب امسال همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار می شود، به ایسنا گفت: این موضوع در شورای سیاست گذاری نیز در حال بررسی است. رضایت مردم و ناشران شرط اصلی برگزاری همزمان این نمایشگاه هاست. سال آینده قطعاً نمایشگاه کتاب مجازی و نمایشگاه فیزیکی خواهیم داشت، اما بررسی می کنیم که آیا همزمان هستند یا جداگانه.

دیدگاهتان را بنویسید