نماینده دولت: هیچ ذخیره ای برای بازماندگان به عنوان «اقدامات عدالت» وجود ندارد. دادن چنین وعده ای جز نارضایتی مردم را در پی نخواهد داشت

نماینده دولت: هیچ ذخیره ای برای بازماندگان وجود ندارد

روز جدید : طرح واگذاری باقیمانده سهام عدالت برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس ارسال شد. سیدحمید پورمحمدی سخنگوی دولت در جلسه علنی مجلس گفت: کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد 130 هزار میلیاردی برای واگذاری سهام عدالت به مشمولان تامین اجتماعی و ایثارگران را مطرح کرده است، اما هیچکس از حجم آن صحبتی نمی کند. سهام چنین سهامی وجود ندارد و با وعده مردم و قانونی کردن آن نتیجه ای جز نارضایتی نخواهیم دید. بنابراین بهتر است در مدت یک سال سهام قابل واگذاری مشخص و در مورد آنها تصمیم گیری شود.

طرح واگذاری بقایای عدالت برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس رفته است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه 3 اسفند) مجلس و بررسی بند درآمدی لایحه بودجه 1401 درباره تعیین تکلیف بقایای اقدامات قضایی با 176 رای موافق، 39 و 39 رای موافق و 39 رای مخالف. مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 238 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

علی اکبر بسطامی، نماینده مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه 1401، پیشنهاد الحاق بندی به تبصره (2) این نماینده واحد مبنی بر واگذاری سهام عدالت به سایر مددجویان با حمایت کمیته معاونت امام خمینی (ره) را پیشنهاد کرد. مابقی ذخایر عدالت باید توسط نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد رسیدگی شود.

محمدرضا پورابراهیمی در مخالفت با پیشنهاد بسطامی گفت: طرح جاماندگان عدالت سال گذشته در کمیسیون اقتصادی مطرح شد. دو میلیون و 300 هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد و یک میلیون و 300 هزار مددجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی هیچ سهمی از عدالت ندارند. متأسفانه این طرح در دولت قبل اجرا نشد اما با تغییر دولت رئیس جمهور با کلیات آن موافقت کرد و موضوع را به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با همکاری دولت و موافقت رئیس جمهور می توان تکلیف همه باقیمانده های عدالت را مشخص کرد. بنابراین کمیسیون اقتصادی یک پیشنهاد اضافی در مورد این موضوع ارائه کرده است.

سیدحمید پورمحمدی، سخنگوی دولت در جلسه علنی مجلس نیز گفت: 130 میلیارد از سال گذشته در این زمینه بحث شده و دادگاه در حال انجام است. دولت در لایحه بودجه 75 هزار میلیارد برای این موضوع در نظر گرفته است. کمیسیون تلفیق بودجه نیز پیشنهاد 130 هزار میلیاردی برای واگذاری سهام به تامین اجتماعی و دادگستری ایثارگران را داده است اما هیچکس از حجم سهام صحبت نمی کند. چنین سهامی وجود ندارد و با وعده مردم و قانونی کردن آن نتیجه ای جز نارضایتی نخواهیم دید. بنابراین بهتر است در مدت یک سال سهام قابل واگذاری مشخص و در مورد آنها تصمیم گیری شود.

احد آزادیکا پس از جلسه علنی امروز با استناد به بند (9) اصل (3) قانون اساسی هشدار داد و گفت: رفع تبعیض های ناروا یکی از مطالبات جدی مردم در حوزه های انتخابیه است. به گفته نماینده دولت که نیاز به بررسی و بررسی دارد، بهتر است در صورت کمک و حمایت از خانواده کمیته امداد از سایر بازماندگان عدالت به ویژه مددجویان مددکاری حمایت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: پیشنهاد آقای بسطامی به مددجویان سازمان بهزیستی مربوط نمی شود. اما غیر از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، برخی از کارگران و مستضعفان به عدالت نرسیدند. کمیسیون اقتصادی بیش از یک سال است که روی این موضوع کار می کند، حتی دفتر مقام معظم رهبری نیز این موضوع را رصد می کنند و کار کارشناسی در کمیسیون اقتصادی انجام شده است.

محمد باکر کلیباف گفت: با توجه به نکته ای که نماینده دولت بیان کرد، باید ذخایر عدالت موجود مشخص شود و جمعیت واجدین شرایط و سایر افراد مشخص شود. لذا با موافقت نمایندگان تذکر آقای آزادی خواه را مطرح و پیشنهاد مربوطه را به کمیته مشترک ارجاع می دهم تا با هماهنگی کمیسیون اقتصادی و دولت پیشنهاد جامع به مردم ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید