نماینده مجلس: بیش از 70 درصد شعارهای رئیس جمهور عملی نشده است

نماینده مجلس: بیش از 70 درصد شعارهای رئیس جمهور عملی نشده است

روز جدید محمودزاده گفت: اکثر شعارهای دولت عملی نشده است، یعنی بیش از 70 درصد شعارها و شعارهایی که آقای رئیسی در زمان انتخابات، پس از انتخاب و معرفی کابینه مطرح کردند، نه تنها اجرا نشد. اجرا شد، اما معلوم شد دقیقا برعکس است.

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در رابطه با عملکرد دولت در پایان سال اول حضور در دولت و در پاسخ به این سوال که آیا انتظارات شما از دولت سیزدهم هم از نظر عملکرد و هم در روابط دولت و مجلس؟» گفت: از نظر عملکردی اکثر شعارهای دولت محقق نشده است، یعنی حرف ها و شعارهایی که آقای رئیسی در زمان انتخابات، بعد از انتخابات مطرح کردند. و وقتی هیأت وزیران معرفی شد بیش از 70 درصد آنها نه تنها محقق نشدند بلکه دقیقاً برعکس بود و قرار بود از پارسال بیشتر نباشد، هزینه دارو افزایش پیدا نکند. قرار بود تورم تک رقمی شود، سالانه 1 میلیون شغل ایجاد شود، 1 میلیون خانه ساخته شود و همه اینها محقق نشد. در مجموع اکثر شعارهای دولت آقای رئیسی در سال گذشته.

نماینده مردم مهاباد در مجلس در ادامه به ارتباط دولت و مجلس پرداخت و گفت: در خصوص ارتباط دو قوه مجریه و مقننه، مجلس از ابتدا تا کنون بسیار حامی دولت بوده است. حتی برخی از نمایندگان در نامه ای از آقای رئیسی خواستند که بیاید و کاندیداتوری ریاست جمهوری شود، اما این کارت زردهایی که به وزرای دولت داده می شود پیامی دارد، پیام این است که دولت به برنامه های مدنظر مجلس و ارتباطش با دولت عمل نکرده است. مجلس ضعیف‌تر و ضعیف‌تر می‌شود، یعنی فاصله‌اش هر روز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: مطمئنا از این پس استیضاح ها افزایش می یابد، تذکرات و سوالات بیشتر می شود و اگر دولت وزرای جدید را وارد مجلس کند قطعا به راحتی از مجلس رای اعتماد نخواهند گرفت.

محمودزاده بر لزوم به روز رسانی برنامه های دولت تاکید کرد و تصریح کرد: دولت در سال دوم کاری خود باید کمی بهبود یابد و شعارهایی که داده و برنامه هایی که گفته است را نیز به روز کند و روی آنها کار کند. دولتمردان باید به متن جامعه بروند و ببینند که وضعیت جامعه بدون همراه و … چگونه است.

وی افزود: دولت ها باید بروند و ببینند وضعیت بیمارستان های خصوصی چگونه است، بیمارستان دولتی در چه وضعیتی است، فردی که می میرد و پول ندارد یک سال در بیمارستان دولتی چکاپ می شود، در بیمارستان خصوصی برای یک بیمارستان کار می کنند. روز اما 200 میلیون تومان باید تمام عمرش را بفروشد. از این پس، اگر بیماری در خانواده ایجاد شود، خانواده به زیر خط فقر می‌رود و مجبورند هر چه دارند مانند یخچال، تلویزیون و ماشین را بفروشند و برای درمان بیماران خود در بیمارستان خصوصی هزینه کنند. .

نماینده مهاباد همچنین گفت: نباید بین مسئولان دولتی تضاد منافع وجود داشته باشد، فردی که شرکت دارویی دارد نباید در مورد داروی کشور تصمیم گیری کند، فردی که صاحب شرکت واردات مواد اولیه دام است نباید مسئولیت اداره ای را بر عهده بگیرد. که مواد خام دامی را وارد و صادر می کند. خانم ها باید تصمیم بگیرند دولت باید به این مسائل رسیدگی کند و جلوی این گلوگاه های فساد را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این کار انجام نشود قطعا دولت در سه سال آینده با چالش های اساسی مواجه خواهد شد و مجلس قطعا در بعد نظارتی کوتاهی نخواهد کرد و حجم تذکرات و استیضاح ها افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید