نماینده مجلس: مسمومیت دانش‌آموزان فراتر از شیطنت چند دانش‌آموز است

نماینده مجلس: مسمومیت دانش‌آموزان فراتر از شیطنت چند دانش‌آموز است

در اخبار رسانه ها و خبرگزاری های رسمی گفته می شود که یک سری افرادی را که دست به اقداماتی مانند پرتاب اسپری انجام می دادند، دستگیر کرده اند، اما به نظر من موضوع مسمومیت دانش آموزان بیشتر از شیطنت چند دانش آموز است. موضوع نقشه ها و برنامه ریزی های دشمن باشد. بنابراین باید خیلی عمیق تر به آن نگاه کرد.

ایران آبزرور نوشت: فلاحی در واکنش به ادامه مسمومیت دانش آموزان گفت: برای کنترل شدید این معضل اقداماتی انجام شد اما با استعفای وزیر مکث ایجاد شد. من فکر می‌کنم که نهادهای امنیتی باید کار خود را جدی‌تر بگیرند، زیرا به نظر می‌رسد در این مورد بسیار سطحی هستند و این ممکن است عواقب خوبی برای نظام نداشته باشد.

اگرچه حساسیت رسانه ها نسبت به اخبار مسمومیت ها نسبت به پایان سال گذشته کاهش یافته است، اما با پایان یافتن تعطیلات نوروزی مجدداً مجموعه مسمومیت های دانش آموزان آغاز شده و در نتیجه نگرانی دانش آموزان و خانواده های آنان بیشتر شده است. . پس از گذشت بیش از پنج ماه، به نظر می رسد که تمرکز وزیر کشور و نهادهای نظامی به جای عوامل مسمومیت، بر نصب دوربین و شناسایی زنان بی حجاب است. نتیجه کمیسیون علمی وزارت بهداشت که وزیر بهداشت مدعی آن شد این بود که «در بیش از 90 درصد دانشجویان مسمومیت وجود ندارد و سمی نیست و مشکلی نیست، اما بیشتر ناشی از اضطراب و استرس است.

احمدحسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس درباره علت شناسایی نشدن عاملان این مسمومیت‌ها گفت: یک سری اقدامات برای کنترل دقیق‌تر این موضوع انجام شد اما با استعفای وزیر، این موضوع ادامه یافت. یک مکث بود.» به نظر من نهادهای امنیتی باید کار خود را جدی‌تر بگیرند، زیرا به نظر می‌رسد خیلی سطحی با این موضوع برخورد می‌کنند و این ممکن است عواقب خوبی برای نظام نداشته باشد.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا سرنخی از عاملان آن وجود دارد یا خیر، گفت: در اخبار رسانه ها و خبرگزاری های رسمی گفته می شود تعدادی از افرادی را که اقدام به پرتاب اسپری می کردند دستگیر کرده اند اما من فکر کنید مسمومیت دانش‌آموزان چیزی فراتر از شیطنت چند دانش‌آموز است، ممکن است موضوع نقشه‌ها و نقشه‌های دشمن باشد. بنابراین، باید بسیار عمیق تر نگاه کرد.»

فلاحی ادامه داد: صرف اینکه خودرویی در نزدیکی پارک بوده و گاز آن در مدرسه رها شده یا پاشیده شده است، اینها دلایلی نیست که باعث آرامش ما شود و باید نگاه جدی تری داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید