نماینده: پیش نویس اولیه طرح حفاظت به شورای عالی فضای مجازی ارجاع شده است.

نماینده: پیش نویس اولیه طرح حفاظت به شورای عالی فضای مجازی ارجاع شده است.

روز جدید : غلامرضا نوری قزلجه عضو کمیسیون تلفیق حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی گفت: نسخه اولیه طرح حمایتی برای اظهارنظر به شورای عالی فضای مجازی ارجاع شده و هیئت تصمیم گرفته است در یک مصوبه بررسی شود. کمیته تخصصی یا کمیته مشترک جدید.

گلمرضا نوری گزله درباره وضعیت طرح دفاعی مجلس بیان کرد: طرح حفاظت از فضای مجازی به دلیل مشکلات فراوان نتوانست قانون شود و مجلس اجازه آن را نداد. از این رو نسخه اولیه این طرح مربوط به مرداد ماه سال گذشته برای اظهار نظر به شورای عالی فضای مجازی و دولت ارسال شد تا نظرات خود را اعلام کنند.

وی افزود: طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی ارسال شده تا مبنایی برای بیان نظرات آنها باشد. البته باز هم عرض می‌کنم که نسخه مربوط به مرداد سال گذشته ذکر شده است، یعنی نسخه‌ای که مجلس به آن رای داد تا طبق اصل 85 در کمیسیون مشترک بازنگری شود. نسخه های دیگر نظرات کاملا شخصی بودند.

این نماینده مجلس گفت: این فرصت خوبی است تا شورای عالی فضای مجازی و دولت در این زمینه تلاش کنند تا بخش هایی که برای جامعه مفید و ضروری است را در قالب لایحه ارائه کنند. البته لازم نیست دیدگاه آنها با دیدگاه طرح حفاظت یکی باشد یعنی. محدودیت و مسدود کردن برعکس، نگاه باید مبتنی بر دسترسی آسان و اینترنت ارزان باشد. همچنین پهنای باند باید متناسب با نیاز کشور تامین شود و با موانعی برخورد شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این موضوع باید تدابیری اندیشیده شود تا افراد با امنیت بهتر و بیشتر در فضای مجازی و آسودگی خاطر، نظم و انضباط و اقدام کنند و همچنین بتوانند با تریبون های خارجی تعامل داشته باشند و خودشان برنامه ریزی کنند. “من می پرسم. لایحه باید با چنین دیدگاه هایی تدوین و به مجلس ارائه شود تا به نتیجه برسد. اگر این نگاه حاکم شود مجلس روی آن کار می کند وگرنه نتیجه ای حاصل نمی شود.

نوری با بیان اینکه مجلس منتظر ارائه نظرات شورای عالی فضای مجازی است، گفت: ما معتقدیم بهتر است این موضوع در قالب لایحه به مجلس ارائه شود حالا اگر دولت لایحه ای ارائه نکند. و فقط عالی فضای مجازی، کردها پس از بررسی این ایده ها در دستور کار مجلس قرار می گیرند و به یک کمیته تخصصی یا کمیته مشترک فرستاده می شوند تا دوباره کار کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه نسخه اولیه طرح حفاظت به شورای عالی فضای مجازی ارائه شده است، پس از اعلام نظرات آنها، موضوع در مجلس بررسی می شود. منتظر نظرات شورای عالی فضای مجازی و دولت هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید