نمایندگان پارلمان اروپا بر اجرای دقیق قوانین / اهمیت ارتباطات مبتنی بر دین و اخلاق نظارت می کنند


ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841892

ائمه جمعه لرستان با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید بر اجرای دقیق قانون نظارت داشته باشند، گفتند: ساخت جامعه مبتنی بر دین و اخلاق بسیار مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام بهروز شمسی فر با اشاره به گشایش اولین جلسه مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز با اشاره به گشایش اولین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: قوانین را به شدت اجرا کنید، این افراد نماینده مردم هستند و نیستند. نماینده یک جناح خاص در مورد مردم فکر می کند.

وی افزود: مدیریت در جلسه خود از دیوان محاسبات کشور ابراز خرسندی کرد چرا که دیوان چابک و فعال به ویژه در امر نظارت بر ادارات است که انشاالله با دقت و مستمری به کار خود ادامه خواهد داد.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به ولادت حضرت معصومه (ع) و روز دختر گفت: این بانو برکات زیادی برای مردم داشته است که یکی از اقدامات فرهنگی و ایجاد حوزه علمیه در جوار این معبد و تربیت طلاب در حوزه های علمیه از برکات ایشان و گسترش علم و دانش و عقاید و فقه از آنجا در سراسر جهان بود که این نیز مرهون وجود مبارک ایشان است.

وی با اشاره به شهادت امام صادق(ع) گفت: امامان در دوران حساسی بودند و زمانی که بین بنی امیه و بنی عباس درگیری پیش آمد و قدرت از بنی امیه به بنی عباس منتقل شد، خلفا به دلیل عشق به اهل بیت آل بیت و از مقام آنها. آنان از علم می ترسیدند و سعی می کردند آنها را محدود کنند و این فرصت زمانی فراهم شد که حوزه علمیه تأسیس شد و طلاب در رشته های مختلف علمی تربیت شدند و این طلاب هم معارف اهل بیت را منتشر کردند و هم از آن دفاع کردند. امام علاوه بر این فرقه‌های انحرافی که در آن زمان فعالیت می‌کردند، در تبیین حقیقت و تبیین و تبلیغ اسلام و محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و اکثر احادیث از این امام است.

شمسی فر با اشاره به شهدای روحانیت افزود: چهار هزار شهید روحانی در کشور وجود دارد که در مکتب امام صادق (ع) پرورش یافته اند.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به وضعیت اقتصادی و بیت المال گفت: کسانی که در این مدت آذوقه مردم را در انبارها جمع می کنند و به فکر برادران مؤمن نیستند، کارشان بسیار زشت است و تقوای اقتصادی ندارند. “


اسرائیل در محاصره کامل است

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به ترور شهید هدی اظهار داشت: دشمن پس از شکست های پی در پی دست به کشتار خواهد زد اما بدانید که اقدامات آنها بی پاسخ نخواهد ماند و امروز اسرائیل در محاصره است. . کامل است و نابودی آنها شتاب می گیرد.

وی با بیان اینکه سرود فرمانده سلام بسیار محبوب شده است، افزود: علیرغم همه تلاش های بیهوده دشمن برای انحراف اذهان جوانان، دیدیم که این سرود چقدر در بین همه مردم به ویژه نسل جوان رواج پیدا کرد و تبدیل به یک فرهنگ شد.

امام جمعه بروجرد با اشاره به روز دختر گفت: ولادت حضرت معصومه (س) به نام روز دختر نامگذاری شده است که الگوی کاملی برای همه بانوان است و وجود این بانوی بزرگ در شهر مقدس قم بسیار مبارک است. .

وی با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر بسیار ضروری است و قطعا تذکرات زبانی می تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

حسینی با اشاره به حادثه آبادان افزود: باید با عوامل این حادثه قاطعانه و جدی برخورد کرد و باید مراقب و رصد همه ساختارها باشیم تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.


اهمیت ایجاد جامعه ای مبتنی بر دین و اخلاق

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: تمامی نسخه های قرآن پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) شفابخش و در تمام شئون زندگی انسان موثر است.

وی با اشاره به اهمیت ساختن جامعه مبتنی بر دین و اخلاق، افزود: کار پیامبر اکرم(ص) یک انقلاب فرهنگی بود، ریشه مسائل فرهنگی، اعتقادات و عادات مردم است. اخلاق یعنی عمل به موازین قرآن.

امام جمعه کوهدشت گفت: یکی از جنایات بزرگ بنی امیه و یزید ملعون شهادت امام حسین(ع) و اسارت خاندان اهل بیت(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه محافل قرآن باید در جامعه فعال باشند، تصریح کرد: خوش خلقی با مردم، سخاوت، حفظ کلام، مال فراوان از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

طهماسبی با اشاره به اهمیت جایگاه زن در نگاه اسلام گفت: دنیای غرب جنگ با خانواده را آغاز کرده و از آن به عنوان کالا استفاده می کند و فرهنگ برهنگی و مسائل ناقض حیثیت و عفت را گسترش می دهد.

امام جمعه کوهدشت با بیان اینکه ذخایر کافی است، گفت: جراحی اقتصادی محقق نشد، مشکلاتی در آینده وجود داشت، تغییر توزیع یارانه ها سیاست خوبی بود که دولت تصمیم قاطعی در آن گرفت.

وی با اشاره به اهمیت سفر آیت الله رئیسی به عمان گفت: به تحرکات تحریک آمیز اسرائیل و سنگ آمریکا پاسخ قاطع خواهیم داد.

تخماسبی با اشاره به مطلوب بودن خدمات تامین اجتماعی برای روستاییان کوهدشت گفت: متولی امور فرهنگی امام جمعه است. برای اجرای برنامه های فرهنگی در شهرستان باید مطلع باشید، مسئولان استانی پشت میز نیستند؛ «بیایید به مسائل شهر نگاه کنیم، هرکسی نمی تواند خودش تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید