نمایندگان پارلمان اروپا باید بودجه و نحوه اجرای آن را به دقت بررسی کنند

زمان: 16:03
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777202

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از نمایندگان مجلس خواست تا بودجه را بررسی کرده و بودجه 1401 را در گزارش اجرای بودجه 99 به گونه ای تنظیم کنند که درآمدها و هزینه های کشور واقعی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسدالله بادامچیان با بیان مواضع هفتگی حزب ، از اداره حسابرسی ملی برای ارائه به موقع گزارش کسر بودجه 99 تشکر کرد و گفت: آن را بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است اسناد و پرونده های محرمانه و محرمانه به صورت علنی افشا نمی شود ، اما اطلاع رسانی بودجه به مردم و کسر آن از حقوق عمومی است که در اصل 55 قانون اساسی به آن پرداخته شده است و رئیس مجلس نیز باید توجه داشته باشد. به این اصل “نگاه داشتن.

بادامچیان تاکید کرد: دیوان محاسبات باید با تعقیب خود به کسانی که از بودجه تخلف می کنند ، رسیدگی کند ، زیرا در این گزارش آمده است که از 272 تبصره و بند ، تنها 28 درصد از احکام اجرا شده و بقیه اجرا نشده است ، یا قانونگذار اهداف برآورده نشده اند یا بخشی از آن ناقص است یا 345 دستگاه اجرایی دریافت و پرداخت خود را از طریق خزانه داری کل انجام نداده اند.

وی ادامه داد: اعضای محترم ، باید به این موضوع توجه کافی داشته باشید ، زیرا طبق قانون 53 ، تمام درآمدهای دولت باید به خزانه واریز شود و پرداخت ها باید مطابق ردیف بودجه انجام شود ، به طوری که هیچ گونه بی نظمی در خزانه و خزانه. “

دبیرکل حزب مalitionتلفه اسلامی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان اکنون اقدامات لازم را برای تجدید نظر در بودجه 1401 و بودجه در نظر بگیرند.

وی گفت: مجلس باید بیشتر متحرک باشد. نزدیک به دو سال از عمر مجلس یازدهم می گذرد و انتظارات آن مجلس و رئیس مجلس برآورده نشده است.

در بخشی دیگر از این گفتگو ، بادامچیان با تسلیت به خانواده شهدا و مجروحان ، جنایات داعش در افغانستان را محکوم کرد که با هدف خاصی از انجام توطئه شریرانه آمریکا برای ایجاد جنگ بین شیعه و سنی در آن صورت گرفته بود. کشور.

وی گفت: حاکمان کنونی افغانستان مسئول تأمین امنیت همه شهروندان هستند و باید در برابر مردم مظلوم این کشور پاسخگو باشند.

وی افزود: انفجار دو مسجد در قندوز و قندهار در روز جمعه که تعطیلات مسلمانان است ، معیارهای انسانی ، وظیفه شناسی و دینی را در همه ادیان نقض می کند و اگر دولت نتواند جلوی این اقدامات موذیانه را بگیرد ، مردم افغانستان باید اقدامی انجام دهند. به “

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه بر مذاکرات برجامی و خواسته های اروپایی ها تأکید کرد: مذاکرات باید نتیجه لازم را داشته باشند و آمریکا و متحدانش باید بدانند که ایران از حقوق مسلم خود دست نخواهد کشید.

وی افزود: اگر آمریکا به دنبال مذاکره است ، باید با لغو تحریم ها ، آزادسازی دارایی های ایران ، پذیرش بازرسی به موقع از ایران ، احترام به قوانین بین المللی و رعایت حقوق ملت ایران ، راه را هموار کند.

بادامچیان افزود: اندازه بیش از حد آژانس بین المللی انرژی اتمی دلیلی برای ماندن ایران در NPT ندارد و عضویت ایران در این معاهده هیچ فایده ای ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین در مورد انتخابات عراق گفت: احترام به نتایج آرای مردم عراق ضروری است و تقلب در انتخابات قابل قبول نیست و اگر مشخص شود که آرای مردم دستکاری شده است ، این انتخابات لغو شد. “

در پایان بادامچیان از هفته وحدت استقبال کرد و گفت: وحدت مسلمانان خواست پیامبر اسلام است و رمز پیروزی و اعتماد مسلمانان است.

وی گفت مسلمانان توسط توطئه های عوامل خارجی و استکبار جهانی تهدید می شوند. در برخورد با درگیری ها و تنش ها کوشا باشید.

انتهای پیام / ک

دیدگاهتان را بنویسید