نمایندگان پارلمان اروپا در حال بررسی درخواست 8 تحقیق هستند

ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791130

بررسی درخواست 8 تحقیق و تفحص در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته آینده قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسات علنی مجلس شورای اسلامی با تشکیل جلسات علنی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه (21 تا 21 آذر) اعلام شد.

بر این اساس، طرح حمایت از مالکیت صنعتی، گزارش کمیسیون عمران در مورد پیش نویس موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی افغانستان در مورد روابط بین المللی راه آهن، طرح تسهیل صدور مجوزهای تجاری و جهش دانش طرح بخشی از دستور کار حیاط به روز است.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد پیش نویس پروتکل اصلاح موافقتنامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری متقابل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی، مأموریت ویژه کارکنان قضایی 10) اساسنامه مؤسسه صدور گواهینامه استاندارد. و اندازه‌شناسی سازمان همکاری‌های اقتصادی (RISC) و پیش‌نویس موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه نیز در دستور کار مجلس قرار دارد.

پیش نویس اصلاحیه قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان اداری، پیش نویس پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس مبنی بر اصلاح موافقتنامه (5 نوامبر 2002) مبنی بر اجتناب از مالیات مضاعف بر درآمد و مالیات بر سرمایه ناشی از آن. پروتکل و پیش نویس پروتکل بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا به منظور جلوگیری از مالیات مضاعف و فرار مالیاتی در خصوص مالیات بر درآمد، سرمایه و عایدی سرمایه در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، طرح اصلاح تبصره (یک) قانون منع به کارگیری مستمری بگیران، لایحه نهایی شدن هزینه خرید تجهیزات حفاظتی در جزیره خارکف، طرح به اصلاح قوانین مجلس برای فعالیت، پیش نویس ماده 81 قانون مالیات های مستقیم مصوب 12 اسفند 87، طرح انتقال سوابق بیمه ای یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی، بررسی دو فوریت درخواست طرح. الزام بخش خصوصی به توسل به زور از طریق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رسیدگی به دو فوریت طرح اصلاح ماده 41 آیین نامه داخلی مجلس از دیگر دستور کارها است.

رسیدگی به درخواست فوری طرح مطالعه ماده 48 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از احکام مالی دولت، گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات به مجلس شورای ملی 6 ماه بانک ها و مؤسسات غیرانتفاعی دولتی، انتخاب ناظران مجامع و شوراها، رسیدگی به تصویب درخواست تحقیق و تفحص از اجرای طرح 46 هزار هکتاری آبیاری دشستان و گزارش اقتصادی کمیسیون تصویب درخواست تحقیق و تفحص شستا از سال 92 تا 99 نیز در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار دارد.

گزارش کمیسیون عمران در مورد درخواست تحقیق و تفحص از شرکت مهندسی شرکت آب، گزارش کمیسیون انرژی برای موافقت با درخواست وزارت نفت، گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، گزارش کمیته کشور و شوراها در مورد تقاضای پژوهش درخواست مطالعه و بررسی عملکرد شهرداری های آبادان و اروندکنار از سال 85 در دستور کار مجلس قرار گرفت.

طرح جامع مدیریت شهری و روستایی بر اساس اصل 85 قانون اساسی، گزارش کمیسیون داخلی و شوراها در تأیید درخواست تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری و گزارش کمیته امور داخلی و شوراها در رد درخواست تحقیق و تفحص از سازمان شهرداری ها و دهیاری ها کشور از سال 1371 در دستور کار علنی مجلس قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید