نمک روی کارکنان برای التیام زخم ها

نمک روی کارکنان برای التیام زخم ها

روز جدید : اگر تا دیروز برخی اشتباهات کلامی و مواضع رئیس دولت سوژه شوخی و طنز در شبکه های اجتماعی بود، آخرین اظهارات وی با خشم عده ای و خشم کادر درمانی خسته اما پرتلاش طی دو سال اخیر همراه بود. . اظهارات بی تدبیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان توسط ابراهیم رئیسی می تواند عواقب خطرناکی برای جامعه و دولت داشته باشد، با توجه به اینکه آمارها نشان می دهد جامعه پزشکی تمایل بیشتری به مهاجرت دارد و طب سنتی توسط مردم حوزه های علمیه ارائه می شود. در دو سال گذشته مورد بازجویی قرار گرفته است. اتحادیه پزشکان و پرستاران به عذرخواهی رئیس جمهور واکنش تندی نشان دادند.

کادر پزشکی چه آموخته اند؟

ابراهیم رئیسی در سخنانی در 29 خرداد به نقل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: «در تاج، بسیج، شخصیت‌های جهادی و انقلابی به بیمارستان‌ها رفتند و به پزشکان و پرستاران آموزش دادند که چگونه برای مردم کار کنند». علم … «دانش آموزان دل خانواده ها را آرام کردند. البته او پیش از این سرکوب موج مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور را معجزه واکسیناسیون خوانده بود که آن را به دولت خود نسبت داده بود. این سخنان رئیس دولت سیزدهم در حالی مطرح شد که قم پر واکسینه ترین استان کشور در جریان واکسیناسیون کرونا بود. با شیوع ویروس کرونا، بازار طب سنتی و اسلامی در قم داغ شده است. مشهورترین آنها حسین تبریزیان است که با سوزاندن کتاب نمادین «اصول پزشکی هریسون»، کتاب مرجع در حوزه پزشکی، مخالفت خود را با طب علمی نشان داد.

واکنش رئیس پزشکی تهران به رئیسی

سخنان ابراهیم رئیسی اعتراض اتحادیه های علمی و کادر پزشکی را برانگیخت. سید موید علویان رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در یادداشتی خطاب به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بابت اظهارات اخیر خود در گیلان از کادر پزشکی عذرخواهی کرد. وی نوشت: همکاران گرامی، آخرین سخنان رئیس جمهور و فراموشی ایشان در اشاره به حماسه سازان اصلی روزهای تلخ بحران – که مورد تایید و تذکر مقام معظم رهبری و کل دولت و افکار عمومی در داخل و خارج از کشور قرار گرفت. . مرزها – به من یادآوری کرد که ریشه کلمه مرد از فراموشی به معنای فراموشی می آید و به زودی این مرد مرگ پرستاران و پزشکان و دستیاران فعال در خدمت جامعه را فراموش کرد. به یاد نداریم که برخی از این مسئولین روزگاری قرنطینه را قرون وسطایی می خواندند، در حالی که رهبر محبوب انقلاب به اصول بهداشتی پایبند بودند و مراسم عزاداری و شام احیا را خودشان برگزار می کردند، اما در همان زمان کسانی بودند که مردم را به تجمع دعوت می کردند. به نام دین واکسینه شدن آنها ممنوع بود. «کسانی بودند که رفتارهای نادرست و غیرعلمی را تشویق می کردند و با پیشرفت های علمی و نتیجه گیری های مبتنی بر شواهد مخالف بودند.

هیچ بهانه ای به کادر پزشکی اطمینان نمی دهد

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور قطعاً برای اظهارات خود توضیحاتی دارید و از آنجایی که مخاطبان اصلی سخنرانی شما دانشجویان و ژنرال ها بودند، خواستید از زحمات احتمالی آنها تمجید کنید، اما هیچ توضیحی نمی تواند زن و مردی را که بیشتر دو نفر هستند توجیه کند. سال‌هاست که خودشان و خانواده‌شان را به خطر می‌اندازند تا دیگران در خطر نباشند. اگرچه مردم شریف و قدرشناس کشورمان فداکاری ها و جانفشانی های کادر پزشکی را فراموش نکرده اند و قدردان همه این دوران هستند، اما شما به عنوان ولی فقیه مسئولیت گفتار و کردار خود را بر عهده دارید. «پیشنهاد می‌کنم هرچه زودتر به جامعه پزشکی و کادر پزشکی آرامش بدهید تا در دل آنها باشید و بدانید که اگر این اشتباه را اصلاح نکنید، ادبیات شما در تاریخ ماندگار خواهد شد.

جامعه پزشکی کی هست

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سابق سازمان نظام پزشکی نیز در توئیتی نوشت: پرستاران در دوران تاج و تخت، مانند جنگ تحمیلی جامعه پزشکی، با جانفشانی و تقدیم شهدا به وظایف خود عمل کردند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به شأن و تلاش این جامعه احترامی قائل نشد و متأسفانه رئیس جمهور نیز با اشتیاق و تشکر این موضع را تایید کرد. واسفا!«علی نوبخت، دبیر مجمع انجمن‌های علمی پزشکی معاونت پزشکی و نماینده سابق مجلس نیز در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور علوم پزشکی گیلان نوشت: این امر برای بی‌مسئول کردن مردم در امور تخصصی است.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشتباهات زیادی مرتکب شده است

محمد میرزابیگی مدیرعامل سازمان نظام پرستاری در بیانیه ای با عنوان «آقای رئیس جمهور؛ وی گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشتباهات زیادی مرتکب شده است. در این بیانیه آمده است: «در زمانی که تاج شیطان سراسر کشور را تاریک کرده است. کلیه مشاغل در ادارات، بازارها، شرکت ها و مدارس؛ دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مدارس دور افتاده و کل نیروی کار کشور وجود داشت. اما این حامیان سلامت، پرستاران هستند. پزشکان و امدادگرانی بودند که با تقدیم بیش از سیصد شهید (159 پرستار)، یکی از بزرگ‌ترین شهدای بهداشت و درمان استان گیلان – و تقدیم ده‌ها هزار نفر، داوطلبانه خانه‌های خود را ترک کردند و در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی مستقر شدند. جانبازان تاج بعد از دو سال و صد روز جهاد شبانه روزی که اکثر روزهای بدون مواد مخدر; واکسن ها و ایمنی مناسب بودند. اما امنیت کامل جان و سلامتی مردم را از این مرز بازگرداندند. بنابراین، به گفته یکی از رئیس دانشگاه که در دوره ولیعهد شناخته شده نبود، این حق مدافعان جهاد ما و جانبرکف نبود که بدانند رئیس محترم ایشان کجا هستند. و اکنون او بدترین شکل مدیریت ممکن را در مجموعه خود دارد و چنین خدماتی و شجاعت حامیان سلامت را دست کم گرفته و تحقیر می کند.

منتظر تسلیت هستیم

میرزا بیگی در ادامه سخنان خود می گوید: «آقای رئیس جمهور! رئیس دانشگاه گیلان باید به شما می‌گفت: شهید نرگس حنعلی‌زاده، اولین و کوچک‌ترین شهید پرستار ما. مانند همه نیروهای برنامه ریزی بدون سهمیه فعلی، رابطه استخدامی جذابی با نظام سلامت عمومی نداشت. اما او جان خود را برای حفظ سلامت انسان فدا کرد. «اما رئیس همان دانشگاه پستی عالی با دریافتی های بی نظیر و حضور مستمر در دانشگاه داشت و به خاطر همین مدیریت و حضور تلفنی بود که در همان جا تحلیل تلفنی خود را به جناب عالی منتقل کردند. سطح و سطح حضور.» اگر رئیس دانشگاه گیلان حضور واقعی و مؤثری در نظام سلامت استان خود دارد، چرا خانواده های شهدای سلامت استان همچنان سردرگم هستند؟ چرا همه کارکنان دانشگاه خود ناراضی هستند؟ او باید به شما می گفت که خانواده شهید و امثال بیل مکانیکی هنوز برای دستیابی به حقوق اولیه خود از طریق بوروکراسی دانشگاه گیلان سردرگم هستند؟!داستان جالبی که بد نیست علت آن را پیدا کنید.منتظر تسلیت هستیم.همه مدافعان از سلامتی اوه، از جمله پرستاران؛ پزشکان و امدادگران؛ درگیرترین نیروهای نظام؛ آنها انقلاب و کشور هستند. با وجود همه مشکلات و کاستی های موجود هنوز دست از تلاش برنداشته اند و منتظر واکنش معظم له هستند.

حرکت لنگ نظام سلامت

اظهارات نسنجیده رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و بازگویی واکنشی وی توسط ابراهیم رئیسی در حالی صورت گرفت که آمارها حاکی از سالم بودن نظام سلامت نیست. آمارهای منتشر شده در روزهای اخیر نشان می دهد که 4000 نفر برای مهاجرت از جامعه پزشکی اقدام کرده اند. آمار مهاجرت پرستاران نیز می تواند تأثیر مخربی بر دولت و سیستم مراقبت های بهداشتی در آینده داشته باشد. مهرماه سال گذشته مدیرکل خانه سالمندان ایران از افزایش 6 برابری تعداد پرستاران مهاجر خبر داده بود. آمار او نشان می دهد که تعداد تلاش های پرستاران برای مهاجرت به 1500 نفر می رسد. اما این مقام مسئول بهمن ماه گذشته اعلام کرد که طی یک سال حدود 2000 پرستار از کشور مهاجرت کرده اند. در روزهای اخیر رسانه ها از قطع همکاری با 5000 پرستار پس از ناپدید شدن ویروس کرونا خبر دادند. همه این‌ها نشان می‌دهد که نظام سلامت با وجود مدیریت ضعیف و تصمیم‌گیری‌های کلان ضعیف، عقب‌مانده است و هرگونه اظهارنظر نسنجیده رئیس‌جمهور یا زیرمجموعه‌های وی در دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌تواند به بحران بزرگی در نظام سلامت منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید