«نه به سلاح» و «وداع با قبور مجلل»؛ اقدام شایسته در روستای کهگیلو + عکس


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881739

جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان کوگیلویه با حضور رئیس دادگستری، معاون دادستان عمومی و انقلاب، جانشین فرماندهی انتظامی در مسجد جامع روستای ضرگام آباد با حضور معتمدین برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاعات صبح زاگرس سات پیشگیری از وقوع جرم با حضور رئیس کل دادگستری، معاون دادستان، جانشین فرمانده انتظامی در مسجد جامع روستای دهدستان زرگام آباد با حضور معتمدین، ریش سفیدان و مردم برگزار شد.


1d2355f5 2acd 4d30 b316 3c7ba7369dac خبر خاکستری

در این جلسه بزرگان و معتمدین با تاکید بر لغو رسم غلط قبور مجلل اعلام کردند: در جلسات متعدد با مردم مقرر شد که از این پس قبور با زمین همسطح و تنها از یک کتیبه استفاده شود.

این بزرگان سفیدپوست می‌گویند: «اغنیا و فقیر وقتی دستشان از دنیا بریده می‌شود، فقط دعا و فاتحه و ثواب دیگر به آنها کمک می‌کند و مبالغ هنگفتی را خرج قبرها و سنگ‌ها می‌کنند. و غیره.” چیزی نیست.» دردی از آن مرحوم را التیام نمی بخشد.

در ادامه یکی از معتمدین نیز به فراوانی اسلحه های مجاز و غیرمجاز در سطح شهر و کشور اشاره کرد و گفت: به دلیل وضعیت ناگواری که تا کنون در مراسم شادی و عزاداری پیش آمده بود و خانواده ها نیز در این میان داغدار شدند. تصمیم گرفته شد که این رسم نادرست در این منطقه لغو شود تا آرامش به مردم بازگردد.


15f62d0c 74e0 4e49 8702 8764e0779f56 خبر خاکستری

رئیس کل دادگستری کهگیلویه همچنین با اشاره به اینکه برای پیشگیری از وقوع جرایم و جلوگیری از اختلاف و کاهش دعاوی، مشارکت مردمی ضروری است، گفت: احترام به بزرگان، ریش سفیدان و معتمدین به دلیل بستر قبلی است. این منطقه محبوب مردم است و هر چه تصمیم بگیرند مورد احترام جامعه قرار می گیرد و می توان از بسیاری از جنایات ریز و درشت جلوگیری کرد.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه آنچه در دین و نظام ما مهم است مشارکت مردم است افزود: روند امنیتی باید در دست مردم باشد و بهترین روش برای امنیت ما که امتحان شده بحث مردم است. اگر نظم و هنجار در جامعه می خواهیم مشارکت داشته باشیم باید جرم و جنایت را از بین ببریم.


ccaaacfa b97d 41f7 91e5 3a69b2617bc5 خبر خاکستری

وی با اشاره به اینکه شما بزرگترها می توانید بدون مراجعه به دادگاه این پرونده های ریز و بی اهمیت را در روستاهای خود حل و فصل کنید، تصریح کرد: هر جا که نزاع و درگیری دیدید می توانید از آن جلوگیری کنید، از آن جلوگیری کنید و در همان منطقه حل کنید.

ساعدی فرهنگ مردم محلی و علاقه آنها به سلاح را در مراسم شادی و عزا برشمرد و گفت: مردم برای حل مشکلات و پیشگیری از وقوع جرائم پیشقدم شدند و با این فرهنگ سازی در خانواده ها و جامعه حوادث تلخ و آسیب های اجتماعی را به دنبال داشت. قابل پیشگیری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید