نه فرش قرمز؛ انتظار احترام دارم/ عده ای می خواهند ارزش کار من در تیم ملی ایران را پایین بیاورند!


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891822

در اردوی اتریش بازی های تدارکاتی با اروگوئه و سنگال داریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: افرادی هستند که برای منافع مختلف سعی می کنند هر کاری را که تاکنون انجام داده ام بی ارزش کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت و گو با سایت کرواسی درباره وضعیت خود در ایران گفت: من آدم مغروری نیستم و بعد از انجام یک کار خوب، انتظار قرمزی نداشتم. فرش، اما حداقل انتظار احترام دارم.» «چون واضح است که من هم لیاقت حضور در جام جهانی را دارم. افرادی هستند که برای علایق مختلف سعی می‌کنند هر کاری را که تاکنون انجام داده‌ام بی‌ارزش کنند. وجه اشتراک آنها. این است که در مقابل واقعیت مقاومت می کنند، در تمام مراحل مقدماتی تلاش کردند درگیری ایجاد کنند و در نتیجه برای تیم ملی مشکل ایجاد کنند؛ همه آنها نباید از این موضوع غافل شوند که این تیم سریع ترین تیم آسیایی تاریخ با بیشترین برد و بیشترین برد بود. امتیاز برای رسیدن به جام جهانی


در اردوی اتریش بازی های تدارکاتی با اروگوئه و سنگال داریم

وی در ادامه گفت: در تیم ملی به دلیل تمرکز روی کارم موفق بوده ام، اگر اردوی تیم ملی تغییر نکند در وین اتریش اردو خواهیم داشت و با اروگوئه و سنگال بازی خواهیم کرد. من در تیم ملی ایران موفق شدم چون همانطور که گفتم ابتدا روی کارم متمرکز بودم و تمام عوامل حواس پرتی را از تیم دور کردم. کار در ایران بسیار سخت است. یا باید نظرات را نادیده بگیرید یا از آنها به عنوان انگیزه استفاده کنید. من به نظرات توجه نکردم و وارد درگیری نشدم. می دانستم نمی توانم همه را راضی کنم، همیشه خودم بودم و فکر می کنم جدا از همه اینها، کارم خوب بود و نتیجه داد.

اسکوچیچ درباره شرایط تیم ملی گفت: کار من در ابتدا خیلی سخت بود و به دلیل نتایج ضعیف فشار زیادی روی تیم بود. فکر می کنم شناخت من از بازیکنان و وضعیت روحی آنها کمک کرد و بازیکنان ثبات و شخصیت بالای خود را در شرایط استرس زا نشان دادند. همه آرام شدیم و به نتیجه رسیدیم. ما نمی توانیم اهمیت سیاسی مسابقه با آمریکا را نادیده بگیریم. قطعا بازیکنان من برای این مسابقه انگیزه بالایی خواهند داشت زیرا این مسابقه برای همه در ایران مهم است. در بازی با آمریکا قطعا احساسات به اوج خود می رسد. نکته مهم کنترل این احساسات و نحوه تمرکز بازیکنان بر روی خود است.


با فروتنی می توانیم انتظارات را برآورده کنیم

وی درباره انتظارات از صعود به دور دوم جام جهانی تاکید کرد: چنین انتظاراتی وجود دارد، من هم همین را دارم اما باید متواضع باشیم. فقط از این طریق می توانیم به بالاترین سطح ممکن برسیم. بعد از حضور در جام جهانی که هدف ما بود، دوباره به اهدافمان فکر کردیم. به خودم فشار می‌آورم چون می‌خواهم کاری را انجام دهم که هیچ‌کس انجام نداده است، حتی اگر می‌دانم چقدر سخت است. بدون اینکه از خودم تعریف کنم باید بگویم در همه تیم های باشگاهی ایران خوب کار کردم. در فدراسیون ایران افرادی بودند که این مشکل را می دانستند و از آن آگاه بودند و به من ایمان داشتند. فکر می کنم به اعتماد آنها پاسخ دادم. همه انتظار یک نام بزرگ را داشتند و زمانی که من انتخاب شدم در ابتدا مورد بی توجهی برخی افراد قرار گرفتم و سپس شروع به انتقاد از من کردند.


11d38175 511e 4b35 b4f6 0195dbc51b48 خبر خاکستری

سرمربی تیم ملی کرواسی در ادامه این بحث اظهار داشت: این اواخر در مورد رسانه ها کاملا محتاط بودم که هیچ وقت خوب نیست. فکر می‌کنم تیمم به آرامش نیاز دارد و حاشیه‌ها و وحشتی که ایجاد می‌کند را دوست ندارم. سعی می کنم جواب مردم را بدهم. من از نفوذ رسانه ها آگاهم، اما شاید یکی از کاستی های من همین باشد. مقایسه تیم ملی ایران در دو دوره قبلی جام جهانی با جام فعلی جای تشکر دارد. در تورنمنت های بزرگ، اکثر بازیکنان بهترین توانایی های خود را نشان می دهند. فکر می کنم ایران باید در این جام جهانی بیشتر روی فوتبال خود تمرکز کند. این به معنای ساده لوح بودن نیست. ما تا جایی که ممکن است به همه حریفان احترام می گذاریم اما معتقدیم تیم ملی ایران کیفیت کافی برای رویارویی با همه تیم ها در جام جهانی را دارد و این برای ما بسیار مهم است. هیچ وقت تدارکات خوبی نبوده است، اما بازیکنان بسیار خوبی داریم که تجربه زیادی دارند و این به تیم ملی کمک می کند.


یک تیم برای موفقیت به همه نوع بازیکن نیاز دارد

وی در خصوص ستارگان ایرانی اذعان داشت: برخی از بازیکنان به نیازهای تیم فکر می کنند و این ظرفیت را دارند که در لحظه تصمیم درست بگیرند و اتفاقاتی که در زمین می افتد را پیش بینی کنند. یک تیم برای موفقیت به همه نوع بازیکن نیاز دارد. هم ستاره ها و هم آنهایی که با این پیشوند تعریف نشده اند. گاهی اوقات شما موقعیت هایی دارید که نمی دانید یک بازیکن بهترین بازیکن است، اما برای شما واضح است که تیم بدون او بهترین بازی را انجام می دهد، وجه مشترک همه مربیان این است که مربیان بازیکنانی را دوست دارند که تمام قدرت خود را نشان دهند. برای اینکه تیم خوب باشد مثل لوکا مودریچ در تیم ملی کرواسی.

اسکوچیچ درباره زندگی در ایران نیز گفت: هر چه در مورد ایران شنیده اید را فراموش کنید. آنچه غربی ها درباره ایران می گویند متفاوت است. دوست دارم ایرانی های بیشتری را ببینم و با آنها آشنا شوم. ایرانی ها بسیار مهمان نواز هستند. ایران کشوری است که اکثر مردم بدون درخواست به شما کمک می کنند. ایرانی ها بهترین دلیل برای سفر به این کشور هستند. غذاهای ایرانی بسیار متنوع و پر ادویه است. خوردن برنج و کباب بسیار ضروری است و میوه و سبزی نیز برای ایرانیان بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید