نواقص آیین نامه رتبه بندی معلمان مشخص شد

نواقص آیین نامه رتبه بندی معلمان مشخص شد

معاون گفتمان و مطالبه بسیج دانشجویی پردیس علامه طباطبایی ارومیه گفت: پس از ده سال انتظار بالاخره آیین نامه اجرایی رتبه بندی تدوین شد.هدف از این رتبه بندی کمک به عدالت، افزایش است. ایجاد انگیزه، افزایش کیفیت کار معلمان و ارتقای سطح تحصیلی و در نتیجه باعث پیشرفت تحصیلی و تحصیلی دانش آموزان، یعنی. هدف اصلی آموزش سازمان.

محمدی افزود: با جمله بندی اولیه و البته عجولانه مفاد اجرایی قانون رتبه بندی معلمان، چیزی از روحیه او باقی نمانده و بیشتر شبیه طبل توخالی است که نام رتبه بر آن حک شده است.

عضو معاونت گفتمان و مطالبه بسیج دانشجویی پردیس علامه طباطبایی ارومیه گفت: اگر نگاه واقع بینانه و بی طرفانه به موضوع داشته باشیم، بدون شک نتایج و پیامدهای مقررات کارمندان کشور خواهد بود. سیستم راکد ارائه پیشنهادات و انتقادات، منشور احترام به مشتری، مفاد اجرایی مسیر شغلی، صحبت از ارتقای کیفیت در آموزش، رقابت سالم و سازنده، انگیزه شغلی، وابستگی سازمانی، توسعه مهارت ها و شایستگی های حرفه ای و حرفه ای است. به سطح تحصیلات و بنابراین سفر به خدا از چهار مارچوبه و دستیابی به زندگی خوب با واقعیت تناسب ندارد و دوباره متولد می شود.

وی ادامه داد: معلمان در رتبه بندی به دنبال رفع تبعیض و نابرابری در نظام حقوق و دستمزد کارکنان دولت با توجه به متغیرهایی مانند سنوات خدمت، مدرک تحصیلی، تشابه رده شغلی، سازوکار جبران خسارت مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری نسبت به سایر تسهیلات هستند. و پرداخت های گاه به گاه و گاه مزایای اجتماعی، چه به صورت نقدی و چه بدون پول. این چیزی است که در دستگاه های دیگر بدون کوچکترین چالشی اتفاق می افتد.

این فعال دانشجویی گفت: یکی از مشکلات جدی این آیین نامه این است که مفاهیم و شاخص هایی مانند روحیه جهادی، تعهد سازمانی و تبدیل (تبدیل متغیرهای کیفی به کمی و عینی) غیرقابل اندازه گیری است.

محمدی گفت: عدم تعادل در توزیع امتیازات بین شایستگی های عمومی، تخصصی و حرفه ای به دلیل عدم وجود الگوی مفهومی اولیه و مناسب از اهداف طرح رتبه بندی از نظر اثربخشی هر یک از متغیرهای مستقل دیگر. کاستی های محسوس این آیین نامه.

عضو معاونت گفتمان و مطالبه دانشجویی بسیج پردیس علامه طباطبایی ارومیه تاکید کرد: با توجه به مقبولیت و مقیاس پذیری متغیرهای کیفی مندرج در بند سه شایستگی و شایستگی، ادارات عمومی، تخصصی و حرفه ای خواهند شد.

وی افزود: برگزاری آموزش های ضمن خدمت به ویژه در دوره های تخصصی زمانی مفید و مفید خواهد بود که علاوه بر داشتن استانداردهای لازم با هدایت مستقیم آموزش و پرورش طراحی و اجرا و ارزیابی شود.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در غیر این صورت این نوع آموزش ها جز فروش مدرک تحصیلی، جعل مغازه برای صاحبان مدارس غیردولتی و یا تبدیل فرد به معلم برای آموزش عالی، سوغاتی برای آموزش و پرورش به همراه نخواهد داشت.

محمدی خاطرنشان کرد: در نگاه اول به نظر می رسد که در این آیین نامه مثل همیشه کفه ترازو به نفع نیروهای اداری و پرسنلی است و تدوین کنندگان سعی کرده اند با رویه کمیته های حسابرسی چشم بند تمام امتیازات را یکجا جمع آوری کنند. به استاد برسید، موهایش را از ماست بیرون بیاورید و به او نمره اپسیلون بدهید.

عضو معاونت گفتمان و مطالبات بسیج دانش آموزی پردیس علامه طباطبایی ارومیه یادآور شد: اعطای صلاحیت معلمی به مدیر مدرسه بدون دلیل می تواند آزادی و آزادی حرفه ای را از وی سلب کند و در مواردی بی نتیجه باشد. اما چاپلوسی همچنین باید مراقب بود که در مدارس سبز جاهای خالی با حروفی مانند تولید مقاله، تحقیق، کتاب نویسی، صحافی و فروشندگان مقاله پر نشود.

محمدی گفت: از سوی دیگر ارتباط پیش‌نویس ضوابط طبقه‌بندی با سند تحول نامشخص است و اقدام مناسبی برای سنجش صلاحیت معلمان وجود ندارد و اعمال چنین طبقه‌بندی باعث ارتقای کیفیت نظام آموزشی نمی‌شود. “

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد این طرح از اهداف خود منحرف شده است و باید در گروه های تخصصی و کارشناسی مجددا ارزیابی شود. در غیر این صورت اگر به این صورت اجرا شود بهتر است نام طرح از رتبه بندی به افزایش حقوق تغییر یابد زیرا معنای واقعی آن از بین رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید