در آیین نامه رتبه بندی معلمان چهار صلاحیت مشخص شد

در آیین نامه رتبه بندی معلمان چهار صلاحیت مشخص شد

عباس نجار در گفتگوی ویژه خبری شبکه یک سیما به تشریح آئین نامه قانون رتبه بندی معلمان و آخرین تغییرات این آیین نامه پرداخت و گفت: سازمان امور اداری و کار با حضور معلمان در دوره های مختلف آموزشی. ، سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران آموزش و پرورش.

وی افزود: نظرات همه این گروه ها و کارشناسان مورد توجه قرار گرفته و این امر در نهایت به آئین نامه ای تبدیل شده است که امروز تقدیم دولت شد.

نجار با بیان اینکه در آئین نامه الزامات قانونی داریم که طبق قانون رتبه بندی باید رعایت کنیم، افزود: ممکن است مردم از این الزامات مطلع نباشند، بنابراین برخی نگرانی ها بر این اساس است. مجموعه آموزشی مجموعه بزرگی است که به سختی همه سلیقه ها و ایده ها را با هم متحد می کند، اما با تغییراتی که در پیش نویس این آیین نامه ایجاد شده، این نسخه روز به روز و در 50 جلسه مختلف تکمیل می شود. نسخه 26 آیین نامه رتبه بندی فرهنگ آماده شده است، بنابراین این نسخه کامل ترین نسخه از قوانین رتبه بندی فرهنگ است که به هیئت دولت ارائه شده است.

با معلمان مختلفی در ارتباط بودیم

رئیس مرکز برنامه ریزی و امور اداری منابع انسانی گفت: با معلمان مختلفی در ارتباط بوده ایم و معلمان آنها بر اساس این آیین نامه ارزیابی شده و نمرات رضایت بخشی دریافت کرده اند و ممکن است برخی از همکاران ما توجه داشته باشید که نسخه های قبلی رتبه بندی بررسی شده و در آخرین نسخه به برخی انتقادات به این نسخه ها پرداخته شده است.

آموزش و پرورش باید مجری قانون باشد

نجار گفت: وزارت آموزش و پرورش باید مجری قانون باشد و قوانین رتبه بندی طبق قوانین قبلی از جمله سند تحول نوشته شده است. وزن آن نیز باید سنجیده شود و در سند تبدیل آمده است که صلاحیت های عمومی بیشترین وزن را دارند که در قوانین طبقه بندی نیز همین اصل است.

وی افزود: برخی از صلاحیت های معلمان شاخص های رقابتی است که در قانون ذکر شده است و معلمان باید بر اساس معیارهای رقابتی سنجیده شوند، به عنوان مثال معلمان را می توان معلمان منطقه ای، استانی و کشوری در نمونه شناسایی کرد.

نجار با اشاره به مدرک تحصیلی در این آیین نامه و برخی انتقادات گفت: در آیین نامه مدرک 75 امتیاز وجود دارد که این نتیجه بر اساس نظر همه گروه ها تنظیم شده است. ساعات بیکاری در توزیع عناوین معلمان گنجانده شده است و معلمان بر اساس ساعات بیکاری آنها رتبه بندی می شوند. پایه، ارشد، کارشناس و … مشخص می شود. و برای دریافت این رتبه باید حداقل ساعت کاری داشته باشند. به همین دلیل در این آیین نامه از وزن ساعت های کاری کاسته شده است، زیرا در جاهای دیگر از ساعت های کاری استفاده شده است.

چهار شایستگی در قوانین رتبه بندی مشخص شده است

رئیس مرکز برنامه ریزی و امور اداری منابع انسانی ادامه داد: امتیاز پایین است: و مجموع شایستگی ها به هزار امتیاز می رسد.

معلمان در پاسخ به این سوال که؛ ارزیابی قوانین رتبه بندی در دسترس نیست، گفت: صلاحیت های عمومی به چند بخش تقسیم می شود و همه معلمان شایستگی های مشترکی برای احراز صلاحیت معلمی دارند. برخی از شایستگی ها نیز اکتسابی است و بر اساس آنچه که معلم کسب کرده است، می تواند بر اساس مدارک خود مانند مدرک تحصیلی، ساعات کار و … امتیاز کسب کند تا تصور همکاران مبنی بر نبود این امتیازات. صحیح نیست. ممکن است بر اساس نسخه های قبلی کد رتبه بندی باشد. آخرین نسخه قوانین رتبه بندی برای ارائه نظر معلمان مطابق با قوانین زنجیره ای تغییر یافته است.

نجار در خصوص نحوه ارزیابی شایستگی های خاص گفت: در شایستگی های عمومی یکی از مهم ترین بخش ها وابستگی سازمانی است که می تواند میزان موفقیت این سازمان یا دستگاه را در دستیابی به اهدافش مشخص کند و مصادیق وابستگی سازمانی در این قسمت ذکر شده است. جداول شایستگی.”

رتبه بندی مربیان در راستای ارتقای کیفیت آموزش است

رئیس مرکز برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی گفت: بر اساس سند تحول، رتبه بندی فرهنگیان باید برای ارتقای کیفیت آموزش اعمال شود و این موضوع در قانون و آیین نامه رتبه بندی است. «اصطلاح غنی‌سازی محیط‌های یادگیری که به‌عنوان یک شایستگی تخصصی مطرح می‌شود، تعریفی دارد که معلمان از آن آگاه هستند، زیرا این محیط‌ها فقط محیط کلاس درس نیستند، بلکه کتاب، حیاط مدرسه، کارگاه، آزمایشگاه و سایر یادگیری‌ها هستند. محیط و به غنی سازی آموزش معلمان کمک می کند.

وی در پایان گفت: برای ارزشیابی معلمان باید شاخص هایی که معلمان به آن مرتبط هستند مشخص شود و همچنین برخی از شاخص هایی که در این آیین نامه وجود دارد بر اساس کار معلم است.

دیدگاهتان را بنویسید