نوسازی تجهیزات و ماشین آلات خط تولید از اولویت های گروه سایپا است


ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1918430

مدیرعامل گروه سایپا در بازدید مدیرعامل بانک صنعت و معدن از سایپا:

مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیئت همراه ضمن بازدید از خطوط تولید شرکت سایپا و مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا، نشستی را با مدیرعامل و مدیران ارشد این گروه خودروسازی به منظور ایجاد شرایط بهتر برای تعامل و تعامل برگزار کردند. همکاری بین دو طرف و حل و فصل مسائل مربوط به تفاهم نامه. مبین به منظور اجرای بهتر پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سایپان نیوز ، محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این نشست با بیان شرایط تولید و فروش محصولات گفت: شرایط تولید و فروش گروه سایپا نسبت به گذشته رو به رشد است. و با وجود حذف 3 خودرو.پروتیراج در سال جاری 360000 خودرو به مشتریان تحویل داده و 40000 خودرو نیز در دست تحویل است.

تیموری گفت: گروه سایپا پارسال 392 هزار دستگاه خودرو تولید کرد و خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری کل تولید سال گذشته تا 16 آذر محقق شد و امیدواریم در فرصت باقی مانده تا پایان سال بتوانیم بتواند 120 هزار خودروی دیگر تولید کند به مشتری تحویل دهد.

وی افزود: در حوزه صادرات خودرو از 6 شرکت انتخاب شده برای واردات خودرو از سوی وزارت حراست، 3 شرکت متعلق به گروه سایپا هستند که با سیاست های وزارت حراست و گروه سایپا، 3 شرکت مدرن و جدید انتخاب شدند. خودروهای پیشرفته با قیمت زیر 10 هزار دلار در دستور کار قرار دارد همچنین 2 خودرو زیر 20 هزار دلار نیز برای واردات در نظر گرفته شده است که مراحل واردات این 5 مدل خودرو ادامه دارد.

تیموری خاطرنشان کرد: گروه سایپا در سال جاری مجوز 36 هزار خودرو وارداتی دریافت کرد که با توجه به عدم قیمت گذاری و عرضه اجباری محصول در بورس کالا، روند سود گروه سایپا بهبود می یابد.

وی با بیان اینکه تولید صادراتی برای گروه سایپا از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است به طوری که امسال و با وجود توقف تولید پراید در کشور، 11 هزار دستگاه کویک برای صادرات به ونزوئلا نهایی شده است. این کشور 5000 دستگاه خودرو پراید به سفارش عراق تولید می کند که باید ظرف چند ماه آینده تحویل شود.

مدیرعامل گروه سایپا گفت: خوشبختانه شرکت های تشکیل دهنده گروه سایپا از نظر تولید شرایط خوبی دارند و تعداد زیادی از این شرکت ها رکورد تولید 5 سال اخیر خود را شکسته اند و در این شرکت ها می توان انتظار می رود.

وی افزود: در چند سال گذشته هیچگونه بازسازی و نوسازی ماشین آلات در گروه خودروسازی سایپا صورت نگرفته است و در این راستا با حمایت مالی بانک صنعت و معدن، بازسازی و نوسازی خطوط تولید گروه سایپا در حال انجام است و با سرمایه گذاری مناسب در بخش تولید بهبود کیفیت محصولات را می توان مشاهده کرد.

وی از دریافت مجوزهای لازم از وزارت دفاع برای سرمایه گذاری و نوسازی در شرکت مگاموتور خبر داد و افزود: نیروی محرکه قلب تپنده خودرو است و با نوسازی این بخش به زودی شاهد تحول و تحول خواهیم بود. تولید نیروی محرکه در گروه خودروسازی سایپا.”

در این مراسم علی خرسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: بانک صنعت و معدن در سال های اخیر تعاملات خوبی با گروه سایپا داشته است و این گروه خودروسازی یکی از بهترین مشتریان بانک صنعت و معدن بوده است.

وی افزود: بر این اساس تفاهم نامه ای با شرکت سایپا منعقد شد و بخشی از این تفاهم نامه در قالب تسهیلات برای شرکت سایپا و شرکت های تابعه اجرا شده و ادامه دارد.

خرسندیان تاکید کرد: بخشی از این تسهیلات شامل اسناد نقطه عطفی است که تاکید می کنیم به زودی انجام شود و در نشستی که امروز با مدیرعامل گروه سایپا برگزار شد، موضوعات مربوط به این تفاهم نامه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیدوارم این همکاری رو به رشد با سایپا انجام شود. گروه ادامه خواهد داشت

مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: در شرایط سخت اقتصادی کشور، تلاش مدیران ارشد گروه سایپا برای بهبود وضعیت فعلی بسیار ارزشمند است تا چرخ تولید به خوبی حرکت کند و این مشکل در طول دوران به وضوح مشهود بود. بازدید از خطوط تولید

وی بیان کرد: با توجه به سابقه همکاری گروه سایپا و بانک صنعت و معدن، این بانک در راستای رسالت خود برای کمک به بخش صنعت، تلاش خواهد کرد تا گروه های شناخته شده و توانمندی مانند گروه سایپا را در فرآیند تولید یاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید