نگاه پدانتیک، کنجکاو و خلاق؛ محقق را بهبود می بخشد / نیاز به ایجاد زمینه مناسب برای توجه کافی به ماهیت و اصالت تحقیق

ساعت: 11:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792561

سمیه پیکفه گفت: باید بستری فراهم شود که در آن به ماهیت و اصالت پژوهش توجه کافی شود تا بتوان گام های موثری در جهت ارتقای کیفی پژوهش برداشت و در این راستا گام اول بررسی کیفی پژوهش است نه اینکه پژوهش با کیفیت انجام شود. کمی فعالیت های پژوهشی باید به نیازهای جامعه کشیده شود و اجرا شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سمیه پکه دارای مدرک کارشناسی ارشد در روانشناسی بالینی، مدرس مرکز اختلالات یادگیری شوکف در گیرافت، مشاور مرکز پیوند خانواده و روان درمانگر کودکان و خانواده است.

پیخاله به خبرنگار ما گفت: ورود من به حوزه پژوهشی به صورت غیررسمی از زمانی آغاز شد که در آزمون آمادگی تحصیلی دانش آموزان ابتدای دبستان در مقطع نیمه حضوری شرکت کردم. من در آزمون شرکت نکردم و توجه به تمام جوانب رفتار مراجعانم برایم بسیار مهم بود و گاهی برای خودم گزارش تهیه می کردم.

این مدرس پژوهشگر برگزیده استان کرمان ادامه داد: از والدین مددجو بیوگرافی می گیرم و پس از بررسی مشکلات مددجویان در صورت نیاز راه حل هایی را پیشنهاد می کنم که در حیطه مسئولیت من نیست و به دلیل علاقه ای که دارم. وقت بیشتری برای مشتریانم صرف کردم.

نگاه کنجکاو، اشتیاق و استعداد عوامل موفقیت در تحقیق هستند

وی گفت: در آن زمان حدود 800 دانش آموز را با ورود به دبستان تست می زدم که تجربه فوق العاده ای برایم بود و بعد از کارشناسی ارشد توانستم از نرم افزارهای تخصصی دانش آموزان بیش فعال استفاده کنم.در کلینیک های تخصصی مشاوره.

پیخافه افزود: در نهایت با یک کمپین پژوهشی در دانشگاه فرهنگیان آشنا شدم. امسال با ارائه پژوهشی در زمینه اقدام در زمینه ناتوانی های یادگیری با استفاده از روش های فنی و نرم افزارهای تخصصی موفق به کسب بالاترین جایگاه استان شدم.

این معلم پژوهشی برگزیده استان کرمان در خصوص عوامل موفقیت خود در عرصه پژوهش گفت: همواره دیدگاه کنجکاوی در حوزه کودک و خانواده داشته ام و در این زمینه تحقیقاتی انجام داده ام که منجر به مجموعه ای از اطلاعات مفید و کاربردی من هم به این رشته علاقه داشتم و علاوه بر استعداد، یکی از عوامل تاثیرگذار در این زمینه بود که خدا را شکر باعث شد در این مسیر قدم بردارم.

نگاه پدانتیک، کنجکاو و خلاق؛ محقق را بهبود می بخشد

وی در پاسخ به این سوال که یک محقق چگونه در کار خود به کمال می رسد، گفت: یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار، نگاه عمیق، دقیق و کامل به محیط است و محقق باید به آنچه در اطرافش می گذرد نگاه کند. نگاه کنجکاو؛ زیرا از طریق پرسشگر است که پژوهش شکل می گیرد و راه خود را پیدا می کند.

این پیک حرفه ای گفت: محقق باید با دیدی باز و خلاق به موضوع نگاه کند و توانایی تحلیل داشته باشد تا بتواند مشکل را در تحقیق خود کنترل کند و توجه خود را به آن معطوف کند. یکی دیگر از عوامل در این زمینه، مهارت نوشتن خوب است تا محقق بتواند با هوشمندی تمام ایده هایی را که برای انتقال افکار خود به دیگران دارد، یادداشت کند.

این مدرس پژوهشگر برگزیده استان کرمان تاکید کرد: پشتکار و ناامید نشدن از دیگر عوامل موثر در پژوهش است. زیرا در این سمیرم افراد ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند اما هرگز نباید ناامید شوند و باید با اعتماد به نفس به راه خود ادامه دهند تا به نتایج مطلوب برسند.

لزوم ایجاد بستر مناسب برای توجه کافی به ماهیت و اصالت مطالعه

وی گفت: اساتیدم برای من خیلی زحمت کشیدند و افراد حاضر در مراسم تقدیر از پژوهشگران مشخصا بسیار توانمند و توانمند بودند، البته می‌دانم که پشت این توانایی‌ها قطعا پشتوانه‌ای نهفته است. جناب آقای سنجری نیا مدیر آموزش و پرورش جیرفت بسیار مدیریتی، مدبر و دغدغه مند در این زمینه هستند و در زمینه دانش آموزی، مشاوره خانواده، تجهیزات مدرسه، ساخت و ساز و … کارهای بسیار ارزشمند و خوبی انجام داده اند که جای تشکر و قدردانی دارد. با تشکر. البته او خیلی حمایت می کند.

این پیک ادامه داد: آقای مشایی کارشناس پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش جیرفت که در هفته پژوهش به عنوان کارشناس برتر پژوهشی استان انتخاب شد، حمایت های زیادی از من کرد تا بتوانیم به خوبی در استان بدرخشیم.

این معلم پژوهشگر برگزیده استان کرمان تاکید کرد: باید بستری فراهم شود که در آن به ماهیت و اصالت پژوهش توجه کافی شود تا بتوان در جهت ارتقای کیفیت پژوهش گام های موثری برداشت و در این راستا اولین قدم این است که کم نیست، تا بتوان فعالیت های پژوهشی را به نیازهای جامعه رساند و عملی شود، باید قوانین و مقرراتی در این زمینه تدوین شود و البته توجه به هزینه های پژوهشی امری اجتناب ناپذیر است تا محققین در این مسیر حرکت کنند. بدون نگرانی و فرهنگ پژوهشی باید به بهترین شکل نهادینه شود.

پژوهشگر باید قدرت حل مشکلات را داشته باشد/ محققان با اتخاذ استراتژی آینده نگر می توانند در بهبود جامعه موثر باشند.

وی در خصوص نقش حمایتی خانواده گفت: بی شک یک محقق باید قدرت حل مسائل را که یکی از مهارت های اساسی و اساسی زندگی است و حاکمیت صحیح، ایجاد تعادل و تعادل در زندگی با توجه به سبک زندگی هر فرد داشته باشد. . “این می تواند به شما کمک کند تا بر چالش های زندگی غلبه کنید و در نهایت از پایان راه لذت ببرید.

پیک حرفه ادامه داد: خانواده کانون تربیت هر انسانی است و هیچ نهادی نمی تواند نقشی را که خانواده در ساختار فکری، فردی، روحی و اخلاقی افراد دارد، ایفا کند. خانواده چیزی است که با بصیرت و درک درست می تواند فرزندانم را برای موفقیت و اطلاعات دقیق یاری کند و خوشبختانه از حمایت های همیشگی خانواده ام بهره مند بوده ام و در سال های اخیر همسرم با من بسیار صادق بوده و خدا را شکر در چنین شرایطی بودم. شرایطی است که بدون دغدغه گام های موثری در این راستا برداشته شود.

این معلم پژوهشگر برگزیده استان کرمان خطاب به علاقه مندان به حوزه پژوهش خاطرنشان کرد: پژوهش عبارت است از شناسایی یک مشکل و پرسش از آن و گام برداشتن در جهت حل آن به بهترین شکل ممکن و یکی از اصلی ترین راه ها است. ارکان رشد هر جامعه ای است و این موضوع یک بدهی ملی است و در این راستا پژوهشگران باید استراتژی آینده نگر و کاربردی داشته باشند تا بهترین تاثیر را در بهبود جامعه متناسب با نیاز جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید