نگرانی بزرگ دربی که در پایتخت برگزار می شود

ماجرا از آنجا شروع شد که عاصم یوسفی در واکنش به انتقاد احمد مددی عنوان کرد که ورزشگاه آزادی برای اولین بار مجوز حرفه ای دریافت کرده است. مددی پیش از این با انتقاد از عاصم یوسفی گفته بود که ورزشگاه آزادی به دلیل عدم تخصیص اعتبار برای بازسازی دچار ترک خوردگی شده است. ادعایی که در همان ابتدا واکنش فدراسیون فوتبال را به دنبال داشت و مدیر صدور مجوز حرفه ای فدراسیون با تکذیب این ادعا، کمیته صدور مجوز حرفه ای ایران را تعلیق کرد و کل ماجرا را تکذیب کرد. ظاهرا ماجرا از این قرار است که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از یک شرکت داخلی گواهینامه دریافت کرده اما نام شرکت اعلام نشده است!

محمدمهدی حیدری، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی به خبرآنلاین گفت: بر اساس بررسی های انجام شده برخی از سکوهای ورزشگاه نیاز به مقاوم سازی داشت. تاکید می کنم که اطلاعات ما بر اساس اسناد و داده های ارائه شده توسط این شرکت مشاور می باشد. البته این مشکلات با تعمیر و مقاوم سازی قابل حل است، اما ما از این مشاور خواستیم اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار دهد. آخرین بار یک هفته پیش از آنها خواستیم که داده های جدیدتر و بیشتری را در اختیار ما بگذارند، که هنوز اتفاق نیفتاده است.

این مطلب اما با سخنان احمد مددی منافات دارد; مدیرعامل سابق استقلال و مدیر اسبق ورزشگاه آزادی قبل از برکناری با ادعای ترسناکی درباره این ورزشگاه گفت: ساختار آن ترک دارد و می تواند به کلانشهر جدیدی برای کشور تبدیل شود!

نگرانی بزرگ دربی که در پایتخت برگزار می شود

وضعیت نامطلوب ورزشگاه آزادی توسط رئیس سازمان نظام مهندسی تایید شده و آنها معتقدند ایرادات ذکر شده در یک ماه قبل در این مدت کوتاه قابل رفع نیست و حتی در بازدید آنها هیچگونه عملیات عمرانی انجام نشده است. . در ماه های اخیر مسابقات لیگ برتر بدون تماشاگر برگزار می شد و خطری از این بابت وجود نداشت اما حالا تاج اعلام کرده که قصد دارد دربی را در پایتخت با حضور تماشاگران برگزار کند که نگرانی های زیادی را به همراه داشته است.

اگر تصمیم گرفته شود که فقط بخشی از سکوهای ورزشگاه در دسترس تماشاگران باشد، مشکل تا حد زیادی حل می شود، زیرا در این صورت می توانند سکوهایی را که نیاز به تعمیر دارند خالی بگذارند، اما اگر بازی به پایان برسد. با حضور مخاطبان بیشتری برگزار شود، پس مسئولیت هر حادثه ای بر عهده فدراسیون فوتبال و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است. مهدی تاج گفت: دربی ویترین فوتبال ایران است و باید با حضور تماشاگر باشد اما حفظ این ویترین و مانور حضور تماشاگران نباید به قیمت جان انسان تمام شود.

یکی دیگر از مشکلاتی که هنوز از نظر مخاطب حل نشده بحث حضور بانوان است. مشکلی که فیفا بارها نسبت به آن هشدار داده و اگر در دربی رعایت نشود، می تواند فوتبال ایران را با مشکلات زیادی مواجه کند. بحثی که فدراسیون فوتبال باید خودش تصمیم بگیرد.

در شرایط فعلی خطرات برگزاری مسابقه دربی با حضور تماشاگر کاملاً مشخص است و فدراسیون فوتبال باید در مورد حضور تماشاگر، ظرفیت کارگاه و مکان های در نظر گرفته شده برای تماشاگران توضیحاتی بدهد.

رئیس مرکز تحقیقات مسکن: برخی سکوهای ورزشگاه آزادی امن نیستند/ نمی دانیم گواهی ایمنی را از کجا گرفته اند!

دیدگاهتان را بنویسید