نگرانی در مورد عود عروق کرونر / اهمیت دوز سوم و چهارم واکسن کرون


ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878925

موارد مثبت تاج تست در مازندران افزایش یافت.

این روزها که نقشه کشور ولیعهد که از رنگ قرمز و نارنجی پاک شده و تعداد شهرهای زرد رو به کاهش است، وضعیت رعایت پروتکل ها از جمله استتار نیز تغییر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد شهرهای دارای تاج زرد در کشور از 106 شهر به 91 شهر و تعداد شهرهای آبی از 343 شهر به 357 شهر رسیده است.

در چنین شرایطی، ستاد ملی تاج و تخت تغییراتی در پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک ایجاد کرد. بنابراین پوشیدن ماسک در شهرهای زرد و آبی تغییر کرده است.

عباس شیراوجان سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد کشور با تاکید بر استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در مکان های شلوغ، شلوغ و شلوغ، وسایل نقلیه عمومی و بیمارستان ها گفت: تزریق واکسن یادآور سال 1401 در تمامی گروه های سنی بزرگسالان. به مدت 12 سال، شش ماه پس از آخرین واکسیناسیون، بر ستاد ملی تاج تاکید کنید.

وی افزود: در شهرهای زردآبی و فضاهای باز نیازی به استفاده از ماسک نیست و بهتر است دوز یادآور واکسن ضد تاج تا اواسط تابستان تزریق شود.

سخنگوی ستاد ملی تاج و تخت افزود: دوز ریباستر واکسن کرونا برای گروه سنی بالای 12 سال که 6 ماه بعد از نوبت سوم است، ایمنی جامعه را در سال تحصیلی جدید، سفر به اربعین و سفر به اربعین به حد مطلوب می رساند. فصل پاييز.”

تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۱ نفر در کشور موفق به تزریق دوز اول واکسن کراون، ۵۷ میلیون و ۹۷۳ هزار نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۴۰۹ نفر دوز تزریقی شده‌اند. سومی با واکسن تاج تزریق شد.

تعداد کل واکسن های تزریقی در کشور به 150 میلیون و 305 هزار دوز رسیده است.

اما نکته مهم برای بالا بردن سطح ایمنی عمومی تزریق دوز تقویت کننده یا همان دور چهارم واکسن کراون است که هنوز وزارت بهداشت آمار دقیقی از کسانی که موفق به تزریق این بوستر شده اند ارائه نکرده است. دوز.

اکنون که در حال برداشتن ماسک‌ها هستیم، باید وضعیت واکسیناسیون و ایمنی جامعه را بررسی کنیم. زیرا آمار رسمی وزارت بهداشت نشان می دهد که هنوز کمتر از 28 میلیون نفر در کشور موفق به دریافت سه نوبت واکسن کراون شده اند. در واقع ما هنوز با نقطه مطلوب امنیت عمومی فاصله داریم. علاوه بر این، 15 میلیون نفر واکسینه نشده اند.

اما با شروع سال تحصیلی و مدارس در پاییز، تجمعات در اماکن عمومی و وسایل نقلیه عمومی افزایش می‌یابد و در صورت عدم تغییر شرایط، وزارت بهداشت باید در تکمیل فرآیند واکسیناسیون جامعه سخت‌گیری کند. دادن. زیرا اکثر افرادی که با سه نوبت واکسینه شده اند به نقطه پایانی مصونیت در برابر ویروس کرونا رسیده اند و از سوی دیگر 15 میلیون نفر واکسینه نشده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ظهور مجدد تاج در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: در حال حاضر روند افزایش تاج در استان با شیب بسیار خفیفی رو به افزایش است.

عباس علیپور از افزایش موارد مثبت تست تاج در استان خبر داد و گفت: در روزهای اخیر علیرغم ثبات نسبی تعداد کل بیماران بستری، تعداد موارد مثبت تست تاج در سطح عمومی افزایش یافته است. عمومی.

وی به فراوانی تردد زائران مازندرانی در عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: بر اساس بررسی های انجام شده، شیوع زائران در سایر استان های کشور حدود 5 درصد است اما این رقم در مازندران به حدود 30 درصد می رسد. نگران کننده است.”

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به عادی سازی مردم در برابر کووید 19 هشدار داد و گفت: افزایش موارد مثبت بیماری عروق کرونر در مازندران به احتمال زیاد در هفته های آینده تعداد بیماران سرپایی و بستری را افزایش می دهد.

علیپور افزود: بررسی موارد جدید بیماری عروق کرونر در استان نشان می دهد که بیش از پنج ماه از واکسیناسیون این افراد می گذرد و به نظر می رسد با توجه به کاهش سطح ایمنی در این افراد مواردی در زائران رخ داده است. بنابراین لازم است تمامی افرادی که با نوبت سوم واکسن نزده اند مراجعه و آن را دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین لازم است بر اساس آخرین دستورالعمل ستاد فرماندهی کل کشور، تمامی افراد داخل سالن از ماسک استفاده کرده و تهویه داخلی را به خوبی رعایت کنند و در نهایت از عدم رعایت نکات قانونی فوق در دفاتر رسمی انتقاد کنند. و سازمان ها.”

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ظهور مجدد تاج در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: در روستاها.

این متخصص بیماری‌های عفونی همچنین از افزایش عفونت‌های ویروسی در تابستان خبر داد و گفت: با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همه‌گیری تاج، شیوع عفونت‌های گوارشی افزایش یافته است.

زینب یاسین افزود: با شروع فصل تابستان تعداد زیادی از ویروس هایی که با انسان همزیستی دارند و در جامعه وجود دارند کم کم تظاهرات آنها آغاز می شود.

وی با بیان اینکه این بیماری های ویروسی در دوران شیوع کرونا کمتر دیده می شد، ادامه داد: دلیل آن رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا بوده است.

یاسین افزود: با کم رنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی، شاهد افزایش تظاهرات بیماری های ویروسی و گوارشی هستیم.

این فوق تخصص عفونی و گرمسیری گفت: ما نمی توانیم بیماری های ویروسی را از بین ببریم و باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی با اشاره به افزایش بیماری های ویروسی در دو ماه گذشته گفت: هنوز یک بیماری همه گیر تاج وجود دارد، بنابراین باید در رعایت پروتکل های بهداشتی و شستن دست ها بسیار موثر باشد و می تواند بروز این عفونت ها را کاهش دهد.

یاسین در خصوص علائم بیماری های ویروسی و گوارشی گفت: علائم عفونت های ویروسی بسیار شبیه و برخی غیر اختصاصی است. یعنی بیمار با سردرد، تب، گلودرد، بدن درد، بی حالی و گاهی با علائم گوارشی و اسهال مراجعه می کند.

وی ادامه داد: بهتر است این افراد قبل از هر اقدامی برای اطمینان از عدم ابتلا به کووید 19 آزمایش تاج دندان انجام دهند.در صورت رد بیماری عروق کرونر قلب، عفونت های ویروسی فصلی نیاز به درمان خاصی ندارد و بیمار باید در خانه قرنطینه شود زیرا ترشحات تنفسی او از طریق دهان و بینی به افراد دیگر منتقل می شود.

یاسین تاکید کرد: در افرادی که نقص ایمنی ندارند نگرانی از بابت عفونت های فصلی ویروسی وجود ندارد و با مراقبت های بهداشتی این بیماری کنترل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید