نگرانی شدید در مورد جهش شدید قیمت دلار

نگرانی شدید در مورد جهش شدید قیمت دلار

دماسنج قیمت دلار در میدان فردوسی روز شنبه 3 تیر 1402 در دمای 49 هزار و 150 تومان در رنج بود و دلار نقدی خریدار نداشت.به گزارش اختاز24، روزنامه اسرائیلی هاآرتص مدعی شد «قرارداد نانوشته ای است. بین ایران و آمریکا، «کاهش نرخ غنی‌سازی» با خلوص بالای اورانیوم ایران، «ثبات نسبی نرخ حواله درهم» و اخبار مثبت تحولات سیاسی تهران و کشورهای منطقه موجب شد تا دلار تا 49150 عقب‌نشینی کند. تومان در میدان فردوسی.

قیمت به دلار در بازار شبانه

مشاهدات از بازار شبانه حاکی از آن است که دلار نتوانست حمایت 49 هزار تومانی را حفظ کند و برای لحظه ای وارد کانال 48 هزار تومانی شد اما سوال اصلی این است که آیا با توجه به افزایش قیمت، قبض آمریکا در ماه محرم امسال افزایش می یابد یا خیر. سفرهای اربعین و محرم؟

پیش بینی قیمت دلار محرم 1445

در این خصوص سهراب دلناجیان، اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: سفرهای اربعین تاثیر چندانی بر تقاضا و قیمت دلار ندارد، ادامه داد: قیمت دلار اینها را متضرر می کند. روزها. بنابراین هر 15 روز یکبار امکان کاهش نیم تا یک درصدی وجود دارد.

راز واژگونی قیمت دلار در میدان فردوسی

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مشکل اصلی بازار دلار و قیمت آن در تقاضا است، گفت: تقاضای ارز در دو بخش تقاضای نقدی و تقاضای حواله خلاصه می شود. در بخش درخواست حواله، شرکت‌های پتروشیمی و صادرکنندگان ارز صادراتی خود را بین ۲۸ تا ۴۱ هزار تومان در سامانه بانک مرکزی عرضه می‌کنند و واردکنندگان می‌توانند حواله بخرند، دل ناجیان با بیان اینکه این بخشی است که دولت روی آن گذاشته است، افزود: دلیل اصلی کاهش ارزش دلار کاهش تقاضا است. بخشی از تقاضای ارز برای سفرهای خارجی بوده و با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی مردم به نظر می رسد دیگر تقاضای چندانی برای ارز مسافرتی وجود ندارد.

وام دهندگان فرار کردند

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه، بخشی دیگر از تقاضای نقدینگی مربوط به تقاضای سرمایه گذاری و به عبارتی «احتکار» در دوره اخیر است که با جهش در بین مردم افزایش یافته است. قیمت دلار به 60 هزار تومان و با برگشت به زیر 50 هزار تومان از بین رفت.دلوین گفت: با عقب نشینی قیمت دلار و تثبیت آن در کمتر از 50 هزار تومان، این طرز فکر در بین مردم شکل گرفت که وی افزود: امسال سال جهش شدید نرخ ارز نیست، وی افزود: حداقل در شرایط فعلی که قیمت دلار با اخبار توافق و اختلاف اشباع شده است، دیگر انتظار نمی رود قیمت دلار افزایش یابد. به این خبر واکنش نشان دهید، مگر اینکه خبری باشد که باعث هیجان شدید شود.

نیروی محرکه قیمت به دلار است

قیمت دلار در کوتاه مدت بین 43 تا کمتر از 50 هزار تومان متضرر می شود. 46 کمتر از 50 هزار تومان.’
دلناجان ادامه داد: یک نکته مهم را نباید فراموش کرد و آن اینکه محرک اصلی قیمت دلار و ارز در میان مدت و در طول سال، نرخ تورم و رشد نقدینگی است که معادله تعداد دلار موجود با نقدینگی مبادله کمی در بازار باعث افزایش قیمت دلار می شود.

نگرانی شدید در مورد جهش شدید قیمت دلار

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه به نظر می رسد نرخ تورم و رشد نقدینگی در سال جاری قوت خود را حفظ کرده است، گفت: از این رو این نگرانی وجود دارد که با رشد ماهانه 3 تا 5 درصدی تورم، این افزایش تورم بر روی تورم تاثیر بگذارد. قیمت دلار و ارز باید جابجا شود دل نادیان خاطرنشان کرد: این سناریو نیز به احتمال زیاد قیمت دلار در چند سال اخیر بیش از آنچه که باید افزایش یافته است و بنابراین رنجی که متحمل می شود، مجموع آن است. رشد بیش از حدی که تجربه کرده است.

«فیلمنامه بازگشت» جان گرفت

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: دلار با رنج و پوشش رشد بیش از حد خود را در سال جاری جبران می کند چرا که این نظر وجود دارد که قیمت دلار در 4 ماهه اول امسال باید بین 12 تا 20 درصد افزایش می یافت. سال است، اما ثابت می ماند.

دلناجیان ادامه داد: اما به دلیل چرخه های تجاری و رکود حوزه مسکن و سایر بازارها ممکن است شاهد «سناریوی معکوس» باشیم. با این سناریو، در برخی سال‌ها مانند سال‌های 1388، 1391 و 1392 اگرچه شرایط اقتصادی تغییر چندانی نکرد، اما بازگشت تورم داشتیم. به عنوان مثال اگر در سال گذشته میانگین تورم بین 50 تا 60 درصد بود، ممکن است حدود 20 درصد بازدهی داشته باشد و در نهایت بین 30 تا 40 درصد باشد، یعنی تورم 60 درصدی 30 درصد کاهش پیدا کند. . درصد تا تقریبا 40 درصد.

دیدگاهتان را بنویسید