نگران نباش. ما ایران را آزاد خواهیم کرد


ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۳
کد خبر: 1908302

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای به دخالت در امور داخلی ایران اعتراف کرد و گفت که واشنگتن «ایران را آزاد خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در یک گردهمایی در کالیفرنیا گفت: نگران نباشید. ما ایران را آزاد خواهیم کرد. به زودی آزاد خواهند شد.

بایدن مشخص نکرد که ایالات متحده چه اقدامات اضافی را انجام خواهد داد.

شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز به درخواست برای اظهارنظر درباره اظهارات بایدن پاسخی نداد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اخیرا در واکنش به اظهارات مداخله جویانه قبلی بایدن گفت: از ابتدای حوادث اخیر در ایران، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای چندمین بار از ناآرامی ها در ایران حمایت کرده است. اظهارات مداخله جویانه

وی تصریح کرده بود: بدون مشاوران مورد اعتماد و بدون حافظه خوب، به او یادآوری می‌کنم که ایران آنقدر قوی و باثبات بود که نمی‌توانست تسلیم تحریم‌های ظالمانه و تهدیدهای پوچ شما شود. او حتی اکنون بیش از آن افتخار می کند که تحت تأثیر مداخلات و فریادهای یک سیاستمدار خسته از سال ها اقدام بی ثمر علیه ایران قرار گیرد.

کنعانی افزود: نه اظهارات بایدن و نه مداخله جویانه آمریکا هرگز ما را شگفت زده نمی کند، زیرا مداخله، تجاوز و کشتار ماهیت واقعی نظام آمریکاست، اما ما مردمانی تاریخی هستیم و عمیقاً ریشه در تاریخ داریم. از کودتای مرداد 1332 (28 مرداد 1332) تا به امروز، سیاست ضد ایرانی دولت آمریکا به خوبی در ذهن ما نوشته شده است. و البته تاریخ و جهان بینی گواهی می دهد که زخم جنایت و خشونت آمریکا بر جهان است.

او توضیح داد: عادت شما این است که از آب گل آلود ماهی بگیرید. اما یادتان باشد اینجا ایران است: کشور مردان و زنان سرافراز. در خانه مان با هم حرف می زنیم، با هم کار می کنیم، با هم برای التیام زخم های کوچک و بزرگ ایران تلاش می کنیم، با هم برای استقلال ایران می ایستیم و البته یک شکست دیگر هم به انبوه شکست های شما اضافه خواهد شد.

رئیس جمهور در سخنرانی خود در راهپیمایی 23 آبان با بیان اینکه متوجه شدم رئیس جمهور آمریکا سخنانی را در مورد ایران گفته است که شاید از سر حواس پرتی گفته باشد، افزود: از پشت تریبون رسمی گفت که ما قصد آزادی داریم. ایران! آقای رئیس جمهور ایران 43 سال پیش آزاد شد و مصمم بود که در اسارت شما قرار نگیرد و ما هرگز گاو نقدی نخواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید