نگهبانان با حجاب تلفن های همراه را چک می کنند و کیف های مردم را در مترو بازرسی می کنند

نگهبانان با حجاب تلفن های همراه را چک می کنند و کیف های مردم را در مترو بازرسی می کنند

برخی از افراد باحجاب در این زمینه فعالیت‌های زیر را انجام می‌دهند: فیلمبرداری غیرقانونی با دوربین‌های جیبی و سه‌پایه از افراد به بهانه هشدار به حجاب، چک کردن تلفن همراه بدون مجوز کتبی و عکس‌برداری از کدهای ثبت نام موبایل، تفتیش کوله‌پشتی و کیف دوش مردم.

مشاهدات مستقیم خبرنگاران از ایستگاه متروی تئاتر تهران که در مرکز شهر قرار دارد، حاکی از آن است که برخی از ماموران حجاب در حال انجام اقدامات زیر هستند: فیلمبرداری غیرمجاز از افراد با دوربین های جیبی و سه پایه به بهانه بدحجابی، بازرسی. تلفن های خود را مسافران بدون اجازه کتبی و عکاسی از کدهای معروف به رجیستری موبایل، کوله پشتی و کیف افراد را جستجو می کنند.

خبرنگار در پاسخ به سوال یکی از کارکنان حاضر در ایستگاه، علت این گونه اقدامات در متروی مذکور را جویا شد و پاسخ داد که دستور وزارت کشور بوده و شهرداری تهران نیز در این طرح همکاری داشته است.

جا دارد پلیس در واکنشی روشن و منطقی به وضعیتی که در برخی نقاط شهر تهران با جست و جوی گروهی از شهروندان ایجاد کرده است، اعلام کند که بر اساس چه مقررات، بخشنامه یا قوانینی به تفتیش شخصی و خصوصی شهروندان می پردازد. متعلقات و تطبیق آن با متن قانون اساسی تا خدای ناکرده تخلف قابل ملاحظه ای از قانون برای کشف جرم احتمالی رخ ندهد و ابهام ایجاد شده در مورد نقض قانون برای گروهی زیاد باشد. و حتی تمایل آنها برای همکاری بیشتر با عوامل افزایش می یابد.

منبع: جماران