نیاز به بودجه دولتی برای پوشش کامل اینترنت پرسرعت


ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855394

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد پیشنهاد کرد؛

تجملیان رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: پس از گذشت نزدیک به سه دهه از ورود تلفن همراه به کشور، تخصیص بودجه برای تامین نیازهای مهم و حیاتی اینترنت کشور در نقاط کور بر عهده دولت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرس ، مجید تاجمالیان رئیس کمیسیون شهرهای هوشمند شورای اسلامی شهر یزد در پی واژگونی قطار مشهد- یزد و کشته شدن 21 نفر بر لزوم پوشش کامل راه ها و خطوط ریلی کشور توسط شبکه های سیار و پرسرعت تاکید کرد. رفع کامل نقاط کور آن.»

مجید تاجملیان گفت: حادثه دلخراش خروج از ریل و واژگونی واگن های قطار مسافربری مشهد – یزد و سنگینی آن، دل هر انسان عاطفی را به درد آورد و این مصیبت تلخ را به بازماندگان از صمیم قلب تسلیت می گویم و از خداوند منان برای آن ها صبر و شکیبایی مسئلت می کنم. ثواب.» می‌پرسم و یقیناً نمازگزاران امام رضا (علیه‌السلام) نیز در هنگام وفات، میهمان سفره فضل و خامه آن حضرت هستند.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: این حادثه چندین برابر اهمیت یک موضوع حیاتی و متأسفانه مغفول مانده در کشور را نشان داده است و آن لزوم پوشش کامل راه های اصلی و ریلی کشور توسط سیار و … شبکه های داده پرسرعت. “” این کور است.”

“در صورت وجود چنین پوشش ارتباطی، سیستم های مکان یابی می توانند به درستی کار کنند، سیستم های امنیتی می توانند هشدار دهند و از برخی تصادفات جلوگیری کنند، و سیستم های گزارش دهی می توانند به سرعت وضعیت وسایل نقلیه عمومی را به مراکز تصمیم گیری منعکس کنند، و قربانیان می توانند وضعیت را گزارش کنند و گزارش دهند. نیاز آنها به کمک به مراکز مددکاری و … ده ها مزیت و کاربرد دیگر که نیازمند اقدام مسئولان است.

وی افزود: جای تاسف است که وزارت جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای آن از لزوم پوشش کامل راه ها و خطوط ریلی کشور توسط شبکه های پرسرعت موبایل و دیتا طی سه دهه گذشته صحبت می کنند. «آنها هزینه این کار را بهانه کردند و از زیر بار انجام کارهای اجتماعی کنار رفتند.

تاجملیان گفت: این در حالی است که اولاً درآمدهای هنگفت اپراتورهای ارتباطات سیار این امکان را می دهد که حتی با منابع داخلی آنها این کار انجام شود. دوم، اپراتورها می توانند با مشارکت و ساخت دکل های مخابراتی مشترک (BTS) در راه های اصلی و راه آهن کشور، در هزینه های زیادی صرفه جویی کنند. و سوم، حتی با فرض عدم صرفه اقتصادی برای اپراتورها (که بسیاری از کارشناسان اینطور فکر نمی کنند!)، وظیفه دولت این است که با تخصیص بودجه، مشارکت با بخش خصوصی و هماهنگی بین مختلف و حیاتی بودن این نیاز مهم را به اشتراک بگذارد. کشور پس از گذشت نزدیک به سه دهه از ورود تلفن همراه به کشور.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید