نیاز مهم اسکوچیچ به یک مرد مستقل

نیاز مهم اسکوچیچ به یک مرد مستقل

صادق ورمسیار در خصوص صعود ایران به جام جهانی گفت: ابتدا باید صعود ایران به جام جهانی را تبریک بگویم. با شرایط سختی که داشتیم توانستیم عراق قدرتمند را شکست دهیم و زودتر از موعد به جام جهانی صعود کنیم. طارمی اگرچه در شرایط بسیار سختی به ایران رسید اما با یک گل توانست ایران را به جام جهانی برساند در حالی که یکی از بهترین های میدان دروازه بان عراقی بود که از چند فرصت گلزنی بچه های ایران استفاده کرد.

وی افزود: دوباره به جام جهانی رفتیم. کار در مرحله مقدماتی با حضور در جام جهانی بسیار متفاوت خواهد بود. لازم است همه هر چه زودتر دست به دست هم بدهند تا در صورت برنامه ریزی مناسب، تیم ملی کشورمان آماده حضور در جام جهانی شود.

ورمسیار ادامه داد: بازی های تدارکاتی خوب با تیم های قدرتمند اروپایی می تواند برای تیم ملی مفید باشد. وقتی تیم ملی ما با تیم های بزرگ روبرو می شود ترس کم می شود. اگرچه بازیکنانی مانند آزمون، طارمی، حاج صفی و چند نفر دیگر در اروپا بازی می کنند و اروپایی ها را به خوبی می شناسند، اما باید با تیم های بزرگ و قوی بازی کنیم تا با کادر فنی نقاط ضعفمان برطرف شود و تیم برای جام حذفی آماده شود. ما با رقبایی در دنیا روبرو هستیم.

وی ادامه داد: نفرات خوبی داریم و تمرکزمان باید این باشد که بتوانیم به مرحله بعدی جام جهانی صعود کنیم. در چند سال اخیر در همان مرحله اول باقی مانده ایم اما با توجه به افراد خوبی که داریم می توانیم هدف دیگری را در نظر بگیریم و با ارائه بازی های خوب به مرحله بعد برویم. البته بستگی به این دارد که از کدام گروه باشیم و باید بخواهیم که این گروه آسانی باشد تا راه صعود ما را هموار کند.

ورمسیار در پاسخ به سوالی که برخی می گویند جایگزین بهتری برای اسکوچیچ و همکارانش خواهد بود، گفت: باید ببینیم به دنبال چه هستیم. اسکوچیچ سال ها در فوتبال ما حضور داشته است. فوتبال ما را کاملاً می شناسد. او شناخت کاملی از بازیکنان دارد و معتقدم با این شرایط 50 درصد راه را طی کرده ایم. اسکوچیچ باید بماند و با تیم ملی به جام جهانی برود. او به واسطه شناختی که از ویژگی های اخلاقی و اخلاقی بازیکنان ایرانی دارد، می تواند بهتر با آنها ارتباط برقرار کند. بنابراین اخراج او خوب نیست و معتقدم می تواند با تیم ملی در این تورنمنت بزرگ موفق باشد.

مدافع سابق تیم ملی در پایان درباره انتقادات از عدم دعوت و حضور خبری حسینی در تیم ملی گفت: در اینکه حسینی لیاقت حضور در تیم ملی را داشت شکی نیست. او بهترین دروازه بان لیگ امسال است اما کادر فنی باید به دعوت خبری پاسخ دهد. شاید با توجه به اینکه تیم ملی کشورمان پیشرفته است، کادر فنی بخواهد از چند بازیکن برای انتخاب بهترین ها برای جام جهانی تست بگیرد، در حالی که هنوز زمان زیادی تا شروع جام جهانی باقی مانده و بازیکنان می توانند سرمربی را مجبور کنند آنها را به تیم ملی دعوت کنیم و برای جام جهانی سفر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید