نیروهای مسلح در تصمیم گیری دفاعی به موفقیت دست می یابند/ما آماده پاسخگویی به تهدیدات در هر سطحی هستیم


ساعت: 11:32
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894324

پیشرفت در دفاع از جمهوری اسلامی ایران تحت تحریم های غیرقانونی و سرکوبگرانه حاصل شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیشرفت در دفاع از جمهوری اسلامی ایران در تحریم های نامشروع و سرکوبگرانه حاصل شد و این دستاوردها امید و انگیزه را در دل جوانان این مرز و بوم ایجاد می کند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در بازدید از نمایشگاه پدافند هوایی و الکترونیک وزارت دفاع با تقدیر و تشکر از متخصصان، دانشمندان و کارکنان وفادار، فداکار و جهادگر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: طی بازدیدهای فراوان از تجهیزات و سامانه های تولید شده در وزارت دفاع، با توانمندی ها و دستاوردهای دفاعی این سازمان آشنا شدم. اما آنچه امروزه اهمیت دارد تغییر مسیر خطی فرآیند انرژی به فرآیند غیرخطی شتابی است و این به معنای جهشی در توسعه فناوری های دفاعی است.

وی با تشریح دستاوردهای نشان‌داده‌شده در موضوعات جنگ الکترونیک، پدافند هوایی، پهپاد، موشک‌های کروز، افزود: تحولات در حوزه پدافندی باشکوه، مقتدرانه، بازدارنده و مطابق با دو واقعیت پیشرفت فناوری در سطح جهانی و ناتوان‌کننده است. اقدامات دشمن در میدان دفاع است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه لازم است بتوانیم تجهیزات و سامانه های پدافندی خود را در مقابل توانمندی و سرعت فناوری جهانی تقویت کنیم و فاصله تاریخی خود را با کشورهای پیشرفته کاهش دهیم و تاکید کرد: خدا را شکر امروز این اتفاق افتاد. و نیروهای مسلح در زمینه های مختلف دفاعی از جمله در حوزه الکترونیک به عنوان یک فناوری پیشرفته در سطح بالا در تصمیم گیری به موفقیت هایی دست یافته اند.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در حوزه تحقیقات دفاعی فاصله خود را با کشورهای صنعتی کم کرده اند، تصریح کرد: این اتفاق در علم و فناوری در یک سیستم هماهنگ رخ داد و در واقع دستاوردهای پیشرفته دفاعی که امروز شاهد آن هستیم محصول آن است. پیشرفت در چندین دانش و ترکیب هماهنگ این دانش با یکدیگر. ترکیب و استفاده صحیح از فناوری ها نتیجه مدیریت، مهندسی و حتی معماری ظاهر سیستم هاست.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه محصولات متنوعی در حوزه دفاعی داریم، گفت: به برکت هوشمندی در این حوزه هیچ کمبود و خللی نداریم و آماده پاسخگویی به تهدیدات در هر سطحی هستیم.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه امروز علیرغم همه محدودیت ها، تحریم ها، بدعهدی ها و مزاحمت های بیگانگان، با اتکا به جوانان نخبه این مرز و بوم به توانمندی های مناسب و افتخاری دست یافته ایم، اظهار داشت: این شکوه و عظمت نیز در سازمان جهاد و خودش. کفایت نیروهای ارتش و سپاه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حاصل شده است.

وی علم و فناوری بومی را «خود مولد» و منجر به رشد، پیشرفت و توسعه فزاینده دانست و تاکید کرد: تنها نیروی مؤثر و بازدارنده آن چیزی است که منشأ بومی و ملی داشته باشد.

فرمانده کل سپاه رصد دستاوردهای نمایشگاه وزارت دفاع را قابل تحسین و نشان از توانمندی های بالای جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی عنوان کرد و گفت: امروز نظام دفاعی و نظامی کشور تنها توانایی نیست. واژگونی، تقلید و شبیه‌سازی مدل‌های خارجی و مشاهده تعدادی از انواع مختلف نظامی و دفاعی نشان‌دهنده اشباع نیروهای مسلح از تبدیل خارجی است.

سرلشکر سلامی با اشاره به تلاش نخبگان و دانشمندان نظامی و دفاعی برای دستیابی به فناوری های بومی گفت: امروز رویکرد معکوس شده و برخی از قدرت های جهانی حاضر به خرید تجهیزات نظامی و دفاعی از جمهوری اسلامی هستند و در حال حاضر در حال استفاده و استفاده است. تربیت شده .

وی با بیان اینکه پیشرفت در دفاع از جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم های نامشروع و سرکوبگر حاصل شده است، اظهار داشت: این دستاوردها امید و انگیزه را در دل جوانان این مرز و بوم ایجاد می کند و اگر امروز شاهد آن هستیم که ایران اسلامی کانون توجه جهانیان است، این به اقتدار این سرزمین است. و این یک واقعیت مسلم است که نام هیچ قدرت ضعیفی در جغرافیای سیاسی جهان نوشته نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید